Seperti yang dikatakan dalam borang kem.
Harini semua murid form 5 kelas first sahaja akan ke kempen yang dianjurkan oleh pengetua sekolah.
"Semua pelajar form 5 sila berkumpul di tepi tapak perhimpunan sekarang."arah guru displin.
Semua pelajar form 5 terus ke tepi perhimpunan dengan segera.Kalau lambat nanti kena bebel kalah nenek kebayan.
"Semua terus gerak ke tepi bas"arah guru disiplin lagi.
"Sila ambil makanan dan minuman sebelum naik atas bas"kata cikgu Nurul.
"Baik"sahut semua pelajar form 5.
"Naik bas ikut kelas.Okey"kata cikgu Nurul lagi.
"Wei kita ambil tempat belakang sekali"kata Edy.
"Macam biasa la bro.Kita line belakang sekali"celah Rish.
Masuk saja dalam bas semua mula bercakap-cakap itu la ini la.Mulut tak pernah berhenti bercakap.Kalau cakap yang elok tu tak pa la jugak ni gosip sana gosip sini.Hish hish.Macam cerita tu tak ada pengakhirannya.Macam mengutuk orang.Itulah manusia zaman sekarang.
"Semua diam"kata cikgu Fahri kuat.Semua pelajar terus diam tidak berputik.
"Dekat sana,kamu semua kena jaga kelakuan kamu sebagai pelajar form 5 bukannya darjah 5.Terutamanya pelajar dekat belakang sekali tu.Kamu yang belakang tu mesti jadi contoh untuk yang lain.Faham tak semua"terang cikgu Fahri kuat.
'Haih...cikgu ni...dalam bas pun nak cakap kuat-kuat ka.Dah suara tu kuat cakap la perlahan sikit.Ni tidak.Boleh pekak semua telinga orang yang dengar ni'kutuk Dian dalam hati.
Perjalanan yang diambil untuk sampai ke destinasi sangat lama.Bepuluh-puluh minit akhirnya sampai juga ke destinasi yang hendak dituju.
"Okey semua.Kita dah sampai.Semua bangun"kata cikgu Kim Lee.
Pelajar lelaki masih dalam dunia fantasi mereka.Pelajar perempuan pulak beransur turun ke bawah.
"Cikgu biar saya kejutkan dia orang.Boleh tak?"tanya Angela dengan suara manja.
'Gedik'kata cikgu Kim Lee dalam hati.
"Tak payah nak gatal sangat Angela.Kamu boleh turun.Semua orang angkat barang yang kamu ni nak gedik kat sini.
Pergi turun sekarang sebelum cikgu call mak ayah kamu suruh ambik kamu balik."kata pedas cikgu Norlia.Kebetulan cikgu Norlia naik atas bas.Angela terus turun kebawah dengan muka masam mencuka.
"Terima kasih awak.Kalau tak ada awak tadi tak tahu la saya nak kata apa dekat budak Angela tadi"kata cikgu Kim Lee dengan senyuman manis.
"Sama-sama.Benda kecil ja.Budak Angela tu kena ugut sikit baru dia tak buat perangai dia tu.Dah la.Kejut diaorang tu.Nanti pengetua bising pulak"kata cikgu Norlia dengan senyuman.
Cikgu Kim Lee kenyit mata dekat cikgu Norlia.Cikgu Norlia tunjuk penumbuk.
Tahu takut.Dekat sini pun nak menggatal ka...Hahaha...
Cikgu Kim Lee angkat tangan tanda mengalah.
Garangnya bini aku.Tapi tak apa.Asalkan dia sayang aku.Hehehe
1
2
3BANGUN!!!
Jeritan kuat dalam bas bergema.Macam gempa bumi memanggil.
'Rasakan korang.Tak nak bangun sangat kan.Hahah..Ambik korang.Ini cikgu Kim Lee la.Jangan main-main'gelak cikgu Kim Lee dalam hati.
Pelajar lelaki terus terbuka mata dengan luas.Ada yang jatuh dari kerusi ada yang melatah ada yang berlari turun bawah.
Aduyaii lawak betul perangai diaorang...
Yang di luar bas hanya menggeleng kepala.Tahu sangat perangai cikgu seorang ni...
"Apa ni cikgu bising-bising.Orang lain nak tidur pun tak senang"rungut Amir.Mulut paling kepoh.
"Oo...Nak tidur pun tak senangkan...meh sini kamu"kata cikgu Kim Lee sambil menarik telinga Amir.
"Aduh...duh...sakit cikgu"adu Amir kesakitan.Yang lain hanya gelak.
Banyak sekolah yang hadir ke kem ini dalam 200 orang macam tu.Tetiba ada satu bas lagi yang datang.
"Okey tu bas yang terakhir baru sampai.Semua murid sila berkumpul di tepi sini"kata fasi yang bertugas.
Beberapa orang telah pun turun dari bas dan terakhir sekali baru 5 HS.
Semua murid menyorak dengan ketibaan 5 HS.
"Asal diaorang bersorak wey"soal Edy.
"Kau tak tau ke diorang tu siapa"tanya Danny pula.
"Diaorang tu kan manusia jugak.Aduh...duh...sakit la ngok"kata Edy loyar buruk sambil mengosok lenggannya yang kena hempuk dengan botol air mineral Danny.
"Diorang tu la yang datang kat sekolah kita"kata Danny.
"Bila diaorang datang"soal Edy lagi.
"Waktu kita dengan diaorang buat kerja kat bilik pengetua tu"kata Danny lagi.
"Ehh...kejap.Diaorang tu Elmyne,Ellynne, Erica, Ellysa dengan Erissa kan"kata Edy sekali lagi.Danny mengganguk tanda betul la tu.
"Masatu aku adalah scroll ig.Tetiba jumpa gambar diaorang semua"kata Danny lagi.Macam stalker la pulak Danny ni.
"Apa nama ig diaorang wey"tanya Rish dari tadi hanya mendengar.
"Entah la.Yang gambar aku jumpa tu fanz diaorang"kata Danny lagi.
"Pergh diaorang pun ada fanz jugak"terkejut Rish dengan muka tak percaya.Danny mengangguk.
Erica berbisik kepada Erissa sambil menunjukkan sekumpulan geng lelaki yang mereka pernah jumpa.
"Wey buat derk ja.Kalau nampak buat-buat tak kenal.Kalau diaorang tegur baru kita tegur balik"cadang Erissa.
"Cepat sikit wey.Cikgu blah dah.Kita dah ketinggalan.Jom nanti lambat pulak kita nak daftar diri"ajak Elmyne dan mereka terus jalan ke tepi tempat pelajar form 5 yang lain.
"Okey.Harini kami akan membuat kumpulan untuk korang semua dari kertas yang kami dapat dari guru korang semua"terang fasi yang bertugas.
Selepas selesai bahagikan kumpulan mereka semua mula berkenalan antara satu sama lain.
"Okey.Memandangkan kita dah kenal dekat sekolah haritu.Apa kata kita buat nama kumpulan.Ada cadangan tak?"kata Dian selaku ketua kumpulan itu sedang memandang kea arah ahli kumpulannya.
"Hmm.Apa kata kita letak nama Dorayaki"cadang Erissa selaku penolong ketua.
"Dorayaki?"kata mereka serentak sambil memandang muka Erissa yang bersama senyuman yang pelik.
"Kenapa?Tak boleh ka.Aku suka makanan tu.Aku letak ja la nama tu"terang Erissa.
Yang lain menepuk dahi.
Aduyaii..."Dah tak ada siapa yang bagi cadangan.Tu la aku bagi.Senangkan.Nama tu pun simple"terang Erissa lagi.
'Kalau aku jumpa orang lain macam dia ni dekat atas muka bumi ni...boleh gelong aku'omel Dian dalam hati.
"Dah-dah.Jom kita pergi sana.Nanti siapa yang lambat kena denda"ajak Elmyne.Mereka semua terus ke tapak untuk mendirikan khemah masing-masing.
YOU ARE READING
Girls Of Gangster Leader(SU)
Teen Fiction5 orang perempuan yang berumur 17 tahun dikenali sebagai '5 Hottest Stranger' di sekolah. Tiada siapa yang tahu mereka adalah KETUA GANGSTER. Identiti 'E' mereka dirahsiakan dari keluarga dan di sekolah. 5S siapa tak kenal instafamous. Kebanyakan g...