-G O

51 12 2
                                    

"auuuuuuuuu!auu--"

"woi diam lah malaun!"malaun tersebut hanya mencebik selepas dibaling bantal yang diperap secukup rasa selama setahun. pergh !

"ntah. melalak je keje. auu lah,awie lah,haih budak zaman Sekarang..baik kau buat keje amal kan bagus. aman hidop. "Bebel tipah pink a.k.a jin.

tudia pabila tipah pink membebel. nasib tak panjang.

"ceh daripada dia, membebel je. bukan berfaedah pon."bisik jungkook si malaun yang melalak macam orang gila tadi.

"apa yang kau cakap?!"jerit jin.

adakah perang akan berlaku selepas ini?saya pon tidak pasti. tugas saya hanyalah untuk menaip bukan meramal masa.

^tak de sapa pon yang suruh kau ramal masa. syok sendiri.

:)

"errr tada pape.. kookie cakap yang jin hyung ni makin handsome ah sekarang. kan hyung!"Si kookie tendang Si taehyung.

"hah?kau ade cakap macam tu ke tadi?tak dengar pon."tae buat muka blurnya tu. innocent katakan.

"ish hyung ni!"

"ehem ehem."kookie memulakan larian marathon keliling umah. yeah harini hari lari keliling umah sedunia!

"let it goooo!"dengan gembira jimin menyanyi sambil baling ais ke muka manusia yang hidup disitu.

"eiii taguna lah kau chim!"marah pak gula,suga :)

"alah sowiiii lah :( "

"let it gooo~"satu cahaya misteri tiba-tiba muncul dan mula menyanyi lagu yang baru dinyanyikan oleh chim tadi.

"ya tuhan mimpi apakah ini?!adakah betul ini Elsa?!"jerit jimin teruja. mulalah misi dia untuk Berfanboy.

 mulalah misi dia untuk Berfanboy

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ahohohoho. ya bitul. sayalah Elsa. hohohoh comel lah kamu ni. apa nama kamu ya?Elsa nak tahu."Elsa mencubit lembut pipi jimin.

"argh! Elsa puji lah!!betul Elsa nak tahu nama saya?"

Elsa mengangguk sambil tersenyum manis. suga di tepi hanya menjeling Elsa tajam.

"nama saya ji--"

"kenapa kau nak tau plak?apa tujuan kau datang ni?lagi satu,aku sorang je yang boleh sentuh jimin."ucap suga dingin. tetiba satu lagi cahaya misteri muncul.

"Elsa!kita salah tempat lah. istana kita kat dunia lagi satu."Kata Anna.

"ouh ye ea?so Elsa salah lah ni?okayh tataaa!"maka Anna dan Elsa lesap daripada pandangan.

"alah hyung lah ni!chim baru nak borak ngan Elsa."jimin mencebek sedepa.

"kau ni ma--"kata-kata suga terpotong dek kerana jungkook yang sedang berlari, memintas.

"--woi woi tepi!!tunggu kau biskut!"jerit jin seraya menolak yoonmin ketepi.

"jin hyung!kek aku dah siap. Acer lah rasa."jerit rapmon menatang keknya menuju ke ruang tamu dengan senyuman yang lebar menampakkan lesung pipitnya.

tetapi sekejap je tu,

"oi,tepi!!!!"jin tak mampu nak 'brek' dan berlanggar dengan rapmon dan keknya.

dush!

"hyung!!!!!!!!"rapmon meraung tak berlagu dan hanya mampu melihat kek yang dibuatnya selama 2 jam hancur.

"opps. maaf Mon tapi hyung sibok ni. tolong kemas ea."belum sempat jin membuka langkah,rap Mon bersuara.

"yelah keje hyung tu lagi penting Dari Mon kan. k faham."ayokkk monster merajukk.

"aish ye lah..mian.. jom kita buat kek sesama ea?dah jangan sesedih agy.."jin mengelap air mata Rapmon sambil tersenyum. Rapmon hanya mengangguk.

"hiks..."

"yahuuuuuu bebass!!!"jerit kookie riang. taehyung keluar dari bilik nya dengan rambut yang kusut masai. Eh biler mase die masuk bilik tido ni? Ah lantak lah.

"aduh bising ah!"kata tae sambil menggosok-gosok mata.

"hyung!ajum main tepuk amai amai !!"ajak kookie ceria. yelah dah merdeka kan.

"cun!"diorang pon berlari ke ruang tamu dan mula tepuk amai amai lol.

➽❀➽

"Bonjour!hope dah balik!"laung jhope dari muka pintu. jhope memandang sekeliling dan melihat keadaan rumah nya dengan dahi yang berkerut. "apa yang aku terlepas duh?"

"Halu!"jerit seorang pakcik dalam lingkungan 30-an.

"Eh ahjushi song. Buat ape kat umah kitorang tetiba ni?"soal ahjushi song itu. Ahjushi tu pandang sekeliling rumah dengan riak yang sama seperti jhope tadi.

"sebelum tu,apa jadi dekat sini?ada taufan ka?"soal ahjushi song. jhope sekadar mengangkat bahu.

"ahjushi datang ni sebab ade bende nak gitau."secara tiba-tiba,banyak plak 'tiba-tiba' aku dalam chap Kali ni ek.

secara tetiba,semua 6 malaun tu berkumpul keliling ahjushi song. mahu tak terkejut gorilla Si ahjushi tu?dah lah dah tua,kalau mati kang susah plak. jap kuajo duh aku.

kecam author lol

k :/

"ape beritanya ahjushi?"soal rapmon.

semua kelihatan teruja kecuali taehyung.

"macam biasa lah,ahjushi datang mesti nak bagi tugas je,dia tak kan datang kalau tak de hal."kata taehyung selamba.

jin hanya menjeling V. kutuk dalam diam ah tu.

"ya dan tugas kalini untuk kamu Kim taehyung. tahniah!"semua mata terbeliak.

"mwo?!tidakkk!keamanankuuuuu!kebebasanku!"

"pasrah lah ya. agagaga!"

"korang pon kene bantu dia ya okayh?ok bye."eh eh pakcik ni,orang tak sempat jawab dia dah blah.

"tidak!"

"agak-agaknya siapa yang bertuah tu ea?kookie,kau rasa yeoja ke namja?"soal jimin.

"ntah."

suga segera cubit lengan. "kau jangan nak menggatal plak ye!"

"yelah."jimin mencebik.

"weyh kau ok ke tae?diam je."jhope caring wuuuu.

"ok je. ish kau ni hope,byk tanye lah!serabut aku!"v segera menuju biliknya.

"tapi aku baru tanya kau sekali je :'( "

'aku harap dia lambat lagi buka penutup tu...tolonglah!'rayu taehyung dalam hati.

➽❀➽

Ntah pape jelah yang haku type ≡^ˇ^≡
Oh ya ! Gambar tu bukan ai yang edit auu.. Aye rembat je dari pakcik gugel huehue ^o^

-🌱

Watercolour ➽taehyungWhere stories live. Discover now