Üşümüş ellerini uzatarak kapıyı açtı ve içeriye girdi kapı kapanınca soğuk dışarıda kalmıştı üstelik karanlıkta değildi . Kapıda babasının söylediklerini duyup annesinin gözlerinden akan yaşlarıda görünce sorulacak soruyu bekliyordu . Yine babasından gelen o iğrenç alkol kokusu küçük burnunun direğini sızlatmıştı yavaşça yanına yaklaştı bazen kokuyu almamak için nefesini tutmayı bile denemişti .
Babası :
- Nerede kaldın ulan sen saat kaç oldu aptal çocuk alt tarafı üç kuruş para getireceksin .
Biraz korkak ve titrek bir sesle
- Iııı şey baba ..
- Konuşsana çocuk ne kadar para topladın bu gün söylesene ne kekeliyorsun karşımda ! diyerek bağırmaya başladı ..
Annesi :
- Bağırmasana çocuğa zaten üşümüş bu saatte kadar dışarıda hava ne kadar soğuk görmüyor Musun ? Bekle ısınsın bari biraz .
Babası sinirden büyümüş gözlerini annesine çevirerek :
- Sen sus kadın şimdi bir tane çarparım ağzının ortasına sen kimsin de benim karşımda böyle konuşabiliyorsun ?
Diyerek kıza döndü ..
Cebinden para torbasını çıkardı , minicik ellerine göre gayet yüklü miktarda para toplamıştı ama babasına göre yeterli bir para mı olduğunu bilmiyordu yavaşça torbayı babasına uzattı . Adam hemen kızın elindeki torbayı eline aldı hızlıca torbanın ağzını açtı önünde duran üzerinde alkol şişelerinin bulunduğu küçük bir o kadarda eski kahverengi masaya paraları döktü ve saymaya başladı :
- Bir iki üç dört ...
Korkarak babasının ağzından çıkacak tek bir kelimeyi bekliyordu karnı çok açtı yavaşça gözlerini sobanın üzerinde duran yemek tenceresine doğru çevirdi o yemek onun için çok değerliydi .. Açlığı korkusunu birazda olsa bastırmıştı birden annesinin yine o şiddetli öksürük sesi ile irkildi . Annesi çok hastaydı bazı gecelerde ardı arkası kesilmeyen öksürük sesleri küçük kızı uykusundan bile uyandırıyordu. Annesinin ağzına götürdüğü peçetedeki kanları görünce ne olduğuna anlam veremedi annesinin hasta olduğunu biliyordu ama nasıl bir hastalıktı bu hiç geçmeyecek miydi küçücük aklı ile bunları sorgulamaya başladı
Hemen bir bardak su alıp annesinin yanına koştu :
- Anne , anneciğim iyi misin ? Ne oldu neden ağzın kanıyor ?
Annesi:
-Korkma benim güzel kızım iyiyim, diyerek kızı geçiştirmeye çalışıyordu .
Annesinin telaşı ile babasını çoktan unutmuştu . Annesi 2 yıl önce temizlik yaptığı evden dönerken bir trafik kazası geçirmiş ve ayaklarını kaybetmişti , yürüyemiyordu evde işlerini halletmek için yerlerde sürünüyordu o yaptığı yemekler onun için çok değerliydi . Tedavisi için çok para gerekiyordu ne yazık ki onlar bazen karınlarını doyuracak parayı bile bulamıyordu tedavi ücretini ödeyemedikleri için annesinin bacaklarını kesmişlerdi .. Belkide fırsatı olsa şimdi annesinin elinden tutup sokaklarda yürüyebilirdi .. Belkileri bir kenara bırakarak annesinin iyi olduğuna emin olduktan sonra yavaşça babasına doğru döndü ..
Babası sinirden büyüyen gözleriyle çoktan ona bakıyordu aniden bağırdı :
-Çabuk buraya gel ! Sen sabahtan akşama kadar ne halt ediyorsun sokaklarda ben seni para kazan diye gönderiyorum bu paralar ne ??
Anlaşılan babası parayı yine az bulmuştu.
Başını önüne eğip sağ baş parmağı delinmiş olan çorabına dikti gözlerini ellerinin önünde kavuşturarak dudaklarını ısırmaya başladı . Susmalıydı ağzından çıkacak tek bir kelime onu bir tokatla yere serebilirdi ..
Babası dahada sesini yükseltmeye başladı konuşsa ne diyecekti o susmayı tercih ediyordu sustukça babasının sesi daha çok çıkıyor daha çok sinirleniyordu ve korktuğu şey oldu babası ayağa kalkmaya çalışıyordu yeteri kadar sarhoştu yavaşça doğrulup kızın üzerine doğru yürümeye başladı ..
Uzun boylu , geniş omuzlu , iri yarı saçı sakalı birbirine karışmış 40 lı yaşlarda sarhoş bir baba ve karşısında bacak boyundan bile daha kısa oldukça zayıf, uzun sarı saçlı yüzü gözü toz toprak içinde masmavi gözleri olan minicik bir kız çocuğu ..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Annem İçin..
Fiksi RemajaHenüz 6 yaşında küçük bir kız çocuğuydu .. Gece boyunca annesinin cesedine sarılarak uyudu .. Annesinin ölümünden değil , karanlıktan korkuyordu . Ölümün ne demek olduğunu daha bilmiyordu .. Hayat ; acı gerçeği canından çok sevdiği annesi ondan alar...