Bab 4

21 3 0
                                    

"KENAPA tak sambut mummy call?"kata mummy time kami oncall semalam.."sorry mummy line tidak kuat bah yang semalam..mummy itut tak mau lah kerja nie..penat tau..pening itut dengan kerja tu..mummy tau kan yang itut memang tak suka dengan kerja sebagai lawyer nie. .mummy saya mau berhenti ja lah dari tu kerja..hari² saya kena marah..bos itut punya main garang.."kataku sambil menahan senyum..apa tidaknya kalau semua yang saya cakap kat mummy semuanya bohong .kikiki. .tapi biarlah berani buat berani tanggung kan..haha betul kaitu? . kahkahkah.."yaa mummy tau. .tapi daddy tu yang nak sangat itut jadi lawyer.."jawab mummy tenang. . ."habis tu kenapa mummy tak cuba cakap dengan daddy?"kataku lagi.."alah itut nie macam tak tau perangai daddy tu macam mana..kalau A tetap A tiada lah B"jawab mummy.."hmm ..tengok lah nanti"kataku memberi kata putus..kalau cakap dengan mummy nie payah..uhhh..kurang kasih sayang ..uwaaaa..kataku dalam hati .."Rani?..ohh Rani?..loe lagi fikir apaan?"kata Werlee sambil menepuk bahuku..Werlee nie housemate saya dari indonesia..Di paris nie Saya kena panggil Rani Rasa Macam pelik saya kena panggil dengan panggilan tu ..yakan di sabah hanya satu jew nama panggilan saya nie.itut jew..bila saya sampai sini username saya da tambah dua .. Rani dengan Melytha..saya d paris nie menyewa dengan dua orang kawan saya..memang cukup lah kami ..berbagai bangsa dan agama..kikikiki.."haaa ..err..ya..ya.."kataku kalut..sejak kebelakangan nie suka betul nie utak menghayal..haishhh buat malu aje.."awak nie kenapa Rani..Asyik termenung jew..awak ade masalah ke?"kata Megdelin pula..Megdelin nie orang semenanjung..lucu orangnya..kuat melatah pula tu..hihihi.."ehh tiada lah..saya cuma teringat dengan mummy..hihihi"kataku jujur.."Oooo"panjang betul 'Oooo' mereka berdua serentak .."ehh Werlee giliran kau kan masak nie hari.."kataku sambil memandang Werlee yang sedang kusyhuk menjahit bajunya.."yaa..sebentar lagi gue masak..gue jahit baju ini dulu ya..sebentar je..5menit"kata Werlee sambil tersenyum.."Oo okey..nanti kau masak tu Hotdog dalam tu peti sejuk..rasa macam mau makan Hotdog pula hari ini"kataku lalu berdiri untuk masuk ke bilik .. "ehh..ehh..ehh..Hotdog Tu ape Rani?"Kata Megdelin..Werlee juga mengangguk setuju dengan soalan yang diutarakan Megdelin tadi..kedua-dua mereka blur ja tengok saya .hairan kali dengan perkataan 'Hotdog'saya tadi.."Astaga..Sorry²..I mean Sosej.."kataku sambil menepuk dahi..hahaha silaka .."Oo..okey gue da ngerti,nanti gue masak..gue fikir apa tadi..hehehe"jawab Werlee sambil ketawa.."Rani Cute Juga bahasa sabah awak ne..ajar boleh?"kata Megdelin sambil buat muka cute..cehh perkataan 'Hotdog' Pun cute ka..adaii..hahahaa lucu betul la.."okey no problem cik Megdelin..apa kau mau minta ajar..mula dari mana kepala ka kaki?"kataku lalu  ketawa.."Awak ne Rani..Aku serius ne.."kata Megdelin Dengan muka serius ala² Hakim makamah gitu..hahaha.."haha okey²..apa kau mau minta ajar?"kataku sambil duduk semula ke sofa..Werlee pula sudah ke dapur untuk memasak makanan tengah hari kami..hari ini kami di rumah saja hujung minggu nie.."aku cinta padamu itu ape dalam bahasa yang kamu biasa guna?"kata Megdelin dengan muka exited. ."Muhang Oku Diya"kataku pendek.."kalau Aku Benci Awak?"soal Megdelin Lagi.."I Hate You.."jawabku lalu ketawa.."laa awak ne main² lah..aku serius ne.."kata Megdelin Dengan muka 10 sen.."hehehe..saya tidak tau lah Iti..Saya pun kurang Fasih bahasa Sabah Ne..bahasa Thailand ja.."kataku sambil menahan tawa.."Alahh Lecehlah awak ne Rani..Aik Betul ke Awak Pandai Thai?"kata Megdelin Teruja.."hahaha betul lah..nak dengar ke?"kataku tak tahu malu..hihi.."haa cuba cakap?"kata Megdelin sambil membetulkan duduknya.."Sawadikap kingkap tunaikap buduhkap youkap.."Kataku lalu ketawa terbahak-bahak..apa tidaknya kalau yang saya sebut itu tak da makna pun..sengaja je kenakan Megdelin yang Lurus Bendul nie..hkhkhkhk.."apa maksud tu..Aku Tak pernah Dengar pun.."kata Megdelin sambil mengerutkan dahinya tanda tak tau. .Alah Megdelin nie memang laa sebab dia kan baru keluar dari Sarangnya..hihihihi.."itu versi Thai Saya Lah..nanti lain kali kita belajar bahasa tu sama²..lapar dah nie.."kataku ..yalah apa tak lapar kalau perut nie dah berdondang sayang minta diisi.."Megdelin ! , Rani !..Ayu kita makan..makanan udah siap ne ."laung Werlee dari dapur.."sebentar Werlee..gue ke bilik dulu sekejap..mau cas handphone dulu"kataku dengan loghat indon si Werlee..Megdelin pula sudah ke dapur .."Jangan pakai lama yaa. nanti kami habisin ne Hotdog ..hahaha"kata Werlee Copypaste  perkataan 'Hotdog' daripada saya.."hahaha..Jangan dong.."kataku lalu berlalu ke bilik..

Love Huhh?Where stories live. Discover now