-S H I C H I

44 8 0
                                    

"WARGHHHHHH !"

"Woah woah lek luuu...roti chanai kan hadoo~" kata namja--lelaki--manusia-- eh tak..aku tatau dia ni apa..

Si makhluk tu menari-nari dengan riangnya. Makin pelik plak aku tengok dia ni.

"MACAM MANA AKU NAK RILEK KALAU ADA MAKHLUK ANEH LAGIKAN TAK DIKENALI TETIBA MUNC--Woi apa ni main tutup-tutup mulut orang!"

"di..diamlah sikittt."eleh takut letew.

"LEE HAERI KAU OKAY KE?!" Soal dino risau dari luar. Eh eh tetiba caring dia ni auch tersentuh.

Aku membuka pintu dengan perlahan.

"haa ok jek. Ahsal?"

"aku dengar kau terjerit-jerit macam orang tengah berak kat jamban pehal?" aku menampar mukanya perlahan. Kalau kuat kang kena kecam aku nanti.

"tak senonoh hengko ni. Dah dah blah."

"eh jap--" dengan pantas aku tutup pintu. Hah kalau kena muka kau yang fab tu naseb ah~~

"fuhhh." aku menoleh memandang makhluk tu balik. Dia tengah membelek-belek buku komik aku. Hah selagi kau tak menjahanamkan komik aku,aku restukan hiks. *hingus meleleh*

"oit sapa kau?"

"opps lupa nak perkenalkan diri pulakk!" eh eh buat-buat lupa pulak dia ni.

"halu nama haku taehyung,kim taehyung. Ini kawan saya taeyang. Ini kisah kami berdua! Eh aku ni,dah lupa ke..ini kisah kami semuaaa! Haiii!!--adoih!" maka dengan itu pemadam selamat mendarat tepat ke arah mukanya.

"ahahaha memain kau ye. Srs lah !"

"ish yelah. Sikit-sikit nak marah podah yini makcik."

"wahai makhluk,kau pernah makan kasut tak?" aku memberikannya senyuman manis bak bunga taik ayam.

Dia membalas senyuman aku dengan senyuman petak nya. "tak pernah pulak kita makan kasut. selama ni saya makan nasi yang jin hyung masak jek. Tu pun nyaris hidup agy lepas makan. Sedap ke makan kasut tu?" mata dia mula bersinar sinar bak bintang di langit.

K dia mula buat aku sakit hati. Dia pura pura tak pandai ke atau memang dah semulajadi macam ni?

"tolonglah kenalkan diri kau niii."

"hah ye. Nama aku kim taehyung,aku akan tunaikan apa saja 5 hajat kau kecuali menghidupkan yang dah arwah. So?"si ta-tayong?tehung?ta..taa..

"nama aku taehyung lah budu."

Hah ye taehyung. Eh jap...

macam mana dia--

"adalah hihi."

Fulamak dia ๏╭╮๏

"hah btw macam mana ngan ahjumma kau?sihat ke dia?" aku tersentak.

"kau kenal ngan mendiang ahjumma aku?"

mata taehyung terbuka luas. "ME..MENDIANG?!"

➽❀➽

"OMFG!!!HUWAAAA!"

Lepas aku cerita kat dia pasal eksiden tu,terus dia meraung macam ahjumma dia plak yang kene. Aku pon ok agy tau.

^yelahtu.

Aku menepuk-nepuk bahunya. "udeh lerr..yang kau mele--"

"kau."tetiba dia menuding jari ke arah aku. Dah konapa yini budak.

"hah kenapa ngan aku?"kepala yang tak gatal aku tak garu. Eh?

"disebabkan kau,ahjumma pergi. Kau ni bala lah!" hah ape kes? Baru je jumpa dah nak memarah. Pastu memaki. Eyy.

"eh kau nak menuduh je en! Kau fikir aku nak sangat ke bunuh ahjumma kesayangan aku tu hah? Kau fikir aku gila ke?!"

"ah kau ni memang--ishh!" hah apa apa?huh!

"haeri!"eh kacau pokok betul lah wuji ni.

"haish aku benci kau lee haeri !"taehyung menolak aku kasar sebelum menghilang. Eh aku pon benci kau lah!

"HAERI ANAK LEE !"

Aku menuju ke arah bilik woozi dengan geram. "haish kau pehal main nama bapak ni ?!"

"sukati ah! Hah ni kenapa gelang kau ada kat dalam bilik aku ni ?! Aku dah cakap jangan masuk bilik aku tanpa kebenaran kan? Tak faham bahasa ke? Tengok sekarang chingu aku fikir gelang ni aku punya. Mana aku nak letak muka aku ni hah?!" pergh ceramah.

"pandai sangat kenapa? Muka letak kat kepala lah." jawab aku bersahaja. Saja aku nak sakitkan hati dia.

"this kid! Ajxbjsxbwjxnksndkwndosnxk." woozi meraup mukanya kasar kemudian pandang aku dengan pandangan maut. Fuh. "aku tanya,kenapa masuk bilik aku hah idiot?!"

Uh. Berderai hati aku.

"bro pasal gelang je kut lek ah."

"pasal gelang JE?! Maruah aku dah tercemar tau tak pabo,dwaeji,idiot,bodo,bengong,ngek,tak pandai,tak bijak,lembu,kambing,rumah,orang."pergh.

"heh kau marah aku,mencarut semua sebab maruah kau? Fikir ah sikit. Cakaplah ni gelang adik kau,susah ke. Hah macam ni lah kalau dapat abang yang pandai macam ni. Aku dah lah tengah stress kau plak tambahkan lagi. Jahatnya kau."

"ergh!" woozi menghentakkan penukul dekat gelang tu. Omfg shiteu shiteu. Patah weeeeh babunnn.

"woozi !"

"now kau blah. Sekarang." eh ingat aku hingin sangat nak duk lelama dalam bilik kau? Eh tolonglah. Aku mengutip gelang yang dah berkecai tu dan keluar dari biliknya. Pintu dihempas kuat. sakit hati haku.

Gelang yang hancur aku pandang sayu sambil melangkah ke dalam bilik. Gelang ni Mendiang ahjumma yang bagi .. T^T

No one;

"diorang berperang ke tu?"soal dino. Pn lee hanya mengangkat bahu tanda tak tahu.

"haih tak abis abis gaduh diorang tu. si woozi tu pon bukan nak mengalah." Keluh pn lee.

"wuzi tu mimang. Yitu si haeri pun seyma(sama) jak. Manyak childish. Haiyooo~" pn lee dan dino terdiam mendengar bebelan en lee. Bangla ciplak bitul.

➽❀➽

"Lee Ha-- hah apa ntah nama dua anak aku tu.. Papelah, anak anak lee sekalian ! Turun bawah makan !"

krik krik.

Hanya dino yang turun ke meja makan.

"hah dinosour di manakah yitu dua ekor anak seya?" dino menoleh ke kiri dan ke kanan kemudian memandang ke arah pn lee. "mingapa?"

"ahjumma cakap ngan saia ka?" pn lee mengeluh.

"tarak guna yini budak. pigi panggil si hae. Budak wuji jahanom tu biar ai yang panggil. dah shuh shuh." menghalau. Nasib kau lah dino.

Dino melangkah naik ke atas dan menuju ke bilik hae. Dengan perlahan dia mengetuk. Takut dia nanti kalau kalau hae kuar bawak parang. Tak ke naya.

"ape kau nak?"soal hae di muka pintu mematikan lamunan dini yang tak berbayar tu. Eh eh typo. Dino**

"jom makan malam. semua dah ada kat bawah dah."

"woozi pun?" dino sekadar mengangguk.

"heh thanks jelah--"

"eh eh takde takde meh." dino menarik tangan hae menuju ke ruang makan.

Haeri terpaksa ikut. Dah pirut lapar nak buat lagu mana dong.

➽❀➽

I'll try the best for this ff :)
kalau buleh pomotkanlah ff ni ngeheeee. ~(^з^)-♡Heshtek author ngengada.

-🌱

Watercolour ➽taehyungWhere stories live. Discover now