Irfan POV
Haih,aku baru nak kena kan minah tu.Last last aku pulak yang terkena.Ni semua budak yang tak berapa hensem tu punya pasal.Aku lagi hensem kot.Main pickupline pulak.Nyampah.Sofiya ni pun satu.
Layan.Macam lah dia tk tau si Aiman tu playboy.Nak jugk suka dia.Nak tau macam mana aku boleh tau yang Sofiya suka Aiman tu?Aku curi curi baca diary dia.Bijak tak aku?Bijak sangat.Muahahahha.Lepastu aku gi skodeng sikit si Aiman.Ngok rupanya budak nih.Muka tkde lah hensem sgt gatai nk jadi playboy.Lagi satu,bolehlah si Sofiya tu panggil aku syaitan dalam diari tu.Kuang hajar tul.
So apa patut aku buat sekarang?Hmmm,haa aku tau.
1,2,3.Aku hempas pintu tu kuat kuat.Korang patut tgk muka dakdak wicet macam Aiman tu.Bapak dia terkejut.Muka Sofiya pulak?Dia biase jer.Hancus punah harapan aku nk tgk muka terkejut dia.
End POV
"Err Sofiya,awak tak rasa seram ke?"kata Aiman.
"Seram?Nak seram apanya?Angin kot"kata ku.Heh,penakut betul dia nih.
"Oh keh.Angin ye angin.Hehehe"katanya.Tapi aku dapat lihat riak muka dia seperti ketakutan.Rilek ahh bro.
Dan,tepat pada masanya.Seorang pelajar lelaki masuk ke dalam kelas ku.Aku mula jauh dari Aiman.Aku membuka buku teks Sains ku kononnya mahu belajar.Tiba-tiba,mamat hantu tu tegur aku.Agak agak lah nak duduk sebelah aku.Aku tak suruh pun 👊.
"Bagus tu Sofiya.Nak belajar tapi baca buku terbalik.Kesian kau🙈."kata Irfan.
"Ishh,apa ko ni?Aku bukan nak belajar lah saja je tgk cover buku nih"kataku sambil membelek buku cover buku teks tu.Well,itu je alasan aku ada.Ko nk expect apa?
"Kesian aku kat ko ni Sofiya.Pandai tapi bodoh.Agak-agak lah nak bagi alasan tu pun.Nampak sangat ko tk pandai menipu."katanya.
"Blablablabla"kataku sambil menutup telinga.Aku memasang earphone dan mengeluarkan Iphone 6s ku dan mendengar lagu nyanyian daripada EXO-overdose.Tanpa disedari,lenguh mulut si Irfan tu memanggilku.
"Oii Sofiya,oo Sofiya"katanya.
Aku perasan pun sebab dia sentuh bahu aku.Aikk,macam mana dia boleh sentuh aku nih?
"Nak apa?"kataku.
"Ko dengar lagu apa?"
"Kenapa nak dengar ke?"
"Nak"katanya.
"Ok nah"aku memberikannya earphone dan terus menukar ke surah yassin.
"Seriously?"tanyanya.
"Terbakar lah ko syaiton.Terbakar lah."kataku
"Hahaha,kelakar nye.Aku bukan syaitan lah ngok.Aku ni roh"kata nya.
"Aikk,roh?"
"Aku roh yang tak tenteram"katanya.
"Maksud kau?"tanyaku.
"Maksud aku...."
YOU ARE READING
Cinta Mamat Hantu
Fiksi RemajaSofiya Well,seorang manusia biasa.Eh,no no.LUAR BIASA.Apa yang luar biasanya?Hmm,nothing much.Dia masih bermata dua.Telinga dua.Biasa jer.Cuma dia boleh rasa kehadiran makhluk lain.RASA ye bukan boleh nampak.Tapi dia boleh hidu bau diorang.Well,men...