Proloog

50 8 0
                                    

<10 jaar eerder>
"NEE!" Schreeuwde ik toen ik zag dat 1 van shidra's mijn moeder vermoordde door een bijl in haar hoofd te gooien. Ik rukte me los uit een shidra's greep en rende weg. Zo hard als ik kon. Ik rende naar tranibalo waar ze niet kwamen. Ik botste tegen een jongen van mijn leeftijd op. "Hey wie ben jij?" Vroeg hij vriendelijk. Ik zag aan zijn teken op zijn arm dat hij een Tranie was. "Ik ben Qira, ik ben 7 jaar oud,en jij bent een Tranie is het niet?" De jongen schrok maar knikte verlegen." Ik ben Dyaro ik ben 8 jaar oud en hoe weet je dat alleen mensen met krachten kunnen dat weten?" Vroeg hij verbaast. "Nou ik ben een hiprada." Zei ik stil. "Cool welk dier?" Vroeg hij nieuwsgierig. "Dat kan ik echt niet vertellen." "Oké.. Waarom ben je hier hoor je niet in Slobodan te wonen?" Ons land werd aangevallen door shidra's en ik ben gevlucht. Zei ik stil. "Kom ik breng je wel naar mijn huis" ze hij vriendelijk. We liepen naar het paleis. "Ben jij de zoon van koning en koningin van de Tranie?" Vroeg ik verbaast. Hij knikte verlegen. We kwamen aan bij de wachters. "Prins Dyaro u mag geen vreemden in het paleis meenemen." Zei de wachter streng."Maar het is een vriendin." "Laat uw arm zien" zei de wachter streng. "Dyaro we houden wel contact ik ga wel naar een weeshuis. Maak je geen zorgen om mij." Zei ik. Ik liep verder tot ik voor een huis kwam te staan. Er stond in grote letters WEESHUIS op. Ik nam eens diep adem en klopte op de deur. Een vrouw van middelbare leeftijd deed open en keek me lief aan. "Ma kindje toch hoe heet je?" Vroeg ze vriendelijk. "Qira." Zei ik zacht. "Je liegt." Zei ze verbaast. Ik knikte. "Mag ik binnenkomen, dan leg ik het uit." Zei ik zacht. De vrouw knikte en hield de deur voor me open. We gingen naar een rustige kamer en gingen zitten. Er was een stilte toen de vrouw die plots verbrak. "Nou kindje vertel ma waarom je loog over je naam." "Waarom wist u eigenlijk dat ik loog?" Vroeg ik verbaast. "Mijn speciale kracht is kunnen zeggen of mensen liegen of niet." "Oké?." Zei ik op een vragende toon. "Maar waarom loog je over je naam." Vroeg ze vriendelijk. "Nou, ken jij het rijk Slobodan?" Vroeg ik zacht. "Ja, dat is het rijk van Koning Derik en Koningin Luna toch en hun dochter Zumra ." Inderdaad, maar u heeft het ook fout." "Wat bedoel je lief kind?" Vroeg ze verbaast. "Dat was het rijk van Koning Derik en Koningin Luna, ze zijn allebij dood." Zei ik triest. "En hun dochter zij was maar 7!" Riep ze verontwaardigd uit. "Die is weggevlucht naar Tranibalo en ontmoete door de Prins ze mocht niet mee binnenin het paleis dus is ze maar naar een weeshuis gegaan en ze heeft zelfs tegen de Prins gelogen over haar naam." Zei ik. Haar ogen werden groot. "Uwe hoogheid!" Riep ze zacht. Ik knikte eens. "Maar noem me Qira ik wil niet dat andere het weten. Maar dan bent u een hiprada, dat zal snel opvallen.""Dan zeg ik dat ik een dochter ben van een kluizenaar." "Oké dit blijft ons geheim Qira." Zei ze lief. Ik knikte en stond samen met haar op. "Ik zal je naar je kamer brengen maar veel heb ik je niet te bieden. "Geen zorgen ik gaf vroeger alles wat ik kreeg aan de mensen ik ben het gewoon om gewoon te leven." Zei ik zacht. "Oké." En met die woorden kreeg ik mijn kamer. Het was de enige kamer waarbij er 1 iemand allen sliep. Ik kreeg kleren en kleedde me om in mijn pyama en ging op mijn bed liggen toen ik besefte. Ik ben mijn ouders voor altijd kwijt. Ik begon zachtjes te huilen en besloot toen dat de shidra's zouden boeten en dat ik mijn rijk zou terug nemen kost wat kost. Zelfs mijn zielsverwant   zou me niet kunnen tegenhouden. Vanaf die dag werd ik kill tegen iedereen behalve minadra de vrouw die me zo goed opnam. De Prins heb ik niet meer gezien en werd gepest op school omdat ik anders was.

716 woorden zonder dit er bij.
Nou dit is de proloog. Ik weet veel namen enz en veel moeilijke namen maar het is wel leuk toch? Maar oké ik ga slapen ik up-date als ik wil en als er een hoofdstuk klaar is :). Het volgende hoofdstuk publiceer ik als ik halverwege het hoofdstuk daarna zit dus dat duurt niet meer langgg. Oké
Bye bye 👋🏽
Nobody Important xx

Speciaal en gebrokenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu