Part 3

104 6 1
                                    


Author pov

Mereka mengikuti kelas latihan badminton pada petang itu . Cikgu rexy sedang membahagi - bahagikan pasangan . Owi akan berpasangan dgn yu yang . Manakala yongdae pula berpasangan dgn lily . Oh , tidak .
Tidak mungkin lily ingin berpasangan dgn yongdae . Sedangkan lily tidak pernah bersikap baik dgn yongdae .

" cikgu , boleh tak kalau saya terkecuali dalam game ni ? " tanya lily . Lily mmg benci berpasangan dgn lelaki korea itu . " tidak boleh . Kamu msti ikut arahan saya " tegas cikgu rexy . Lily hanya pasrah . Gadis terpaksa ikut arahan cikgu rexy . Kalau tidak , jangan harap lily mau berpartner dgn yongdae .

Lily menatap yongdae tajam . " ini sebab cikgu rexy yg suruh !! Kalau tidak , aku tak ingin berpartner dgn kau , dasar bodoh !! " lily mengeluarkan kata2 kesat kpada yongdae . Yongdae hanya sabar . Sikit pun dia tidak ambil hati .

" Apalah salahku sampai dia berkelakuan kasar terhadapku " batin yongdae dalam hati .

" biarkan sajalah dia tu " bisik owi . Yongdae hanya menggangguk .

Kini , owi dan yu yang sedang menentang yongdae dan lily .
Akhirnya perlawanan di menangkan oleh owi dan yu yang straight set . Kurang keserasian merupakan salah satu faktor kekalahan yongdae dan lily .

Setelah selesai permainan , yongdae , owi dan yu yang duduk di tepi gelanggang . Manakala lily pula duduk seorang diri . Lily mmg jarang senyum kepada smua orang . Tidak hairanlah dia tiada kawan . Lily mmg slalu bermurung .

" aku tgok kamu kurang serasi tadi . Tak hairanlah kamu kalah mudah " ujar owi . " mcm mna nak menang kalau dia benci dgn aku " keluh yongdae . " ala..lily mmg benci dgn smua orang " kata yu yang .

Cerpen BadmintonWhere stories live. Discover now