İlk röportajı Zeliha_GNGR ile yaptık ve çok keyif aldım.
"Özgürlük savaşçıları seçim"
Adlı kitabı üzerine yaptığımız röportaj çok güzeldi, kitabı da en az yazarımızın kendisi kadar muazzam.Daha fazla uzatmadan röportaja geçelim.
Her an bir yazarın kapısını çalabilirim, belki de o yazar sensin...*Öncelikle yazarımız nasıl biridir ?
Kendini anlatırmısın bize???Adım Zeliha Güngör. 22 yaşındayım, aslan burcuyum, İstanbulda hayat bulan mavi ye baktıkça ağlayan ve denizin dalgalarından ilham alan biriyim.
*Böyle bir kurgu yazmak nereden aklına geldi ?
Hikayemi dokuz yaşında kurguladım, aralık ayının ilk günleri yağmur yağarken camdan dışarıyı seyredip hayaller alemine dalarken aklıma gelen bir kurguydu. aklıma düşer düşmez hemen kağıda kaleme sartırlarımı kusup harflerimi sığdırdım.
*Kendi içinde hikaye bambaşka yerlere sürüklüyor bizi, peki böyle yazman için sana yardımcı olan şeyler neler?
Açıkçası zor yazan biriyim, bazen öyle oluyor ki bir bölüme aylarımı harcıyor, bir cümleye günlerimi veriyorum. Yazarken öncelikle aklımdaki kelimeleri kaleme dökmek için önce onları içimde besleyip büyüterek Filiz vermesini bekliyorum. Mürekkebimle onları sulayıp güneş yüzü görmeyen zihnimin en karanlık yerlerinde büyütüyorum. Yazmam için önce bunlar gerekiyor. Deniz sesi beni hiç gitmediğim diyarlara götürürken, dalgalarıyla beni de atıp sürüklüyor kendiyle birlikte. Ya da en sevdiğim bir şarkı dinlerken müziğin içine kaçan bir harfi mi tutup çekiyorum oradan. İnsanları gözlemleyip duygu ve düşüncelerini dinliyorum. Ya da saatlerce kalemimle Murekkebimle dertleşiyor onları bağrıma basıp onu bana, kendimi de ona katıyorum.
*Kitabın baş karakteri lara çok hırçın bir kız, onu yazmakta tasfir etmekte zorlanmıyor musun?
Hayır zorlanmıyorum. Çünkü en çok kendimden kattığım bir karakter. Benliğimi yansıttığı için kalemim onu yazarken daha özgür.
Haflerim onu en güzel lugatıyla anlatıp mürekkebim onunla ıslanıyor.-Narin yapımın altında bir aslan yatıyor diyorsun yani.
-Aynen ☺
*Bu sefer ki sorum biraz wattpadi de karıştıran bir soru, karakterler neden türk değil de yabancı??
Kurgum onu gerektirdiğinden benimki de öyle ama bir daha fantastik hikaye yazarsam onlar da Türk karakter kullanacağım. Bu biraz aslında din ve yaşam biçimimizden de kaynaklı diye düşünüyorum. Dinimize toplumumuza yaşam biçimimize uymadığından bence yazarlar yabancı karakter kullanmayı tercih ediyor. Bana göre bizim Kültürümüzde ve Türk karakterleri kullanarak yazmak çok daha keyifli ve heyecan verici. Aslında bu baskıdan çıkıp zincirlerimizi kırmalıyız. Bizlerinde millet olarak kendi kültürümüze uyarak çok daha güzel ve yeni fikirler ortaya atmamız gerekiyor. Biraz da özenti meselesi var aslında. Hep özenerek hareket edildiği için insanlar ona yöneliyor. Bunu biz yeni nesil olarak düzeltmeliyiz ve insanları bu özentilikten kurtarmalıyız. Eğer böyle hareket edersek bir zamanlar hayatlarına özenti yapıp yazdığımız kişiler bize özenecek.
taklit bir millet olarak adlandırılmak yerine taklit edilen bir millet olarak adlandırılmalıyız.-Bu konuda düşüncelerim biraz genelleme oldu ancak doğru olan bu diye düşünüyorum
-Aynn öyle katılıyorum ve sırf bu algıya ters tepki olarak fantastik kitabımın karakterleri türk 😂🤗
-Süpersin gerçekten benimde aklıma yeni gelen bir kurgu Türk karakterli ve inan yazarken çık dağa keyifli oluyor ☺ ben öyle hissettim
-Hehhee neyse geri dönelim daha dünya kadar sorum var 😂😂
ŞİMDİ OKUDUĞUN
THE RÖPORTAJ (çatkapı Haberci)
Non-FictionBu bildiğiniz röportaj kitaplarının yanından azıcık sıyıran bir kitap. farkı ne diye soracak olırsanız hemen açıklıyorum; -wattpad mesaj kutunuz da bir anda benim mesajımla karşılaşabilirsiniz. -sonra yazdığınız bir kitabı okuyacağım bol vote ve ger...