Evin içerisinde uzun bir sessizlik oluştu . Küçük kız korkudan titremeye başladı babasının ona doğru attığı her adımda kalp atışı biraz daha hızlanıyordu .. Adam küçük kızı kollarından tutup yukarıya doğru kaldırarak bir kaç kez silkeledi ve aniden yere doğru fırlattı .
-Aaaaahhh !Diyerek ağlamaya başladı küçük kız ,
belli ki Canı çok yanmıştı .
Annesinin içi parçalandı onu babasının elinden almaya gücü yoktu karşısına dikilip hesap soracak halide . Bu durum dahada çok yaktı canını küçük kızın yanına doğru giderek saçlarını okşayıp :-Ağlama benim güzel kızım , ağlama prensesim korkma ben yanındayım ..
diyerek kucaklayıp teselli etmeye çalışıyordu , içten içe kendisini suçluyor elinden birşey gelmediği için kızla birlikte oda ağlıyordu .. Babası ise öfkesini alamadığı için gözlerini anne ile kızın üzerinden ayırmıyor sanki küçük kızın yerden kalkmasını bekliyordu .
Kalksa bir daha vuracaktı bir daha bir daha ..Suçu neydi ?
-Bir şişe alkol parası az getirmiş olması ..Küçücük bedeni ayağa kalkacak gücü bulamıyordu sanki her yeri ağrı sızı içinde gözlerinden süzülen yaşlara engel olamıyor annesinin desteği bile ona yetmiyordu
Babası yavaşça küçük kıza doğru eğilerek :
- Bana bak küçük velet yarın daha çok para getireceksin duydun mu beni ?Küçük kız biraz titrek ve ağlamaklı bir sesi ile :
- Tamam tamam babacığım tamam sen kızma daha çok para toplarım bir sürü para toplarım sen yeter ki kızma !Adam yavaşça kadına döndü :
- Bu Velet'e bu kadarlık korku yeter ceza olarak bu akşam yemek yemeyecek eğer sende ona yemek vermeye kalkarsan ikinizide atarım bu evden ..
diyerek tehdit ediyormuşçasına konuştu ..Kadın anlamsızca suratına bakıyordu
Adam :
- Aptal aptal suratıma bakmayı kes bana cevap ver anladın mı söylediklerimi bir lokma ekmek yok aç kalsın aklı başına gelsin .. diyerek masanın üzerinde duran paraları torbasına koyup içkisine kaldığı yerden devam etti ..Küçük kız annesinin kulağına doğru yaklaşarak :
- Sen üzülme anneciğim zaten çok acıkmamıştım hiç ağlama olur mu çok canım acımadı zaten , diyerek küçücük yüreği ile koskocaman bir kız oluvermişti ..Annesi :
- Benim koca yürekli küçük prensesim sen açken ben nasıl uyku uyurum ? O birazdan sızar ikimiz karnımızı sessizce doyurur sarılıp uyuruz hem sen saçlarımı örersin olmaz mı ?Dedi , kızın birazda olsun acısını hafifletmek için ..
Küçük kız yüzünde bir kucak dolusu tebessümle annesine evet dercesine kafa salladı ..
Hayatta en çok sevdiği şey uyumadan önce annesinin saçları ile oynamaktı dünyanın en güzel kokusunun annesinin saçlarından geldiğini düşünürdü ..
Bir kaç saat sonra babası oturduğu kanepede sızmış kızla annesi bunu fırsat bilip karınlarını doyurmaya koyulmuşlardı ..
Yemeklerini yedikten sonra sobanın sol kenarında bulunan yer yatağına geçtiler .. Kız annesinin baş ucuna oturup saçları ile oynamaya başladı anneside ona kendi uydurduğu hikayelerden anlatıyordu .. Zaman ilerledikçe küçük kızın yorgunluktan gözleri kapanmaya başladı yavaşça annesinin yanına uzandı annesine sarılarak gözlerini kapadı ..
Saatler sonra
Sırtına vurulan bir tekme ile açtı gözlerini .. Evet babasıydı yani Adem di küçük kızı uykusundan tekme ile uyandıran ..Sabah ne zaman olmuştu anlam veremedi sanki az önce uyumuştu sağ koluda oluşan ağrı ve morluk dün gecenin en kalıcı eserleriydi .. Bir süre yataktan kalkamadı vücudu ağrı sızı içerisindeydi güç bela topladı kendisini yavaşça ayağa kalktı annesinin hazırladığı ekmek arasını yiyip çayından içti üzerini giyinmeye koyuldu havalar iyice soğumuş hatta kar bile yağmaya başlamıştı .. Annesi küçük kızı hava soğuk üşümesin diye iyice sarıp sarmaladı ..
Her gün evden çıkmadan annesini öper boynuna sımsıkı sarılır :
- Seni çok seviyorum Meleğim , derdi
Annesinin adı Melekti ona meleğim demek çok hoşuna giderdi ..Annesi de küçük kıza sarılıp :
- Kendine çok dikkat et Hayalim , derdi
Kızın adı Hayaldi annesi kurduğu tüm hayaller gerçek olsun diye ona bu ismi vermişti..
Hayal , kapıdan çıktığı andan beri eve gelende dek Melek camdan yolunu gözler soğukta dilenen minicik yavrusu için göz yaşları döküp dua ederdi ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Annem İçin..
Roman pour AdolescentsHenüz 6 yaşında küçük bir kız çocuğuydu .. Gece boyunca annesinin cesedine sarılarak uyudu .. Annesinin ölümünden değil , karanlıktan korkuyordu . Ölümün ne demek olduğunu daha bilmiyordu .. Hayat ; acı gerçeği canından çok sevdiği annesi ondan alar...