My blood,sweat and tears as well. My body,heart and soul as well.
...............…………………………………
HUMAN WORLD
Aku mmndg kosong dunia yg pernah menjadi tmpt tinggal aku.Pffft x kng budi.
BTS yg lain semua nmpk excited. Mana x nya? Makanan dpn mata. Jin berdehem.
"Ehem.Kita dtg sini sbb nak cari kuasa Y/N bkn cari makan." perli Jin. Yg lain hnya mencebik.
"Y/N,kau tinggal kat mana?" soalan Jhope membuatkan aku terdiam. Lupa plk..Act,aku mmg ddk sebumbung dgn Baekhyun oppa tapi rumah sbnr aku adalah dgn GOT7.
"Err..Saya..Tinggal dkt Busan." ujarku. "SAMA!!!" jerit Jungkook dan Jimin. Aku hnya menjulingkan mataku. "Kkaja prgi rumah Y/N" ajak Jhope.
"Ottokhae?" soalku. Jhope tersenyum lalu berkata "TELEPORT~!!"
ZZUUPP!!
Mataku terbeliak.Dh smpai dpn rumah??!! Tiba,Jungkook bertanya kpd ku
"Ada org ke kat rumah awak?" soalnya. Aku menggigit bibir. "err..Saya tinggal dgn chingu saya. " ujarku. Mereka semua memndgku.
"Namja or yeoja?" soal Jimin pula. "Namja." balasanku membuatku mereka memandangku tajam "Berapa ramai?" soal Taehyung. "7" aku mnjwb dgn penuh innocent.
"Bwo?! Bahayalah!!" balas Suga yg snyp dri tdi. "Kalau bahaya,kat dunia lain saya ddk dgn sape?" soalku smbil membuat poker face. Mereka menggosok belakang leher mereka.Malu mungkin.
"OK dah..Saya nk tkn loceng" ujarku lalu menekan loceng.
DING~ DONG~
Seseorg membuka pintu. Dia mmndg ke arah aku dn BTS. "Nugu?" soal Jackson.
"Yahh,anak Wang. Ni aku,Y/N" ujarku. "BWO?!!! Y/N,my baby!!! What happen too youuuuuu" Jackson berlari lalu memelukku erat..Woi mati plk aku sbb ssk nafas.
"Woi2.. Mati aku kang" ujarku. Jackson segera melepaskan pelukannya. "Apa jadi wey dgn kau spnjg seminggu ni? Puas kitorg cari tau x?" marah Jackson.
Seminggu? Lama sgt ke aku dkt Vamp World?
"Btw..Diorg tu sape..Creepy ah" bisik Jackson smbil menunjuk ke arah BTS yg masih berdiri mmndg kami.
"Amugeotdeon aniya.. yg lain ada?" soalku. "ada!! Masuk ahh..diorg rindu gila kat kau" ujar Jackson.Dia berlari2 anak lalu masuk ke dalam rumah or should I called it apartment?
"Masuklah" pelawaku.BTS hnya membuntuti aku dri belakng.GOT7 lnts menerpa ke arahku lalu memelukku erat.Aku menepuk2 blkg badan mereka.Mereka lantas meleraikan pelukan.
"Y/N!! Rindu gila babon kat kau!! Lain gila muka kau!!" jerit Bambam. "Mana kau menghilang selama seminggu gemuk!!" soal Yugyeom.
"Aku ada byk bnda nk citer kat kau" ujar Jr pula. "Mmg lah byk..Dia berkurung dlm bilik sbb kau hilang" jujur JB. Jr memandang JB kecik besor kecik besor je.
"Wei setan!! Kau flawless gila sial!!" haa ni lgi sekor mulut xde insurans.Aku sumbat jgk cili dlm mulut Youngjae ni kang -_-
"Mana Mark?" soalku.GOT7 senyum lalu mereka memberi laluan kpd Mark. "I miss you my bunny~" ujar Mark lalu memelukku. Aku membalas pelukannya.
"Ehem" tiba2 aku trdgr seseorg berdehem. Aku lnts teringkatkan BTS. Mark meleraikan pelukan. "Aigoo lupa plk..Korg..Knlkan..Ni GOT7,chingu saya dari kecik."
"Come and get it,GOT7!" sapa GOT7. "Ni plk kawan aku slama aku xde seminggu. BTS" jelasku.
"2,3Bang!" Namjoon bersuara keras lalu diikuti yg lain "Tan!! Annyeonghasaeyo Bangtan Sonyeondan imnida."BTS memperkenalkan diri.
"Idol?" soal Jackson. Namjoon mengangguk. "Idol?" Jackson mengangguk. "Korang..Vampire right?" soal Mark. BTS hny mengangguk "Angel right?" soal Taehyung pula.GOT7 hnya tersenyum.Aku pula blur dn tersepit antara mereka.
BTS dan GOT7 ddk di atas sofa.Aku pula confused nk ddk mana sbb biasanya aku kat dunia ni ddk kat sblh Mark and kalau kat dunia lgi stu plk sblah Jin.Mark dan Jin ddk bersebelahan dan terdapat sebuah sofa di tgh2 mereka.Aku lantas ddk disitu.
Mark dn Jin mmndgku lalu tersenyum.Namun, senyuman mereka mati apabila mata mereka bertentangan.Aku mnjdi confused.Knp dgn diorg?
Aku hnya membiarkan. BTS dn GOT7 yg mnjdi snyp mmbuatkan aku x selesa. Aku bertindak memecahkan kesunyian.
"Nk tny" suara aku merdu Sgt ke smpaikan diorg pndg aku mcm nk telan..
"Acaner korg tau GOT7 angel sdgkan Saya x tau? And acaner GOT7 tau korg vamp?" akhirnya soalan tersebut terpacul keluar dari mulutku.
"Easy. Vamp ada 2 titik merah kat leher and bentuk segi tiga" ujar Jackson. "Angel ada tnda wings kat collarbone." ujar Namjoon pula.Aku mengangguk.
"Apa tujuan korg dtg?" soal JB. Aku mmndg BTS. "Actually,aku dlm proses cari apa kuasa aku." ujarku.GOT7 terdiam lalu mengeluh.
"So kau dh tau kau WereFire?" soal Mark. Aku mengangguk. "Kitorg dh lama rahsiakan benda ni dari kau..Actually,kitorg ni Guardian Angel kau." ujar Jr.
Aku terlopong. "Hbis tu mknanya aku bff dgn guardian angel aku lah???" Ujarku. GOT7 mengangguk.
"Actually,x yh cri pon kuasa Y/N" ujar Yugyeom yg snyp dri tdi. "Wae?" soal Bambam. "JB hyung tau." sampuk Youngjae.Semua mata mmndg JB yg tersengih.
"OK ah..Kuasa Y/N..Dia ada semua jenis kuasa dlm dunia ni." BTS,GOT7 & aku ternganga kecuali Namjoon dn JB. "Maksud kau aku ada kuasa healing,teleport, ais,tanah,air, api semua tu lahh??" Soalku dgn mata bersinar.Bersinar lh Sgt -,-
JB mengangguk. "Boleh baca fikiran dan hati org?" Soal Suga tiba2. JB menggeleng. "Yg tu je dia x boleh." ujar JB. Suga mengeluh lega. Yg lain semua mmndgnya dgn pndg -kau-apahal-
"Apa? Aku tny je." ujar Suga dgn penuh swag dan seswag swagnya. Swag lah Sgt -,-Swag lagi atuk sblh umah ni. Umur nk dkt 100 tahun bwk Mercedes hengkau hado?
"Aku dgr apa kau ckp,Y/N" ujar Taehyung dan Youngjae serentak.Mereka mmndg satu sama lain. Nmpk mcm berkomunikasi je.Tiba2 diorg gelak lalu snyp kmbli.then gelk balik -,- what the f--- aipp x baik mencarut. .
"Okay..Ni mungkin mengejutkan tpi..KING DEMON paling kejam seperti Firaun iaitu G-Dragon and the gang sdg menuju ke human world disbbkan dh trsbr psl Y/N were fire terakhir." ujar Suga dalam satu nafas.Okay wow.Dia x semput pon.
"What?!! Diorg tu x serik lagi ke? Dh lah x hbis2 Bang Bang Bang je bila lalu kat Demon World.Bila nk mampos pon aku x tau.Lgi2 dgn yeopyeon dia tu..Apa nama? YUYU? Haa.IU" kutuk Jungkook. (Gila ah.Jungkook kan fanboy setia G-Dragon and IU xD)
"Jungkook,words!!" tegur Jin.Jungkook mencebik. "Okay dh..Kita pergi Vamp World dulu.Korg.." Namjoon mmndg GOT7.
"Angel World jauh Sgt so stay kat rumah kitorg." ujar Namjoon.Mereka semua menangguk.Kali bergegas ke Vamp World.X nk kne tgkp dgn si Bang Bang Bang tu.
TO BE CONTINUED~
Hyepp!! Mianhae hambar and pendek.Saranghae korg T-T I'm like TT. Just like TT
BTW,author belanje lagu bru Bigbang- Last Dance.Besttt