-K Y U

17 2 4
                                    

Saya kembali gais ! Yehet.

➽❀➽

"Aku..mintak maaf. Dah lah kita baru jumpa tadi pastu tiba-tiba aku mengamuk. Dengan masalah kau lagi, mesti kau stress kan." Taehyung tersenyum. Terpaksa maybe ?

"Aku dah taknak bincang pasal tu lagi." Gelang emas yang hancur aku perhati.

"Huhh." Keluhan berat dilepaskan.

"Kenapa mengeluh ?" Soal taehyung lalu mendekati aku.

'--aku akan tunaikan segala 5 hajat kau--'

"Taehyung." Panggil aku lalu menoleh ke arahnya. Kening taehyung dijungkitkan.

"Betul ke kau akan tunaikan hajat aku ?"

"Hm apa kata kau cuba buat hajat dulu. Baru kau tau aku serius ke tak."

"Kalau macam tu..aku harap gelang ni elok seperti asal." Mata aku dipejam rapat. Taehyung terseyum.



"Hey bukalah mata tu." Aku dengan perlahan membuka mata. "Tadaa !"

"Heol. Biar betul.." aku meneliti gelang tersebut yang kembali normal sama seperti masa pertama kali aku dapat.

"Betul lah ni !" Taehyung menepuk kedua tangannya teruja. Aku tersenyum. "Haa meh sini aku pakaikan." Taehyung menarik aku mendekatinya. Gelang tadi dipakaikan kemas pada pergelangan tangan aku.

(Aku tahu tangan aku peloles 😋)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Aku tahu tangan aku peloles 😋)

"Dah siap~" taehyung tersenyum lagi.

"Thanks." Kata aku dengan senyuman yang ikhlas.

"Ehee ni first time kau senyum kat aku seikhlas ni sejak kita jumpa petang tadi." Taehyung menggosok lehernya janggal.

Keadaan tetiba awkward.

Hulala em em ._.

"Er..aku.. buat hw dulu lah. Kau buat jelah pape pun hm." Aku duduk di meja belajar dan mula keluarkan bekas pensil.

"Alah kan dah malam ni. Esok-esok jelah buat. Lagipun kita baru berbaik tadi.. taknak luangkan masa ngan aku ke ?" Taehyung mencebik. Tak kau fikir aku rajin sangat ke nak buat hw ni ? Semua ni pun disebabkan suasana awkward tu je hm.

"Aku sibuk lah. Dah shuh shuh."

"Alahhhh !! Jomlah teman aku lepak lepak. Ea ea ?" Kepala nya di gerakkan ke kiri dan ke kanan.

Aku menjungkitkan kening

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku menjungkitkan kening. "Fikir comel ?" Taehyung mencebik lagi. Tarik muncung tu kang haa. "Ish yelah yelah bruh." Mata dijulingkan ke atas.

"Yeaayyyy oyeahhhh !"

➽❀➽

"Babi babi ini semua babi !" Aku menggeleng laju. Dia ni betul ke tak sebenarnya ? Ke dia ni orang gila yang hensem tetiba ceroboh rumah aku ?

"Ey apa yang babi pulak ? Best apa tempat tu." Taehyung duduk bersila di atas lantai. Aku mendengus kasar.

"Ah no no kau ni baru kenal dengan aku dah memandai eaa." Aku turut duduk di hadapannya. Wajahnya direnung tajam. Dia sekadar menayang muka tak bersalah dia tu nksjvoajxoa !

"Tae tengok kat drama semua diorang selalu lepak sana. Tengok acam best so tae teringin lah juga nak pergi."

"Kau ni. Aku bawah umur tahu ? Kau boleh selamba badak nak tarik aku pergi kelab malam ? Gila ke ha ?!" Hambur aku. Maroh maroh.

"Alaa. Nak buat ana-- eh kawan baru kat sanaaa ! Bolehlahhhh ayyyy" ha acah tersasul lah tu ?! Weh pe sia dia ni otak kuning T^T

"Makhluk manalah yang ajar kau semua ni ya tuhan." Kepala diurut.

"Haa ! Jom !" Taehyung segera menarik lengan aku kuat.

"W-weh apa ni ! Kau nak bawak aku gi mana ni ha ?! Lepas lah. Aku taknak buat kerja terkutuk kau lah ey hey !!" Aku sedaya upaya cuba untuk melepaskan diri.

"Lah tadi kau yang tanya makhluk mana yang ajar aku semua ni. Aku nak bawak kau jumpa dia lah ni." Aku memandangnya ragu-ragu. Boleh caya ke ni duh.

"Kungkangkungtaehyunghandsomekalahwatakanimepuhpuh--" ha jampi apa dia baca ni ?

"--pungpungsugahyungbelummanditantuntuangtantuntuang"

Tiba-tiba sinaran terang mula muncul dan membawa kami ke satu tempat yang aneh. Dia ni nak bawa aku gi alam bunian ke acaner ?

➽❀➽

Holla ! Lama dah saia tak update en hiks almaklumlah pt3. Busy bruh ')
Maaf sebab chapter ni menghampakan anda anda semua hiks

Oh and..tolonglah jangan amalkan amalan silent reader. Sesungguhnya amalan tu merupakan amalan yang tidak sihat 🙂💕

-🌱

Watercolour ➽taehyungWhere stories live. Discover now