Cuaca pagi yang nyaman dengan bunyi burung berkicauan berterbangan di sebalik kabus awan yang sederhana tinggi dari daratan.
Guru mata pelajaran terus masuk kelas.Selepas ucap salam semua pelajar duduk ditempat masing-masing.Guru matapelajaran pun mulakan mengajar sampai habis waktu.
"Okey.Nanti siapkan kerja yang saya bagi.Dan lagi satu cikgu Nurul suruh serahkan borang kem kepada Dian.Dan Dian sila hantar ke tempat cikgu Nurul sekarang"arah cikgu James.
"Asyik-asyik aku ja.Tak dak muka lain ka"rungut Dian.
"Tak baik merungut.Nanti tak berkat ilmu yang kau belajar"nasihat Danny.
Dian hanya diam saja.Selepas kumpul borang kem dia terus ke bilik guru.
"Aduh mana along ni.Tadi suruh orang datang.Dia pulak tak muncul-muncul"rungut Erissa.
Erissa terus berjalan di sekitar kawasan sekolah sambil cari alongnya, dia menghayati ciptaan tuhan yang semulajadi.
"Erissa"
Ada seseorang yang memanggil namanya.Dia kenal suara tu.Tak bukan mesti alongnya.Dia terus berjalan ke arah alongnya yang tersengih macam kerang busuk tanpa muka bersalah.
"Aduh...aduh... Eris...sakit la"adu alongnya.
"Nah rasakan.Dah la lama Eris tunggu.Berasap badan Eris tunggu along"kata Erissa.Di kawasan luar rumah mereka akan panggil Erissa atau Eris.
"Along ada apa nak jumpa Eris ni"tanya Erissa straight to the point.
"Jum ikut along pergi bilik along.Tapi jangan panggil along.Eris kena panggil Encik Ikram"kata alongnya.Erissa mengganguk.Sambil jalan dia hantar text dekat 5 Hottest Stranger.
Erissa-Korang ada kat mana sekarang?
Aku otw ke sini-Ellynne
Aku pun-Elmyne
Aku baru keluar dari kereta-Ellysa
Aku pun sama-Erica
Erissa-Aku tunggu korang kat cafe
Okey-Elmyne
K-Ellynne
Alright-Erica
Aku dah ada kat cafe-Ellysa
"Along nanti Eris pergi bilik kau.Eris nak tunggu kawan sekejap kat cafe"kata Erissa.
"Okey.Jangan lama sangat"kata along terus ke biliknya.Erissa terus ke cafe.
Tok Tok Tok
Seorang masuk dalam kelas.Dia terus menuju ke cikgu yang tengah mengajar.Dia menunjuk ke arah kita orang.Budak tu terus keluar dari kelas.
"Aku harap cikgu panggil.Aku dah bosan tahap gaban + mengatuk yang tak dapat ditahan" bisik Dian kepada Rul,Rish,Danny dan Edy mengganguk.
"Dian Naufal, Khairul Azim, Farish Hakimi, Daniel Zaki dan Redy Firdaus.Sila ke bilik pengetua sekarang"kata cikgu Hajar.
"Baik cikgu"kata kita orang semangat terus keluar dari kelas.
'Perangai tak pernah berubah.Nasib baik pandai' omel cikgu Hajar dalam hati dan terus mengajar.
YOU ARE READING
Girls Of Gangster Leader(SU)
Teen Fiction5 orang perempuan yang berumur 17 tahun dikenali sebagai '5 Hottest Stranger' di sekolah. Tiada siapa yang tahu mereka adalah KETUA GANGSTER. Identiti 'E' mereka dirahsiakan dari keluarga dan di sekolah. 5S siapa tak kenal instafamous. Kebanyakan g...