BAB 10
"lalalala"nyanyi Husna setelah selesai solat Isya' sambil melipat telekungnya dan digantungkan.Husna kemudiannya duduk dia hadapan almari cerminnya.Dia menyisir rambutnya yang panjang ."Bilalah aku nak pakai tudung ek?kata Husna sendiri."Hmm,nanti lah kalau aku dah ready"....Husna kemudiannya berdiri dan segera menyusun jadual untuk esok(sekolah laa).."Apa homework ek?ada Homework ke?hmm..rasanya takde"ujar Husna sambil tangannya laju mengambil buku yang harus diabawa esok lalu dimasukkan ke dalam beg sekolahnya.Tiba-tiba kedengaran bunyi telefonnya menandakan mesej masuk.Husna secara spontan mengambil segera telefon kesayangannya.Lalu membuka peti masuk.
Hai?assalamualaikum Hawa.buat pe tu??
'dia lagi'..
Waalaikumussalam,perlukah aku bagitau ?!!..-,-
tidak lama kemudian,..
Hehe,janganlah marah...jumpa awak esok tau :)..rindunya nak tengok awak..
Husna menjongketkan keningnya.'dia pun sekolah yang sama ngan aku?..kenapa aku tak kenal ekk number ni..'bisik hati Husna kesal.Dia tidak lagi membalas mesej tersebut.Dia mengambil Diarynya lalu membuat catatan untuk hari tersebut.
ahad D(H) 21 sept 13
Diary,
Assalamualaikum..Haiiiii, :D
tau tak...Harini boleh-boleh ibu ajak pegi umah Hakeem tu..Huh!pastu aku disuruh jalan-ii ngan Hakeem kat taman...Nyaris tertangkap I tau ngan Zura ..Hakeem tu jahatla dear.Dia boleh lepaskan aku masa aku jatuh tu!.ishhh,benci!.
Haaa,lagi satu..ni yang best!! masa aku ngan ibu pegi kat Setia Mall,tau takk!!..Ada sorang mamat ni langgar aku.Macho ft Kacak gituuu..Hehe,terpikat I..:3...tapi aku tak kenal dia lah..huhu..so sad...nevermind..tak.kisah :D..hehe...sekarang ni mesti study rajin-ii ni...tak lama lagi nak SPM..nanti kalau ada jodoh confirm aku jumpa dia balik kan?.hihi...oklah Diary..bye..
#Misteri lelaki yang mesej aku tu belum terjawab...
*******
"Kringgggggg!!!!" bunyi loceng kedengaran,Husna menghembus nafas lega.
"Fuhh,finally siap juga presentation Additional Mathematics kita kan Zura?"kata Husna.
"Yupz,Alhamdulillah " kata Zura tersenyum senang hati.Dia teringat pujian Cikgu Zubair tentang pembentangan mereka berdua .
"Jom balik"kata Husna sambil menarik tangan Zura.
"Oh ya,Zura?kau tau tak ada seseorang kacau aku arr...."
"Ye?sape?"
"Entahlah,hmmm...dia taknak bagitau nama dia lah...Dia cakap aku akan tahu jugak nanti.."
"Oh,kalau macamtu kau tunggu je lah..manalah tau hujung tahun ni lepas SPM dia bagitau.."
"Zura,kau cakap pasal SPM,aku takut pulak....I'm not ready yet...."
"Husna,kita kan study smart da..InsyaAllah akan success lah"kata Zura tersenyum.
"Zura,thanks jadi kawan aku yang terbaik ek...."kata Husna ikhlas.Dia memang amat menyenangi kawan baiknya itu.
"U too,okaylah mak aku dah ada tu.Bye"
"Bye too"kata Husna membalas sambil melihat Zura berjalan menuju ke arah kereta ibunya.
"Husna,Ibu panggil kau"tiba-tiba kedengaran suara seseorang
"Mak oiiiiiiiiii"latah Husna yang terkejut beruk itu "Ishhh,kau lagi.Tak boleh bagi salam ke?"
"Dah,jangan nak berleter.Ibu aku tunggu kau kat kereta.Cepatlah"kata Hakeem dengan malas sambil segera berjalan menuju ke arah kereta mereka.Husna berlari terkedek-kedek mengikut Hakeem .
YOU ARE READING
Kau Yang Terindah
RomanceHakeem... Indahnya memori kita bersama.. sukar untuk aku lupakan segala memori itu.. Terima kasih atas segalaNya Hakeem... Kau lah yang terindah..-Husna pandangan Matamu, mampu membuatkan jantung ini berdegup lebih kencang.. senyuman mu , mampu men...