KANLI İKTİDAR

87 28 6
                                    

Veee Yine ben 😂😂😂

Nasılsınız görüşmeyeli, bomba gibi bir yazarla ve onun bomba gibi bir hikayesiyle geri döndüm.

'Emrekonac' yazarımızın ve onun kitabı olan 'Kanlı İktidar' hikayesi üzerinden yaptığımız röportaj çok güzeldi, kendisine ayrıca beni kırmayıp kabul ettiği için de buradan teşekkür ediyorum.

Ne duruyoruz, röportaja başlıyorum o zaman.
Her zaman dediğim gibi;
"Bilemezsin Belki Bir Gün Senin Kapını Çalarım"😂😎📕📔📙

✍🖎✍🖎

*İlk başta her zaman olduğu gibi yazarımızı tanıyalım istiyorum.
Yazarım kendini anlatır mısın?

İsmim Emre. İzmir'de yaşıyorum, On altı yaşındayım.
Hobilerim; kitap okumak, müzik dinlemek ve spor yapmak. Tiyatro ile ilgileniyorum, Muay Thai dövüş sporu ile de ilgileniyordum. Çok kısa bir süre önce ara verdim bu spora, Genelde spor yaparım.

-Tiyatro ile mi ilgileniyorsun, bende 8. sınıftan beri içindeyim.

-:D  anladım, çok güzel, çok seviyorum tiyatroyu.

-Bende öyle komşu köyün delisi tiyatro oyununda deli rolünü candırdıktan sonra başladı hikayem.

-Çocukluktan beri oynuyordum tiyatro oyunlarında, fakat profesyonel olarak bu sene başladı benim hikayem de. Profesyonel dediğim de İzmir'in önemli sanat merkezlerinde sahne almak yani :D

-Ne güzel işte ben hala okul programlarında sürüyorum 😂😂
Neyse sorulara döneyim ben.

*osmanlı tarihi çok fazla yazılanlar arasında, peki kanlı iktidarın bu diğer kitaplardan farkı ne??

Öncelikle, Tarihi Kurgu kategorisine karşı bir ön yargı var, Genelde sıkıcı gözüyle bakılıyor bu türe. Fakat "Kanlı İktidar" bu ön yargıyı kırmak için yazılan bir kitap aslında. Sonrasında, gerçek tarihe bağlı kalmak da mühim olandır. Olmayan bir şeyi elbette yazar hayalinde kurgulayıp yazabilir. Nihayetinde türün ismi "TARİHİ KURGU".
Fakat, kitabın karakterleri tarihi şahsiyetlerse o yazar, çok dikkatli olmalıdır. Kitabımda çok sayıda entrikaya şahit olabilirsiniz. Elbette, bunlar benim hayalî kurgularım. Fakat İlber Ortaylı başta olmak üzere çoğu profesör tarihçi, sarayda entrikaların döndüğünü zaten söylüyor. Bu durumda benim yaptığım da yanlış bir şey olmuyor.
Entrika olduğunu biliyoruz, ama entrikanın ne olduğunu bilmiyoruz. Entrikayı kurgulama kısmı da yazara kalıyor. Çok uzattığımın farkındayım, Konu dışına çıkmadan cevaplayayım. "Kanlı İktidar" İlber Ortaylı, Ahmet Şimşirgil gibi profesörlerin kaynaklarından yararlanılarak yazılan bir kitap. Piyasada bu tür konuları yazan birçok yazar var ve çoğu, gerçekle bağlantısını kopararak yazıyor. Ben koparmamaya dikkat ediyorum. "Kanlı İktidar"ın en büyük farkı da başta da belirttiğim gibi, Ön yargıyı kırmak için yazılan bir kitap.

*peki kitabını sweek platformunda görebilir miyiz??

Elbette. Kitabım Sweek platformunda da mevcuttur. Fakat o platformda pek etkin değilim.

*kitabın üzerinden farklı konularla birçok kez gündeme gelmiş bir yazarsın, çokta tepki aldığını söylemeliyim, senin bu olaylara karşı bakış açını öğrenebilirmiyim??

"Meyve veren ağaç taşlanır." diye bir söz vardır, bilirsiniz. Bu olaylara bu gözle bakıyorum ben de. Sayısı ikiyi geçmeyenlerin, kitabımı karalamak için çaba sarf ettiğinin de farkındayım. Beni anlayanlar ve yanımda olanlar da farkında.
Aslında bu olaylarda en çok üzüldüğüm nokta, hikâyesi için destek verdiğim insanların bana karşı yargısız infaz yapmasıydı, Oysa insanlardan tek istediğim; çamur atmak isteyenlere prim vermemeleriydi. Bu konuyla ilgili pek konuşmak istemediğimi de belirtiyorum fakat soru sorarsanız, yine de cevap veririm.

*canını daha fazla sıkmadan konudan 360 derece dönüyorum😂, mahpeyker kösem sultanın hayatının anlatıldığı bir kurgu dizilerden izlediğimizden çok çok farklı. Peki kitabı yazarken gerçek bilgilerden yararlandın mı??

Elbette. Öyle ki Kösem Sultan'ın nasıl öldüğü hakkında biraz araştırma yaparsanız, kitaptaki ilk üç bölümün tamamen tarihsel bir gerçek olduğunun farkına varırsınız. En küçük ayrıntısına kadar, hatta Kösem Sultan'ın ölümünde rol alan kalfanın ismine kadar hepsi tamamen gerçek. Tabii, bu bahsettiğim Kösem Sultan'ın ölümü.
Bildiğiniz üzere ben kitabı ölümünden aldım, daha sonra elli yıl öncesine döndüm. Kösem Sultan ile en çok ilgilenen tarihçimiz Ahmet Şimşirgil. Bu yüzden ondan yararlanıyorum kitabımı yazarken. Tarihe bağlı kalmaya çok dikkat ediyorum, Fakat ben bir tarihçi değilim ve elbette hatalarım olacaktır.
 Şunu da belirtmeliyim ki Kösem Sultan'ın hayatı tam anlamıyla serüven dolu! Bu dönemin önemli olaylarını;
-örneğin Genç Osman'ın ve İbrahim Han'ın ölümleri gibi-
tamamen tarihte yaşandığı gibi anlatmaya özen gösteriyorum.

*kitabını okurken fark ettiğim ilk şeylerden biri de bir bölümü farklı sahnelere bölmüş olmandı ve tam o sahneye kafa yormaya çalışırken kendimi başka bir sahnede bulduğumu söylemeliyim nedenini açıklar mısın?

Aslında, o benim kendimce bir yazım stilim, Bundan kaynaklanan karışıklıklar olabiliyor. Bunun için kitabı düzenlemeye alıp sahneleri ayıran bir simge koymayı düşünüyorum. Kitabı düzenlemeye alacağım zaten ve bu konuyu da yakın bir zamana halledeceğim.

*kitap kapağının tasarımı sana mı ait, yoksa başkasına mı??

Kitap kapağının tasarımı Faruk Telli'ye ait.

*senin sayende ilk kez tarihi bir kurgu okuyorum biliyor musun? Benim gibi ilk kez okuyacaklara neler söylemek istersin??

okurum ilk Tarihi Kurgu deneyimini Kanlı İktidar ile yaşadı, Senin de öyle olmana sevindim açıkçası. İlk kez okuyacaklara şöyle söylemeliyim;
Kategori Tarihi Kurgu fakat birçok konuyu da içinde barındırıyor. Gizem, aksiyon, gerilim, birkaç bölümde korku tarzı işlediğim konular da var.
Şunu da belirtmek isterim ki dizilerden bağımsız yazıyorum. Çünkü Kösem Sultan'ı araştıralı birkaç yıl oldu ve dizisi olmamışken onu biliyordum. Ayriyeten, okurlarımın çoğu diziyi izlemiyor. Hatta dizisinden nefret edenler bile var. O yüzden, ön yargıyla yaklaşmayın lütfen.

*sence KANLI İKTİDAR'ı neden okumalılar??

Öncelikle, ana karakterimiz Kösem. Kitapta bu kadının en dipten zirveye yükselmesini, sonra yine dibe düşmesini ve tekrar zirveye yükselmesini anlatılıyor. Asla pes etmemeyi, yılmamayı, ayakta durmayı, düşse de umudun yitirilmemesi gerektiğini okumak istiyorlarsa, bu kitabı okumalılar.
Ayrıca kitapta dikkat çektiğim bir konu daha var.
"Eden, bulur"
diye bir atasözü vardır. Kitap da bu atasözünün doğruluğunu anlatıyor aslında. Kim, ne yaptıysa, ya aynısını ya da benzerini yaşıyor farkettiyseniz. Kimsenin yaptığı yanına kalmıyor. Buna maalesef ki ana karakterimiz de dahil. Yani, edebi eserler bizlere ders verici bir özellik taşıyorsa eğer, Kanlı İktidarda da bu özelliğin olmasına özen gösteriyorum.

*son olarak yaptığımız röportajı okuyacak olanlara ne söylemek istersin?

Tanımadığınız, konuşmadığınız insanlar hakkında ön yargılı yaklaşmamanız gerektiği gibi, lütfen kitaplara karşı da ön yargılı yaklaşmayın. Bu, her kitap için geçerlidir. Buraya kadar sabredip okuduğunuz için teşekkür ederim.Olur da benimle konuşmak isterseniz, buralardayım.

*çok keyifliydi, beni kırmadığın ve bu röportajı kabul ettiğin için  teşekkür ederim emre. inşallah kitabın bol bol okunur, vote ve yorum yağmuruna tutulur.

Ben teşekkür ederim. Umarım, herkes istediği yerlere gelir. Görüşmek üzere. :)

Haydi ne duruyorsun!
KANLI İKTİDAR yeni okuyucularını bekliyor. 😉

THE RÖPORTAJ (çatkapı Haberci)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin