"lepaskan weyh ! Jangan sentuh aku dengan tangan kau yang jijik tu !!" jerit aku pada alien tu sambil meronta tanpa melihat muka alien tu. Aku tau muka alien mestilah huduh so buat ape aku tengok ? Buat malu dia je.
"aku manusia lah bebal !" eh sukati panggil orang bebal ea. Aku tengok muka dia. em..
orang rupanya.
.....
"kau"
"ape ?" eh minah ni. Dia yang tarik aku, dia plak yang marah.
"kau nak ape hah hyunju ?" Tak abis-abis kacau hidup aku. Takda life ka.
"aku nak kau jauhkan diri daripada Dino. Dia milik aku." gedik. same je ngan ayam-ayam dia tu. Lagi satu, pe ni ayat dah lapuk ah. Jauhkan diri bagai. Not my style euw. Clichè sungguh author ni.
"Ade nama kau ke kat Dino tu? sukati cakap dia milik kau." hyunju menggigit bibir menahan geram. Dia mula mengangkat tangannya. aku segera menutup mukaku dengan tapak tangan. dia dan ayam-ayamnya senyum sinis.
"tau takut." heh takut?
"haah aku takut ngan muka kau yang tak berapa nak cantik tu. Opss terlepas. Byeeeee !" baik aku masuk kelas balik. Baru aku nak membuka langkah, tetiba si ayam Yeondae tarik rambut aku. Sakit :'(
"padan muka kau hahaha tarik kuat agy yeon !" Ryomin melompat teruja. Namun kakinya tiba-tiba terseliuh. Agaga padan muka kau balik ! Sape suh gedik pakai kasut heels agagaga.
"pffttt hahahaha jatuh !" aku tergelak sambit tahan sakit rambut kene tarik. Bila dia nak lepas ni ? Busuk rambut aku die sentuh. Tapi srs sakit. Takkan aku nak nangis depan diorang plak. Nanti kene kecam.
"diamlah kau !" Yeon melemparkan aku ke dinding dan terus mendapatkan sahabat ayamnya tu. bibir aku berdarah.. Ish.
➽❀➽
"hae dah balik.. huh." aku melepaskan keluhan berat. Asal harini malang sangat ? Jatuh bilik air, kene jentik, kene tarik rambut dan kene belasah. Haih arini boleh jadi lagi malang ke.
"haeri !" dino melompat ke atas aku. Durjana aku baru masuk umah. Tak menyempat nak bukak beg agy. Dah lah berat grrrrr. Aku tengah feeling ni.
"oit ahsal senyap jek?" dinosaur niii !aku takdak mood lah !
"tarak pape." aku menolak dino dan terus masuk ke bilik. Aku mengambil tuala dan masuk ke bilik air.
↭★↭
Sebaik sahaja aku keluar daripada bilik, pemandangan di sebalik tingkap ditenung. Hujan ͡° ͜ʖ ͡°
"hae !" Ish dia lagy.
"hah ape kau nak ?" Muka dino nampak resah. "ke..kenapa ?" Aku memegang bahu dino.
"I..ikut aku...." Dino menarik tangan aku. Nak gi mana duh. Perlu ke tarik-tarik. Dah lah lari dalam umah duh.
Eh ?
"kenapa kau heret aku sampai bilik ahjumma ni ?"
"ahjumma nak jumpa." lorh aku fikir ape lah tadi. Kan buleh je cakap.
Aku melangkah masuk. Kenapa ahjumma mengemas ni ? "ahjumma?"
Ahjumma menoleh memandang aku. satu senyuman manis dilemparkan. Entah kenapa senyuman tu nampak aneh bagi aku. Aku menggigit bibir. positif weyh.
"kenapa ahjumma mengemas ni ?" ahjumma berjalan duduk ke katilnya. Wanita itu menepuk nepuk menyuruh aku duduk disebelahnya. Aku berjalan ke arahnya sambil menghentakkan kaki. Marah ni !
"kenapa tak jawab soalan hae ni ?!" aku melepaskan geram tapi ahjumma senyum je. Eiii lagi aku geram ! aku tengok ke dalam mata ahjumma. Berair. Kenapa ni ?
"ahjumma ! Jawablah ! Kan hae dah cakap, hae tak suka perasaan tertanya-tanya ! Kenapa dengan ahjumma ni ?" Omma, woozi dan Dino melangkah masuk ke dalam bilik ahjumma.
" ahjumma.. jawablah.." Hish bosan plak rase. Aku bagi soalan kbat ke?
Ahjumma senyum sambil memejam mata membiarkan air matanya mengalir. Ish jangan nangis. Dah tua tua pon nak nangis ker. Selama aku bersama ngan ahjumma, aku tak pernah nampak ahjumma nangis.
"Hae, biar omma bagitau. Senarnye ahjumma kam--"
"Anni. Hae nak ahjumma yang jawab." Aku memandang ahjumma kesayangan aku. "Mana keberanian ahjumma yang hae kenal?"
"Haih.. hae... ah.. Ahjumma.. ahjumma akan ke London petang ni. Ahj--"
"mwo ? Tipu." Kebenaran tak pernah menipu hehehe. Aku yakin ahjumma gurau :3
"Betul." Aku mengesat air mata yang dah lama mengalir tu.
Dengan segera, aku melangkah keluar daripada rumah dan berlari entah ke mana.
Dino;
Hae mula berlari keluar daripada rumah sambil menangis. Aku faham dia..
"Eh hae !" Semua mengejar haeri daripada belakang. Takkan depan plak. Eh sedar dino, haeri dalam bahaya tu.
" hae tunggu !" Jerit ahjumma. Woozi dah separuh mati berlari begitu juga Pn Lee. Namun ahjumma tetap mengejar haeri. Bapak laju dia lari..
Buk!
Time ni jugaklah aku nak jatuh haih.
Haeri;
"Hae tunggu ahjumma!" Jerit ahjumma.
"hish kenapa kejar hae ?!" marah aku. Aku terus berlari ke seberang jalan. Tiba-tiba ada lori petrol hilang kawalan. Mende lah lori tu ! Ape lori tu buat kat jalan raya duh!
(yang kau tu?)
lori tu brek kecemasan dan hampir menghempap aku. Duh sadis gila hidup aku ni.
➽❀➽
YOU ARE READING
Watercolour ➽taehyung
Fantasy↬Apa sahaja 5 hajat yang aku minta, akan ditunaikan. ⟳ ❝Hajat terakhir aku..❞ ➢Status ; Slow Update➢ 『Start : 23.12.16』 『End : 00.00.00』 ✿Beautiful old cover by ; @danialnazrin✿ ©2016 Strmxxn-