BAB 8
"Assalamualaikum Mirah,Ooo Mirah,Ni Anna ni"kata Puan Mariana."Waalaikumussalam,oii Annaaaaaaaa,masuklah"kata Puan Mirah sambil bersalaman dengan Puan Mariana,Nuraneeza dan Husna."Jom jom,masuk"kata Puan Mirah samBil menarik lengan Puan Mariana ke ruang tamu mereka .Nuraneeza dan Husna hanya mengikUti Puan Mirah dan ibunya.
"Duduk arr duLu ye,nak pergi dapur jap "kata Puan Mirah. "Ooo ye Mirah,panggil jugak Hakeem turun ye if dia ada ,ni nahh Husna..tak sabo nak jumpa Hakeem"kata Puan Mariana sambil tersenyum ."Ibuuuu,mane ade Lahhhhhhh..."kata Husna sambil memuncung Mulut nya."Alolo,ye plak..lupe nak panggil Hakeem,patotlah monyok je Husna dari tadi"kata Puan Mirah sambil tertawa.."sat naaaa" kata puan Mirah lalu ke tingkat atas.
***
'Tok,tok,tok'...kedengaran bunyi ketukan di Pintu bilik Hakeem.'Laaa,sape plak nii yang kacau-daun ni..hmm,orang teNgah tido nii'omel Hakeem perlahan.."Hakeem,bukak pintu ni"kata Puan Mirah."jap,jap"kata Hakeem sambil berdiri dan mendekati dan memBuka pintu biliknya dengan wajah yang masih dalam mood mengantok.."AmBoii,anak umi niii..baru bangon tido upenye ..tulah akibat sambung balik tido lepas solat subuh,"kata Puan Mirah membebel."He..He..macam umi tak biase...kenapa Ni Umi panggil Hakeem?"kata Hakeem sambil menguap."HaH,cepat pergi turun bawah.Husna nak jumpa tu..cepat,cepat"kata Puan Mirah.."Apaa?!!..Husna?"kata Hakeem terperanjat.Matanya yang tadinya layu dan mengantuk digantikan dengan muka yang 'Fresh' dan 'shock'.matanya yang menyepet tadinya kini menjadi sangat besar bagai nak terkeluar la plak..huahua.."Aikk?..fresh terus plak?...nape ?malu ke Husna tengok Hakeem camni?ada ape-ape?"lancar sahaja Mulut Puan Mirah menyoal anaknya samBil tersenyum ."Huhh,manade..okay,okay..Umi turun dulu key?Hakeem nak cuci muka jap"kata Hakeem."okay,cepat tau,Husna menunggu tu"kata Puan Mirah sambil mengenyit matanya lalu segera turun ke tingkat bawah."Haiiii,nape ngan umi aku nii??"kata Hakeem lalu segera ke bilik mandinya dan mencuci muka.
****
"Hah,nape kau nak jumpa aku ni?!"kata Hakeem kasar setelah mereka kini hanya berdua sahaja di Taman."Helloooo,Encik Hakeem Bin??..hummm...ahh!...entah.saya taknak lah nak jumpa awak ni..malas tauu..nak hadap muka awak Ni.baik saya deNgar lagu dari tengok awak yang tak bape encom ni,wekkkk!"kata Husna sambil menjelir lidah."Amboi,sedap mulut kata orang tak encom!..macam je kau tu cantek sangat!!"balas Hakeem plak."tengok cam shemale plak"kata Hakeem lagi sambil tersenyum sinis."Hoii,baik-baik sikit mulut tu ek..laser mengalah kan pompuan!"kata Husna dengan marahnya.."sape mulakan dulu?"kata Hakeem selamba."Huhh!takde sape!"Husna menjeling Hakeem lalu melihat ke arah lain..
'Alamakkkkk!!!!Tukan Zuraaaaa!!'muka cemas Husna dapat dilihat oleh Hakeem."Hoi,apsal muke kau ni cam nampak hantu je"kata Hakeem hairan.."shttttttt!"kata Husna samBil menarik lengan Hakeem dan ingin membawa Hakeem pergi dari tempat itu namun malangnYa....
"Opppsssssssss"kata Husna yang ingin terjatuh namun Hakeem segera mendakap Husna...mata bertentang mata..'Dup,dup,dup,dup'..alahaaiiiii,nape jantung aku nii..berdegup kencang...Bisik hati Husna dan masih bertentang mata dengan Hakeem...'Hensemnyee dia'..'comey...'....
"Husna???"suatu suara yang amat dikenali Husna telah mematikan lamunan mereka lalu kedua-dua mereka terkejut dan secara spontan Hakeem terus sahaja melepaskan Husna..'gedebuk!!'
"Adoiiii!!!'kata Husna yang terduduk di tanah.."Husna ,kau tak ape-ape ke??"kata suara itu.."Huh?...
"adoi-adoi..Zura...Hee..He....tak apa-apa pon..huhu.."kata Husna sambil berdiri..'awwww,sakit dowhhh'bisik hatinya.."Hehh,Nape kau lepaskan aku hah?!sakit ,tau takk!!"kata Husna kepada Hakeem.."aku tak sengaja"kata Hakeem selamba."kau nak kemana?"kata Husna namun Hakeem tidak menjawab dan terus sahaja berjalan ke arah rumahnya.'ooo,nak balik'bisik Husna dalam hati.."Hoii,Husna!sampai hati ekk...orang dari tadi tercegat kat sini tak dipedulikan..!kata Zura sambil memuncungkan mulut.."Hah?ooo,lupa plak kau ada kat sini..hohoh..sorry lah zuraaaaaaaa"kata Husna manja sambil memegang bahu Zura.."Alaaaaaaa,sampai hati lupe kan titewwwww"kata Zura manja lagi dan mereka saling memandang...lalu...1,2,3..."HA..HA..HAAA...WEkkkkk"kata mereka serentak.."Geli aku dengar!tau tak"kata Husna."HaHa,tu r Kau..lupa kat aku.."kata Zura laGi.."Alaa,maaf lah ye sayang Zura"kata Husna sambil membuat muka comel."ewww,dah,dah..memang comel dah....takyah nak buat muka comel".kata Zura"Ahha,memanglah.hihi"ujar Husna..."by the way,tu bukan mamat yang bergaduh ngan kau ke time kat pusat sumber sekolah?"kata Zura ."Hee..Hee...ye.."
.."nape korang same-same?siap berdrama lagi "kata Zura sambil senyum mengejek.."Alaa,kebetulan terjumpa lahh..takde pape lahhh,jom jalan-jalan"jawab Husna sambil mencuba untuk menukar topik lain..
"Elehh,nak tukar topic arr tuu..kalau kau taknak dia..biar aku je ambik okey?hensem giler mamat tu bebzzz!"kata Zura sambil mengenyitkan matanya.."nak amBik,ambik jelah..tak kisah,wekkk..jom jalan"kata Husna lalu menarik lengan Zura dan mereka tertawa bersama-sama.
YOU ARE READING
Kau Yang Terindah
RomanceHakeem... Indahnya memori kita bersama.. sukar untuk aku lupakan segala memori itu.. Terima kasih atas segalaNya Hakeem... Kau lah yang terindah..-Husna pandangan Matamu, mampu membuatkan jantung ini berdegup lebih kencang.. senyuman mu , mampu men...