BAB 1
"HuaHuaHua,Kalau nak kena balingan terhebat di dunia Ni,kacau r aku lagi!!"Jerit Husna sambil ketawa terkekek-kekek.Husna adalah seorang pelajar daripada SMK Raja Permaisuri Bainun yang menetap di Perak tetapi telah berpindah ke Kuala Lumpur bersama keluarganya kerana Ayahnya ditugaskan di KL.Dia berusia 17tahun dan lasak dalam apa-apa acara sukan.
"Hus,cepatlah weiii kau ni tak payah lah layan mamat-mamat Over tu".kata Baizura sambil menunggu Husna yang terkedek-kedek berlari ke arahnya."Hehe,Sorry lambat sikit ..aku baling mamat tu guna kasut aku ni,huahuahua,padan muka..poyo je"kata Husna sambil menjelir lidah.
"Dah,dah..jom kita pergi pusat
Sumber,nak layan kau ni tak habis kang cerita"kata Baizura lagi
"Okay Boss!!"..
Mereka tergesa-gesa mencari buku rujukan Matematik Tambahan memandangkan masa rehat sebentar sahaja lagi akan tamat.Husna mencari dengan teliti di rak sebelah kiri manakala Baizura mencari di sebelah kanan.Baizura melihat satu persatu buku tersebut dengan tekun dan akhirnya dia telah menjumpai buku yang diidam-idamkan."Zura,aku dah dapat lah buku tu,huhuuu!"Husna yang kegembiraan itu menjerit sambil menari-nari keseronokan tanpa menyedari dirinya sekarang berada di dalam Pusat sumber sekolah."heh,apa bising-bising ni?,x nampak ker orang tengah membaca buku tu?x nampak simbol senyap?!"kata penjaga pusat sumber.Baizura segera mendapatkan Husna dan berkata"Kak,Maaf yer Husna ni memang macam ni,hehe,dia kan pelajar baru lagi,maafkanlah dia ye kak?lain kali dia x buat lagi ,sorry yer kak?""hmm,ingat,klau buat macamtu lagi,kakak report kat guru disiplin"ucap kakak yang menjaga Pusat Sumber itu berbunyi amaran."ok^-^"kata Baizura lantas menarik lengan Husna sambil berjalan menuju ke luar Pusat sumber."Zuraaa,sorry lah key?.hihi....aku seronok sangat sampai tak sedar.."rayu Husna"it's ok,mana buku tu?"ujar Baizura "Oppsss!tinggal kat dalam lahh..jap-jap..biar aKu ambik" kata HuSna lalu menuju ke arah rak tadi .Dia melihat bahawa buku rujukan tadi telah tiada "Omooooo!!mane buku tu tadii?"omel Husna separuh berbisik .lantas matanya liar meninjau ke sekeliling dan.....
"Hahhhhh!Mamat tu yang ambik rupanyaaa!siap kau"ujar Husna sambil berlari ke arah pelajar lelaki itu...."oik,minta balik buku tu??"kata Husna setelah dia berada di sebelah 'mamat' itu."apsal plak?pusat sumber ni kau punya ke?" kasar lelaki itu menjawab."mak aiii,buku tu aku yang jumpa dulu lahh!"kata Husna sambil ingin menarik buku itu dari tangan lelaki tersebut namun belum sempat dia bertindak sedemikian,tangannya dipaut oleh seseorang "Huss!kau ni,aishh lama sangat!!masuk kelas dah ni dowh!biarkan jelah Buku rujukan tu,pinjam kat Kakak aku je nanti,Jom masuk kelas"kata Baizura dengan tergesa-gesa.Husna melihat lelaki tersebut dengan pandangan yang begitu tajam sebelum membuntuti Baizura ke kelas.Pelajar lelaki tersebut hanya membuat muka tak endah nya lalu berbisik sendiri "gedik..muka cantik tapi hati poyo!ish,ish,ishh.."
*HuhU...
YOU ARE READING
Kau Yang Terindah
RomanceHakeem... Indahnya memori kita bersama.. sukar untuk aku lupakan segala memori itu.. Terima kasih atas segalaNya Hakeem... Kau lah yang terindah..-Husna pandangan Matamu, mampu membuatkan jantung ini berdegup lebih kencang.. senyuman mu , mampu men...