Bab 14

6 2 0
                                    

Hari yang berbahagia untuk mama and daddy da tiba..ramai orang dijemput hadir..Luchas and family pun turut hadir..kipie and lala memang conform hadir..mereka lh yang pertama terima surat jemputan haha..saya berlalu ke tingkat atas untuk membangunkan Gabrella yang masih pening² lalat gara² mabuk semalam..tadi luchas tanya pasal gabrella saya jawab ajelah..pasal semalam pun saya kasi cerita..luchas hanya buat gaya orang stress je bila dengar peristiwa semalam..belum pun sampai saya di pintu bilik gabrella da keluar..masih mabuk lagi tu..

heii Gabrella takkan kau keluar macam tu..rambut serabut baju pun selekeh..kataku perlahan ..takut kena dengar para tetamu yang hadir..

kau peduli apa hah !! perampas !! jerit gabrella ..astaga nasib baik sikit je tetamu dalam rumah..semua kat luar..ada pun saudara terdekat je..

kau ne kenapa..heii malu tau ada tetamu ! hari ini hari bahagia mama and daddy tahu..kau nak rosakkan ke!kata ku perlahan tapi sinis. . sabarlah wahai hati. .

hah peduli apa saya! selama ini saya baik sama kau tapi ini yang kau balas..sial minah tak guna! kata gabrella lalu menolak saya ke dinding..nasib baik bukan di tangga..haduii

Gabrellaa!!!!!lantang suara mama di tingkat bawah sambil mencerlung tajam kearah gabrella..huishhh da macam nenek lampir..Luchas pun ada kat bawah memandang kami di atas..

haaaa...kata gabrella terkejut

kau nie da kenapa..!!tak malu ke ada tetamu tu!da lah mabuk! kau tu perempuan ..kata Mama dengan muka yang membahang..yala kan ibu mana yang tak malu kalau anak buat malu ..

hishhh mama nie sama je dengan
Itut..kata Gabrella sempat menjeling tajam dan masuk ke bilik tetamu..

Pap!pintu ditutup dengan kuat..terhinjut bahuku terkejut dengan bunyi kuat itu..bukan saya saja,manusia di tingkat bawah pun terhinjut dengan bunyi itu..haishhh minah nie da takda adab langsung..kalau macam nie lah setiap hari memang pecah lah otak nie..

***
hari sudah malam dan tetamu beransur pulang..saya menolong mama kemas apa yang patut..tetiba ada call masuk,saya pergi ke luar rumah untuk menjawab panggilan tersebut..

hello?

ehemm,

yes..kenapa call?kataku senada

maaf sebab libatkan kau dalam hubungan kami..i'm so sorry. kata luchas di corong telefon

it's okay..kataku pendek sambil tersenyum manis..macam ja dia nampak saya tengah senyum nie..hihi

sebenarnyaa....

ituttt mari sini kejap laung mama dari dalam..

err luchas saya end call dulu lah..mama panggil..bye!nanti kita sambung cerita lagi..sorry. .terus saya tekan butang end call..

kenapa tu Ma?kataku menghampiri mama..

esok mama and daddy nak pegi honeymoon,satu minggu tau..so tolong tengok²kan gabrella ar..dia tu susah sikit kalau tak ditegur..minggu depan kan daddy mau pegi australia so honeymoon awal ..kata Mama dengan senyuman..suka la tu..alalala

aikk awal tul honeymoon diaorang nie..nak bagi saya adik cepat ke..helloooo otak kuning menyimpang..cehhh,oh okey je..kataku pendek..

***

Ella!Itutt!mama and daddy pergi dulu ya..kata Mama ..saya keluar dari dapur dan bersalaman dengan mama and daddy..Happy honeymoon my parents!kataku sambil memeluk daddy and mama,.mama and daddy hanya mengganguk tersenyum dengan kata²ku..

Love Huhh?Where stories live. Discover now