"AIK?..Banyak betul missed call kipie and lala nie..kenapa yaa?ehh missed call dari daddy pun banyak?aik..berpakat ke diaorang nie kasi missed call saya.."saya bermonolog sendirian..selang beberapa minit handphone saya berdering minta diangkat.."hello?kenapa tu kipie?"kataku penuh tanda tanya"mummy itut dengan mama saya kemalangan"kata kipie sambil menangis.."Kenapa boleh jadi macam tu?"kataku menahan tangis.."tidak tau..tapi papa lala cakap diaorang kena langgar lari..papa lala masa tu ngam² di tempat kejadian..papa lala yang bawa diaorang pigi hospital"kata kipie.."terus keadaan diaorang sekarang macam mana?kau dimana nie sekarang?lala mana?"kataku dengan soalan demi soalan.."mama saya sekarang dalam keadaan koma..mummy itut pula sedang dibedah sekarang sebab ada pendarahan di otak mummy itut..kami di hospital nie sekarang. . .lala di luar tu bercerita dengan aunty Liana..Gabrella pun Ada ..daddy itut juga.."kata kipie panjang lebar ..Aunty Liana nie mummy Gabrella Isteri Mendiang Auncle Ezly Xmas Adik Daddy..ishhh buat apa lagi diaorang anak beranak nie pegi sana..hmm pasti ada motif tu arhh..sempat lagi saya berfikiran negatif..uhh harap dijauhkan dari benda yang tak bagus.."helo. helo. itut. .itut.."kata kipie berulang kali..ini lah nie tabiat menghayal datang lagi. haishhh.."err ya..ya..emm minggu depan saya balik sabah la. . minggu nie tak dapat sebab belum beli tiket lagi"kataku akhirnya..kalau saya tak balik memang cari nahas la sebab pasti Aunty Liana Akan buat macam²..siapa tau kan..Aunty Liana nie kan memang ada hati dengan daddy dari dulu..tapi memandangkan daddy kahwin dengan mummy.. Aunty Liana mengambil keputusan untuk kahwin dengan adik daddy supaya dia boleh tengok daddy walaupun dari jauh ..itulah cerita mummy dulu..tapi mummy bukan jenis orang yang kuat cemburu..dia percaya dengan daddy..tulahh daddy sayang sangat dengan mummy nie. awww so sweet. .."okey lah..emm itut saya endcall dulu la..papa da panggil tu..bye itut..jaga diri arh..jangan terlalu pikirkan benda nie..nanti kesihatan kau terjejas pula.."kata kipie prihatin.."okey..thanks ya kipie..kau juga sama ya..kita berdoa saja kepada Tuhan supaya mereka selamat"kataku sebak..dan kipie pun menamatkan panggilannya. .Pejam celik Pejam celik mau dekat satu tahun sudah saya sini Paris. . .Seronok sangat dapat enjoy dengan Megdelin dan Werlee kat sini. .macam² yang kami buat. bergelak bersama,bergosip pun tidak ingat dunia,kalau kami stress kami menari gila² di rumah sampai kena marah dengan jiran sebelah tapi hari ini semuanya tenggelam dengan berita yang disampaikan oleh kipie sebentar tadi. . .saya masuk ke dapur untuk melihat apa yang boleh dimasak..sekarang giliran saya pula masak hari ini..time saya hiris² tu bawang keluar airmata saya.."awak kenapa nangis ?ada masalah?"kata Megdelin di pintu dapur.."mamaku rinduuu"aku melatah terkejut dengan kehadiran Megdelin. .apa lagi jari saya pun ikut terhiris juga lah.."auchhh"aku memegang jariku yang sudah berdarah. ."ehh awak nie. hati² lah..sini biar saya yang masak ini hari. . lain kali jangan nangis lagi ya..nanti cepat tua..awak kenapa putus cinta ke?"kata Megdelin lalu mengambil pisau dari tangan saya.."betul ke kau nak ganti saya masak..thanks a lot ya. memang ini hari saya malas masak ..saya sakit hati bah dengan tu bawang tu..suka buat saya nangis"kataku tanpa memberitahu masalah saya yang sebenarnya. . ."awak ne ade² aje la..haha"kata Megdelin sambil menggelengkan kepalanya dan tersenyum dengan saya..Megdelin nie memanglah lurus bendul sangat..masalah orang pun dia tak dapat hidu .."hihihi..kalau macam tu. saya ke bilik dulu lah ..saya mau kasi plaster dulu ini jari saya..by the way thanks sebab ganti saya masak .i love you..kikikiki"kataku lalu meninggalkan Megdelin di dapur..sempat lagi nie telinga saya dengar Megdelin cakap I Hate You dari dapur..hahaha Megdelin²..lucu lah kau ..siap ja saya tampal luka saya dengan plaster terus saya buka handphone..ada dua missed call daripada daddy. .untunglah saya baru isi reload yang tadi pagi..jadi saya call terus number daddy.."hello dad?kena..."belum pun saya habis cakap daddy sudah potong percakapan saya"itut ..jumaat ini itut balik ya..itut pasti da tau sebab kenapa itut mesti balik kan .. kipie pasti sudah call itut tadi.."kata daddy tenang .."yaa..tapii daddy itut belum beli tiket lagi lah..and then kerja saya kat sini macam mana?"kataku sambil mendengus perlahan.."itu itut jangan risau ..daddy sudah tempah tiket untuk itut..pejabat itut pun sudah daddy call untuk peletakan jawatan itut..semua sudah daddy urus..tinggal itut ambil semua barang itut kat pejabat dan kemas barang itut disana dan balik sini.."kata daddy persis lawyer berwibawa..yala bukan ke daddy nie memang lawyer hihihi.."ouhh hmm okey la ."kataku separuh gembira sebab da out dari kerja macam duduk dekat penjara tu dan separuh lagi sedih sebab peletakan jawatan saya bukan untuk saya da freedom tapi hmm..faham² jew lah..mummy harus kuat ya mummy..itut sampai sana kejap lagi.kataku dalam hati sambil mengelap airmata yang mengalir di pipi saya..Malam itu pun saya menceritakan Masalah saya kepada Megdelin Dan Werlee dari A sampai Z..tiada satu pun yang tinggal supaya mereka faham seratus peratus. . .yalah dua urang kawan saya nie kan lambat pick up..jadi mesti apapun perkara harus diterangkan seterang-terangnya baru mereka faham hihihi..
YOU ARE READING
Love Huhh?
RandomLove Huhh?mengisahkan seorang gadis bernama Melytha Rani Xmas anak kepada Lawyer berpengaruh Di Malaysia..Melytha atau lebih dikenali sebagai Itut adalah seorang gadis yang ceria tetapi semua itu hilang disaat dia kematian ibunya..apatah lagi ada or...