"Psst haeri psst" aku menggeliat.
"Woi bangun lah"
"Em nanti lah omma.. 5 minit.." kataku seraya memeluk sesuatu yang.. agak keras ?
"Bangun, sayang~" pipiku terasa ditiup. Serta-merta aku bangun dengan mata yang membesar. Taehyung tersengih.
"Baru ingat nak kiss kau-- argh !" Taehyung dengan wajah cemberutnya menggosok kepalanya yang baru disiku aku.
"Kita kat mana ni ?" Soalku. Taehyung menghulurkan tangannya untuk membantu aku bangun. Aku menyambutnya sambil mengusha kawasan di sekeliling. Jap.. emm
Tadi aku sembang ngan tae..
Pastu dia tarik aku..
Then..
"Weh kau bawak aku gi alam mana ni ha ?!" Aku menolak taehyung dengan kasar menyebabkan dia jatuh terduduk.
"Sakit lah gila" taehyung menjeling aku.
"Bagitahu aku cepat ! Kita kat mana ni !!" Bahunya digoncang. Segera tangan aku ditepis.
"Ehem.. welcome to..Bangangland !"
Krik..krik..
Aku menayangkan wajah jijik aku.
"Woi. Sampai hati kau ea." Mata taehyung dikecilkan. Dia segera bangun dan menyapu kotoran yang ada di bajunya. Weh HAHAHA asal tanah ni serupa kek ?
"Boleh dimakan ke ni weh ?" Taehyung tersenyum nipis.
"Tanah ni memang diperbuat daripada kek. Tapi kalau kau nak mampus awal, makanlah 😃" ujarnya. Aku menelan air liur perit.
"Tae !" Jerit seseorang daripada belakang.
"Eo ? Kookie !" Lantas taehyung berlari dan memeluk erat lelaki bernama kookie tu. "Lama tak jumpa huhu "
"Pala bana kau baru bape jam sia." Aku sekadar memalau mereka bermesra. Tanah yang aneh ni lebih menarik perhatian aku.
Aku duduk mencangkung dan mencucuk-cucuk tanah ni. Lembut cam squishy (?) aum. HAHAHAHA
"Woi sini ah !" Taehyung menarik aku berdiri di sebelahnya.
"Sakit lah ka—" kata-kata aku terhenti selepas melihat wajah si 'kookie' tu. Bukan apa hm cuma muka dia ni..
Takleh hensem agi ke akxjsoansoa
"Em.. hello ?" Tegurannya buatkan aku tersedar dari lamunan.
"Ah nae uhm lee haeri imnida." Aku melemparkan senyuman palsu. Hape kau fikir lee haeri pemurah dengan senyumannya ?
"Jungkook. Panggil aku kookie heeee." Jungkook menayangkan sengihan arnabnya.
Aku berjalan mendekati jungkook dan memegang lengannya dengan muka selamba. Taehyung dan jungkook kelihatan terkejut.
"A-apa..kau b-buat ni ?" Soalnya gagap. Lengannya ditilik oleh aku sebelum..
"Ngap !"
"ARGHHHHH !!!!" raungnya sambil menggoyang-goyangkan lengannya yang digigit oleh aku ke udara.
"LEPAS LAH BUDAK WARGH !" Aku mula melepaskan gigitan di lengannya dan tersengih.
"Err.. aku ingat kau diperbuat daripada biskut hehehe." Tengkuk ku digosok. Malu siut adoooo.
➽❀➽
"Huaaaaa sakit hyung huaaaaa !" Raung jungkook. Taehyung menjeling tajam ke arah jungkook sebelum meneruskan tugasnya untuk merawat lengan jungkook. Yang.. aku gigit tadi em.
"Woi apa bising-bising ni— eh sapa ni ?" Tegur seseorang dari arah belakang aku. Aku pusing memandangnya dan sedikit terpana melihat wajah makhluk ini yang kehijauan dan--
"Hyungggggg !!" Jungkook berlari ke arah makhluk hijau tersebut sambil mengelap air matanya yang mengalir.
"Eiy blah ah kau huh" sejurus itu, makhluk hijo tu menguakkan rambutnya ke belakang.
"Tae. Sapa malaun ni ?" Soal nya. Hamboi kau panggil aku malaun ? Kalau macam tu kau ni shrek ? Adudu ? Muka ko ijo ?
"Ni lah haeri yang tae cakapkan tu .." BAHAHAHA DIA BAHASAKAN DIRI DIA TAE ? LIKE EUW ( ´ ▽ ' )ノ
"Ooh.. Kau lah perempuan yang buat tae bengang sangat tu ?" Tu dia. Straight and no belok belok.
"Apa maksud kau ?"
"Eh jom ah gi jumpa yang lain Ha Ha Ha" taehyung menjeling tajam ke arah makhluk ijo tu.
"Nama kau ape ah makhluk ! Timun ?" Soal aku. Makhluk tu menggigit bibirnya menahan carutan yang bakal dilemparkan ke arah aku.
"Ish aku tengah pakai mask lah ! Nama aku Jin ! Kim seokjin !"
"Ooh .. Selamat berkenalan, Shrek."
➽❀➽
Sorrylah pendek hoho.
Idea lesap 🌚
YOU ARE READING
Watercolour ➽taehyung
Fantasy↬Apa sahaja 5 hajat yang aku minta, akan ditunaikan. ⟳ ❝Hajat terakhir aku..❞ ➢Status ; Slow Update➢ 『Start : 23.12.16』 『End : 00.00.00』 ✿Beautiful old cover by ; @danialnazrin✿ ©2016 Strmxxn-