"Perlu ka?"
"Perlu la.. Takkan kw nak tinggal kat skola kut.."
"Biarla.. Tapi...."
"Tapi apa? Tak nak ikut suda.."
"Ok ok.. Aq ikut kw.. Tapi jangan nak melebih ok?"
"Arasso.. Kaja.."kata Suga.
"Wae? Jom la.. Aq takkan buat apa apa kat kw la.." sambung Suga apabila menyedari yg Eunji tak gerak langsung.
"Kaja..."sambungnya lagi lalu menarik tangan Eunji.Dorang berdua pun berjalan menuju kereta Suga..
"Waa.. Besar juga kereta kw kan? Aq sangkakan kw pengemis tadi.."
"Kurang asam.."
"Tambah asam.."
"Haishh.. Aq tinggalkan juga kw ni.. Ppalli masuk.."
"Nae.."Di dalam kereta Suga, satu org pun tak bercakap.. Berat kali mulut dorang kan.. Tiba tiba Suga membuka suara..
"Sejak bila kw kenal Jin?"
"Sejak kecil.."
"Ouuhhh.. Korang couple da brapa tahun?"
"Dalam.. 13 tahun gitu.."
"Waa... Lamanya.."
"Kan.. Aq pun tak sangka tau.. Kw?"
"Aq? Aq sentiasa single.."
"Yalah tu.. Tengok tengok playboy.."
"Mcm mana kw tau?"
"Kantoi.. Aq teka jak la.."
"Ouhh.. Tu dulu jak.. Skarang aq tak playboy da.."
"Ego jak lebih.."
"Aq tak ego la.."
"Yalah.. Kw sekolah kat mana dulu?"
"Kat.. Bangtan High School.."
"Ouuhhh.. Aq dengar skola tu banyak flower boy.. Btul ka?"
"Urmm.. Termasuk aq.."
"Perasan.."
"Napa? Aq hensem kut.. Kw jak yg tak perasan.."
"Kw? Hensem? Tolong la.. Muka pucat mcm kw ni dengan ego ego kw lagi... Hensem? Buang laut la.."
"Kita tengok nnti sapa yg suka sapa?"
"Da la... Yg pasti aq takkan suka kat kw sbab aq hanya sayangkan Jin.."
"Waa... Sweetnya... Mcm gula dengan semut aq dengar.. Kalau la satu hari nnti, si Jin tu tersuka sama org lain.. Apalah kw buat?"
"Aq bunuh perempuan tu.."
"Kejam nya kw ni... Bagus kw couple jak sama aq.. Aq ni full packet tau.. Hensem pun hensem.. Comel pun comel.. Baik.. Famous lagi.."
"Heh..😒 Mau muntah aq..."
"Tengok la nnti, sapa yg telan air liur sendiri.. Aq ka kw..?"
"Kalau Jin curang sama kw, aq akan pastikan kw akan jadi milik aq.."smbung Suga.
"Puiikk la.. Mcm la si Jin tu berani nak curang sama aq.."
"By the way, kat mana rumah kw?"
"STOP!"Kereta tersebut pun berhenti mendadak.. Suga terlempar ke hadapan manakala Eunji da ketawa terbahak bahak..
"Kw ni pahal huh?! Nak mati awal ka apa.."
"Da sampai la rumah aq.. Sorry la ya.. Bye.. Jumpa kat sekola.."kata Eunji lalu keluar dari kereta tu..
"Waa.. Besar juga rumah dia ya.. Besar dari rumah aq.. Sah sah dia ni anak org kaya.."
("Ayat bodoh pernah author dengar😒... Da rumah besar mestilah anak org kaya.."
"Org kurang pengetahuan ba author.. Yg author ni tak da kerja lain ka huh? Nak blakon juga ka?"
"Back to the story.."
"Tau takut..")Jin pov..
"Aq berjalan menuju bilik pengetua selepas aq berjumpa dengan Eunji kesayangan aq tu.
'Tok tok tok..'aq mengetuk pintu bilik tersebut.
"Masuk..."
"Imo..(makcik yg ada pertalian darah)"
"Ouh? Jin Ah... Masuk la.."
"Sorry ganggu imo.."
"Tak ganggu pun.. Ni napa tak balik ni? Mana Eunji?"
"Eunji kat dalam kelas, tido.."
"Ouuhhh.. Jin Ah.. Imo nak tanya ni, Eunji okay jugakah di kelas?"
"Okay juga la..."
"Ouuhhh.. Okayla kalau gitu.. "
"Ok... Ni napa Jin dtg sini?"
"Ouhh.. Sikit lagi lupa.. Ni Cikgu Jihyo suruh Jin bagi benda ni kat imo. Cikgu Jihyo tak dapat bagi imo sbab dia ada hal mustahak."
"Thanks Jin.. Pi la balik.. Nnti lambat balik rumah.."
"Ok imo... Jin pi dulu ya... Imo jangan plak balik lambat.."
"Arasso.."Jin pun beredar dari situ.
S K I P...
Di rumah Eunji...
Jam menunjukkan pukul 8.33 malam dan sebuah kereta baru sahaja masuk ke perkarangan rumah. Dia pun turun dari kereta lalu masuk ke dalam rumah.
"Eunji ya.. Ouhh Jung Eunji.."
"Wae..?"kata Eunji yg berdiri di tangga.
"Mehh duk sini dulu.."sambil menepuk nepuk sofa disebelahnya.
"Napa imo?"
"Ni.. Eunji suka ka kat skola tu?"
"Boleh la.."
"Boleh la? Napa boleh la? Tu maksudnya suka dan tak suka jak tu..?"
"Eunji suka, tapi semenjak ada budak baru tu.. Jin da lain da.."
"Maksud Eunji?"
"Mcm ni... Eunji tak suka nampak pandangan Jin kat budak baru tu.. Budak baru tu juga satu, tergedik gedik nakkan org punya namchin.. Bengang tau imo.."
"Ouhh... Ni kes jeles la ni... kan?"
"Bukan jeles, tapi cemburu.."
"Bukan sama ka tu?"
"Tak... Lain ejanya lain bunyinya.."
"Yelah..."
"Imo... Mana halmeoni?"
"Halmeoni tidur.."
"Ouuhh... Kalau gitu, Eunji nak tidur juga la.. Imo jangan tido lambat sangat tau.."
"Arasso.."S K I P...
Tepat jam 7 Eunji da sampai kat rumah Jin. Slalunya Jin akan jemput Eunji tapi hari ni batang hidung dia pun tak nampak..
"Ouh?! Eunji ya.. Bukannya Jin da jemput Eunji ka?"
"Aik? Sejak bila Jin jemput Eunji ni?"
"Tak eh? Tapi dia ckp nak spend time dengan Eunji tu yg dia dtg awal tu.."
"Ouuhhh.. Kalau gitu Eunji pi dulu la ya.."
"Arasso.. Hati-hati..."Eunji pun pergi sekolah sendiri... Dalam perjalanan Eunji ke sekolah, tiba tiba ada sebuah kereta meng'hon' dan membuat Eunji terkejut beruk.
"Pahal kereta ni?!"
Seseorang pun turun dari kereta tu dan org itu adalah...
"Pahal kw hon hon kereta kw ni huh Suga? Mentang mentang kereta kw besar, nak tunjuk lagak la..."
"Bukan aq... Driver aq yg hon. Manalah aq tau dia hon kuat sangat... Yg kw nak marah marah ni pahal? Over la kw.."
"Aq yg over atau kw yg melebih huh?! Bikin sakit hati jak.. Pi bla la!"lalu beredar dari situ.
"Pahal dengan Eunji tu... First time aq nampak dia marah kat aq.. Dia.. Badmood ka? Aduhh apa aq buat ni.. Bodoh la kw ni Suga..."kata Suga menyalahkan dirinya sambil memukul kepalanya dan mengejar Eunji dari belakang.
"Ya.. Ya.. Eunji ya.. Aq minta maaf... Sorry sangat sangat... Sorry eh?"
"Apa kw nak huh?! Haish jinja!!"teriak Eunji.
"Napa dengan aq ni..." sambung Eunji sambil mengusutkan rambutnya.
"Kw.. Ok ka tak ni?"
"Okay.."
"Jom ikut aq pi skola.. Sekurang kurangnya aq boleh teman kw.."
"Urm.."Suga menarik tangan Eunji lalu membuka pintu kereta utknya. Kereta tu pun bergerak menuju sekolah dorang. Sampai sahaja di sekolah, Eunji ternampak Jin makan dengan Yerin sambil ketawa ketawa. Habis jak dorang mkn dorang pun berjalan beriringan.. Itu juga yg membuatkan Eunji makin panas.. Suga yg menyedari juga bersimpati sama Eunji. Baginya, apa yg dia katakan kelmarin tu menjadi kenyataan. Dan keyataan itu juga berada di hadapan mereka...
Jjangg... Best tak?
Sorry kalau tak best atau merapu..
Kalau nak vote dipersilakan.
Comment skali k?
Thanks pada sesiapa yg baca dan support crita author..
Author hargai sangat sangat..
Author harap korang happy baca crita author..😃
YOU ARE READING
[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)
FanfictionJin dan Eunji berkawan rapat sejak kecil lagi. Dorang berkawan sejak Eunji jadi budak baru kat tadika Haneul. Sejak Eunji masuk kat tadika tu, Jin tersuka kat Eunji (First love). Jin sanggup buat apa sahaja utk dapatkan Eunji sampai la dorang masuk...