GOGL 15

5.2K 285 37
                                    

Pagi itu,Ikram masih dengan perasaan bersalah dah bersiap sedia nak pergi kerja.Dia turun ke bawah dan ternampak Danish dan Hakim ada di meja makan.

'Masa bila la diorang balik'omel Ikram.

"Morning bro"kata Hakim ceria.

"Morning"Ikram membalas.

"Stella mana"tanya Hakim.

Mampos aku

"Err-"Ikram mati kutu.Nak jawab apa ni

"Stella dekat rumah Ellynne"kata mama yang lalu disitu membawa makanan.

Fuh selamat

Hakim hanya mengganguk.Ikram mengambil tempat disebelah Danish dan berhadapan dengan Hakim.

"Ik"panggil papa.

"Yes"jawab Ikram yang baru ingin makan.

"Papa ada dengar berita pasal Ik"kata papa sambil melihat Ikram.

Ikram dah gelisah.Tapi masih cover.

"Pasal Ik.Apa dia papa"kata Ikram gugup.

"Pasal nak tukar kerja Ik"kata papa.Uishh buat suspen.

Selamat

"Owh yang tu.Kenapa"jawab Ikram tenang.

"Betul Ik nak tukar kerja"tanya papa ingin kepastian.

"Betul papa"

"Okey.Nanti kerja Ik seperti biasa di office"kata papa.Ikram hanya mengganguk.

Disekolah pula,5HS dan Afie berada di pondok kecil.

"Wey petang ni jom berlatih.Dah lama aku tak pegang senjata"kata Erica.

"Aku pun"sokong yang lain.

"Hmm petang ni korang berlatih dulu.Aku datang lambat sikit"kata Erissa.

"Kau nak pergi mana"tanya Afie.

"Balik rumah kejap.Ada barang yang aku lupa bawa"jawab Erissa.

"Err kau ok-"

"Aku okey je.Just ambil barang je"jawab Erissa tenang.Yang lain mengganguk.

"Oh ya...sebelum aku terlupa,ni ada latar belakang musuh korang"Afie menyerahkan sampul surat bersaiz A4 warna coklat kepada Erissa.

"Thanks Afie"ucap Erissa.Afie mengganguk.

"Okey la.Jom masuk kelas.Petang ni jangan lupa ya Afie"

"Okey"

Mereka terus berlalu naik ke kelas dan berlajar seperti biasa sampai la habis waktu persekolahan.

Erissa terus keluar dari kawasan sekolah dan terus pulang ke rumah.Sampai saja di kawasan perumahan itu,Erissa parking kereta di luar rumah.

Erissa melihat kereta Hakim,Danish dan Ikram di bawah garaj.

"Tak kerja ke"kata Erissa perlahan.Dia terus berlalu.

"Assalamualikum"kata Erissa dan terus masuk.

"Stella"

Erissa menoleh kebelakang dan menghadiahkan senyuman kepada angahnya Danish.

Erissa menyalami tangan Danish.Lama jugak dia tak jumpa Danish.Last jumpa pun waktu hangout reramai.

"Rindu angah"kata Erissa yang ingin memeluk Danish.

"Aik.Don't peluk-peluk.Pergi mandi dulu.Baru boleh hug me"kata Danish.Saja nak usik Erissa.Muka Erissa masam.

"Hish.Stella baru nak sweet dengan angah.Stella rindu angah tau"kata Erissa dengan wajah masam.

Girls Of Gangster Leader(SU)Where stories live. Discover now