Bab 9
"Budak ni kan,lain je kerjanya"kata Puan Mariana kepada Husna setelah Husna memasuki kereta."Alaa Bu,kenapa pulak,Hakeem yang tinggalkan Husna tadi.So,Husna dah jumpa dengan Zura,apa lagi,enjoy laaa yeahh!."kata Husna sambil ketawa."Yelah tu,ingat,Hakeem tu kawan baik Husna tau .Dia pernah selamatkan Husna masa kecik dulu"kata Puan Mariana."Hah??!betul ke Bu?dia selamatkan apa pulak?"kata Husna terkejut."Takkan Husna lupa?Husna kan tak pandai nak berenang.Masa tu Husna nak ambil mainan Husna kat kolam,jatuh.Nasib Hakeem cari Husna tau.Dia baik sangat."kata Puan Mariana tersenyum."Hmmmm"kata Husna sambil melihat skrin telefonnya.'Aloooo,5 messages' bisik hati Husna.Dia segera membuka mesej tersebut.Mesej itu adalah daripada 'peminat rahsia' .
'Hehe,nanti awak akan tahu jugak I ni siapa :)...'
' Busy ke??'
'Hmmm,benci btol lah mamat ni' Husna menjeling tajam kepada skrin telefonnya.3 mesej lagi belum dia buka.1 mesej daripada Zita,rakan sekelasnya dan 2 mesej lagi mesej daripada.....
DIGI ..
'Alamak! expired dah kredit aku ni!!!' Husna mendengus ."Haaa,kenapa ni Husna ?" Puan Mariana yang menyedari dengusan itu telah bertanya."Ibuuu,beli Topup untuk Husna boleh tak?"kata Husna manja. "Yelah,kita singgah kejap kat kedai"."Yeayyyy! sayang Ibu "kata Husna sambil peluk Ibunya .Ibunya Hanya ketawa.
******
"Aduhhhh" Husna terjerit ketika seseorang telah melanggarnya sehingga jatuh. "Maaf,Cik" kata seseorang itu. "Tak tengok jalan ke?" kata Husna yang masih kesakitan sambil melihat seseorang yang melanggarnya itu.'fulamak,Hensem beb' bisik hati Husna."Maaf Cik,sekali lagi.I tak sengaja" kata orang itu. "Oh,nevermind..Hehe..tak sakit mana pun,saya pun minta maaf"kata Husna lembut.'sejak bila aku jadi seorang yang baik ni?huhu'..Husna senyum setelah lelaki itu memberi barang yang baru dibelinya itu kepada Husna(lelaki tersebut menolong memungut kembali barang Husna yang terjatuh ketika perlanggaran tu..huhu).Setelah itu,lelaki tersebut pun senyum 'Alamak,sweetnye senyumannn' ."Thank You Cik.I pergi dulu ye .I tergesa-gesa ni"kata lelaki itu."Ouh,Okay"kata Husna melihat lelaki tersebut tergesa-gesa meninggalkan tempat tersebut.'Haih,nama dia apa ek?macho la..hehe..untung awek dia' khayal Husna yamg masih berdiri kaku di tempat tersebut."Husna,buat apa berdiri kat tengah-tengah shopping kompleks ni? tak malu ke?dengan muka blur macam tu sambil senyum sendiri?"kata Puan Mariana menyapa anaknya apabila dia melihat anaknya seperti orang yang TAK BETUL...huhu.."Aku dah kahwin Makkkkkk!" kata Husna melatah .Puan Mariana tertawa mendengar anaknya melatah begitu "Husna sayang,kahwin ngan sape anak ibu ni?hah?Hakeem ke?" .."Eeeee,ibu ni,takdelahh..jomlah balik.oh ya,kakak mana bu?"kata Husna cuba ubah topic."Malu lah tu,haha.Kakak jalan ngan kawan dia.discuss pasal assignment,kang dia baliklah .Jomlah balik"kata Puan Mariana.Mereka pun meninggalkan Setia Mall..
YOU ARE READING
Kau Yang Terindah
RomanceHakeem... Indahnya memori kita bersama.. sukar untuk aku lupakan segala memori itu.. Terima kasih atas segalaNya Hakeem... Kau lah yang terindah..-Husna pandangan Matamu, mampu membuatkan jantung ini berdegup lebih kencang.. senyuman mu , mampu men...