Bab 21

14 1 0
                                    

Hmmmm..Bosannya duduk kat bilik nie..sudah dua hari saya keluar dari hospital dan sudah dua hari juga saya terperap dalam bilik je..mama pergi Kudat tengok butik dia di sana..and then gabrella pula saya tak tau dia pergi mana..sebab semenjak keluar dari hospital saya tak nampak pun batang hidung dia kat rumah nie..errr lapar la pula..haiyerrr..

errr Bu titi?!laungku sambil menuruni anak tangga

ya Non..kata Bu titi baru keluar dari dapur..

Apa lauk hari ini?

errr peti sejuk kosong Non..lauk² udah abis..kata Bu titi sambil menunduk

errr takpa lah..jom temankan saya pegi pasar beli sayur..kataku lalu naik le atas untuk bersiap

***

selesai je kami sayur²,buah²an dan makanan ringan kami singgah di Restoran untuk makan tengah hari..sebab da tak boleh tahan da perut nie da buat bunyi drum yang kuat..

selepas membuat pesanan,saya dan Bu titi mencari tempat duduk yang kosong..sementara menunggu makanan tu sampai saya bermain dengan handphone saya..sebenarnya takda apa²pun mau di tengok ..online Fb pun malas. .baru je nak buka galeri tiba² mata saya nampak seseorang yang cukup familiar di mata saya..yupsss dia gabrella..err siapa lelaki tu ehh..iya lh sebab kan lelaki tu duduk membelakangi saya..tapi rasa macam kenal..hmm ehh jap gabrella bukannya mengandung ka?kenapa perut dia tu kempis je..da sebulan da pun ..sepatutnya adalah ketara sikit tu perut..takkan lelaki tu bf baru dia kut..hishhh playgirl btul lah minah plastic tu..omelku dalam hati..

Nonn...Nonn..hello..kata Bu titi sambil mengoyang-goyangkan bahuku

err ya,ya..hmm lamunanku mati disitu

makanan uda sampai tu..Non kata tadi lapar,so Non makan lah..kenapa termenung, teringatkan boyfriend erhh..kata Bu titi sembil tersenyum

ishhh manada..hmm itut pegi tandas dulu erhh..kataku lalu pergi..saya limpas meja gabrella and haa Luchas?? tak sangka pula lelaki yang bersama dengan gabrella tu luchass..dorang nie da bebaik ke?errr nasib baik dorang tak sedar saya kat sini .. cepat² saya masuk ke dalam tandas,takut pula kalau diaorang nampak..

selesai ja makan terus saya dan Bu titi pulang kerumah..
dalam perjalanan pulang banyak je persoalan yang bermain-main dalam minda saya tentang luchas dan gabrella..haishhh pa hubungan diaorang nie erhhh..ishhh kenapa saya nie..haduuiii sibuk pula hal orang...omelku dalam hati sambil menggeleng kepala

***

keluar jaa saya dari tandas ,keadaan yang saya tak suka juga yang berlaku..hmmm dia panggil saya?

haii lytha?!kata luchas sambil melambaikan tangannya..nahh mampuss..gabrella sudah menjelingku tajam tapi lantas dia tersenyum bila luchas memandangnya..uhh fake!omelku dalam hati

oh..saya membalas lambaian luchas dan berlalu ke tempat saya dan bu titi duduk tadi..

heii sini lah..kata luchas sambil tersenyum

errr saya da nak balik nie..da lama da kami sini..kataku sambil tersenyum..ahh tipu..

tapi Non kitakan ba-

eerr bu titi bungkus je makanan tu..nahh duit..saya tunggu dalam kereta..kataku sambil menghulurkn duit Rm50 kepada bu titi dan berlalu keluar dari restoran tersebut..bu titi hanya mengangguk dan memandang saya dengan blur .. ya,hairan mungkin..

***

Luchas POV

Err kenapa dengan dia tu,macam mau cepat je..kataku sambil memandang lytha sampai keluar dari restoran

Love Huhh?Where stories live. Discover now