Aku makan sambil menjeling woozi. Woozi aku benci kau ey ey. Dahlah pendek huh ! (¬_¬)
"apa pandang-pandang ?!" marah nya.
"ergh sukahati aku lah." aku bangun dan menuju ke sinki. Pinggan dibasuh. Aku budak baik pekosh ah basuh pinggan. Contohilah seya ^o^
"oi basuh aku punya sekali." panggil woozi daripada belakang sambil menghulurkan pinggannya. Aku palau seja. Biar dia. "pekak--"
"ada tangan , kaki yang elok dan sempurna pun tak boleh basuh pinggan sendiri. Orang lain yang cacat anggota pun boleh basuh. Huh." aku beredar. Sempat lagi melanggar bahu dia. Rambut ijo nii. Aku dah kata jangan follow geng rambut ijo tu , dia tak mo dengar.
"ha kurang ajar kan !" marah nya menahan aku. Mata kami saling bertikam. Macam berperang ha kau.
"korang ni apahal gaduh jee." tegur omma.
"tanya lah orang tua ni." kata aku menjelingnya.
"budak tak cukup umur ni tinggalkan barang dia dalam bilik wuji !"
"ba..barang ?! Kamu tinggalkan 'barang' kamu haeri ?!" aku mengangguk perlahan.
"kenapa omma gagap ni ?"
"barang..tu ke ?" wait ha ?
"gelang lah omma !" jerit wuji.
"o..ouhh..jap gelang ? Warna coklat perang tu ? Kalau tu , omma ada kutip baju kotor korang then gelang tu tersangkut kat benang baju omma. Omma ingatkan nak cabut lepas amik baju woozi tapi lepas keluar je , gelang tu dah ilang~" terang omma panjang lebar.
"heh." aku menjeling woozi tajam sebelum berjalan masuk ke bilik. Pintu dihempas. Harini aku asyik jeling jee.
"kenapa omma tak bagitau !"
"tak tanya." omma dengan selamba makan lolipop dan pergi tengok tv sambil lipat kain yang memang dah siap dilipat. Hmm tak de keje lah tu \( ̄▽ ̄;)/
➽❀➽
"ohoi hyunggg !" jerit taehyung dengan muka sedihnya.
"hm gapo." balas jin sambil menyapu sampah yang dibuat rapmon tadi.
"tau tak..ahjuma lee tu en ennn huuu hiks. Huwaaaa. Dia kann huhuhuuuuuuu !"
"kau nak kaki ke tangan ?" rapmon menjeling taehyung tajam.
"ehehe.. Okok sebenarnya kannn. Ahjumma lee..dah..meninggal ! Huwaaaaa !" taehyung duduk mencangkung manakala yang lain terdiam.
"wtf.."
"macam mana boleh.." jin melepaskan penyapunya.
➽❀➽
"disebabkan tu , sekarang ni haeri tu musuh aku !" jerit taehyung geram.
"baru jumpa dah bermusuhan. Lagiun bukan salah dia pun. Dah ajal tak boleh nak buat apew." tegur jungkook. Yang lain mengangguk.
"heh tolonglah. Tak hingin aku nak hidup dengan pembunuh tu ヽ(`⌒')ノ " jin menggeleng.
"Aniyaa.." suara aneh tu membuatkan semua menoleh terkejut.
"atokkaumukapakciknihuduhui" latah jin. And pakcik song be like wtf ^.^
"ada apa ahjushi datang ni ?" soal v.
"sebenarnya ahjumma lee korang tu meninggal bukan sebab haeri--"
"DAH TU ?!"
"Ahjumma lee korang tu ada terlibat dalam satu masalah dengan geng red eyes tu so geng tu ugut akan balas dendam kat haeri. Kenapa budak haeri tu yang kena ? Ntah lah maybe sebab ahjumma tu sayang sangat ngan haeri ? " semua memandang taehyung serentak. Seram pulak.
"pew."
"ha ayok v. Haeri marahhh." Taehyung mengeluh.
"baru sekarang orang tua ni nak cakap." pakcik song mengetuk meja.
"sekurang kurangnya aku bagitahu tau !" Taehyung sekadar beredar dan palau pakcik tu.
"ey kuajo."
"ahjushi." panggil jhope. Ahjushi tu menoleh dan mengangkat kening. "boleh balik tak ? Semak lah."
"odo."
➽❀➽
"heh baru tahu sapa salah sekarang ? Sesuka hati tuduh aku ey nak mati awal ke." aku menendang pintu.
"hmm yang kau gi tendang pintu tu apehal. Dia tak berdosa pun." tegur seseorang. Aku menoleh.
"kau ! Ape kau nak ha ? Sakitkan hati aku ?" Wajah taehyung di jeling. Kan aku kata tugas aku dalam chap ni jeling je~
➽❀➽
Hey thank you so muchhhh for 3++ readers 😆 malangnya saya tak mampu nak buat double update. Maaf 😢. Tak pe saya akan cuba update secepat mungkin yaaa ! 😘 GOSH I LAP U GAIS HIKS
-🌱
YOU ARE READING
Watercolour ➽taehyung
Fantasy↬Apa sahaja 5 hajat yang aku minta, akan ditunaikan. ⟳ ❝Hajat terakhir aku..❞ ➢Status ; Slow Update➢ 『Start : 23.12.16』 『End : 00.00.00』 ✿Beautiful old cover by ; @danialnazrin✿ ©2016 Strmxxn-