Bab 20

21 1 0
                                    

Nasib baik kipie temankan saya pergi airport..lala memang tak dapat sebab hari ini dia pegi lawatan pmm ..

selamat jalan daddy..nanti kalau cuti,daddy balik sini ar..kataku sambil memeluk daddy

okey..itut jaga diri ya,selama ketiadaan daddy..kata daddy sebak..

okey daddy..kataku sambil tersenyum..kepalaku kembali berdenyut..aduhhhh..tapi saya tak mau dilihat lemah didepan daddy..selepas ja daddy check in saya bawa kipie keluar dari airport untuk mencari teksi..

laaa mana teksi nie..kata kipie cuak..

err sab..sabar sebent..sebentar lagi sa..sampai la tu..kataku sambil memegang kepalaku yang berdenyut. .
arghhhhh..!
itut kau okey!?kata kipie risau
kau nampak macam saya okey ke sekarang..kataku tanpa rasa

arghh macam mana nie .. haduii..kata kipie panik..
saya memegang kepalaku yang berpusing je dari tadi..mak aih sejak bila kau ada kembar nie kipie .. arghhhh kepala oh kepala kenapa kau tetiba sakit sangat nie..errrr..kipieeee..saya memegang bahu kipie ..lutut da lembik sangat nie ..
itutt..jangan buat saya takut tau..ishhhh teksi cuti ke hari ini. .alahaiii..kipie mengomel sendiri sambil memapah ku..
tiba² ada suara di belakangku menyapa kami berdua,baru je saya mau menoleh,penglihatan saya sudah kabur,kabur dan kabur sehinga semua pun jadi gelap..haishh pengsan lagi..

                      ***

saya membuka mata perlahan ..ya ini hospital ,bau ubat menyengat hidungku..arggghhhh saya tak suka suasana hospital nie. .ehhh japp²..tadi kan saya dan kipie di lapangan terbang kenapa tetiba ada sini..err airport ada hospital ke?azam baru ke?ha-

ehhh itut da bangun..kata kipie yang baru keluar dari kamar mandi..maklumlah bilik sakit vvip la katakan. ..hkhkhk tandas and kamar mandi ada dalam bilik nie. tv pun ada. .wow..haha..haishh sakit² nie pun sempat lagi pikir macam²..

tidaklah..masih tidur nie..kataku sambil ketawa..
ishhh kau nie..kata kipie sambil tersenyum..

ehhh kipie siapa hantar kita pegi sini?kataku

si R-

hai itut? kata Rian di muka pintu.

haa tu dia..kata kipie sambil memuncung kearah pintu..
tiba² senyum ku mati..ishhh mamat mereng nie pula..malasnya saya..tapi thank you lah sebab hantar saya pegi sini..kataku dalam hati jew hihi..

saya hanya mengangguk sambil tersenyum hambar kepada Rian..

errr saya keluar dulu..nak pergi kantin..kauorang borak la ye..kata kipie sambil tersenyum lalu keluar..mak aih dia tinggalkan saya dengan mamat mereng nie..sengaja je tu..awas kau kipie bila saya sembuh nanti ..saya penyek² muka kau ..wait and see..omelku dalam hati..
err itut apa khabar?kata Rian sambil mendekati katilku..
like you see..jawabku sambil tersenyum sinis..
macam mana kepala itut sekarang da okey?kata Rian lagi
ishhh mamat nie banyak soal lah..omelku dalam hati
ermm bolehlah..but btw thanks sebab bawa saya pegi sini tadi..kataku
okey no prob for you..jawabnya sambil tersenyum
eeewww gelinya saya dengar..
tiba² handphone Rian berbunyi ..dia melihat skrin hpnya dan...

err itut saya pergi dulu ya..nanti kalau ada masa kita jumpa lagi ..bye see you next time kata Rian lalu keluar..
saya hanya mengganguk dan menghantar langkah Rian dengan mataku..

                        ***

Lala POV

Ehmmm..penatnya saya hari ini ..balik dari lawatan terus luchas ajak pegi rumah dia..haishh,
apa lagi kalau bukan nak temankan dia main video game..haishh umur da tua pun nak juga main mainan kanak²..uhhh..
ehhh kau nie menungkan apa?kata luchas
err takda pa²..kataku sambil tersengih
ehhh hp kau berbunyi tu. .kata luchas sambil memandang hpku
ehh yala kenapa pula tak dengar nie..da tuli ke apa..ishhh..

yess ,hello kipie?

weii kau kat mana tu..

kat rumah luchas..kenapa?

ganti saya..

ganti apa?

jaga itut,di hospital..saya ada urusan esok. jadi malam nie saya kena balik rumah..

astagaaa..kenap lah saya lupa nie. .okey..sekarang saya pegi sana..

end call saya tekan...

errr luchas saya balik dulu mau pergi mandi ..kataku sudah berdiri. .

laa kau nie...cepatnyaa..kata luchas

saya mau pergi hospital lah..
kataku

haa kau sakit..kata luchas sambil memandangku dari atas sampai bawah..
tak..bukan saya..saya nak ganti kipie jaga itut .. kataku
haaa kenapa dengan dia ..kata luchas terkejut..

sakitlah ..kataku pendek. .

nak ikut boleh?kata luchas

kalau nak ikut pergi lah siap..takkan kau nak pergi macam tu je..kataku sambil memandang luchas yang hanya berseluar pendek dan singlet

okey kejap..kita naik kereta saya je..

hmm yala ..cepat tahu..kataku

                         ***

Love Huhh?Where stories live. Discover now