Chapter 5 : Perjumpaan yang tidak disengajakan

85 11 0
                                    

"Jin ah... Korang gaduh ka?"
"Mcm tu la.."
"Patutla.. Ni napa dtg sini?"
"Jin dtg sini sbab.... Nak bagi ni sama imo..."kata Jin lalu memberikan sebuah kotak yg di hantar dari US.
"Dari omma, imo.. Omma ckp dia berterima kasih sama imo sbab jaga Jin tu yg dia beria² nak bagi hadiah tu kat imo."
"Ouhh.. Hehehe.. Imo tak buat apa pun.. Imo hanya nak terbaik jak untuk anak² saudara imo. Kalau Jin telefon omma Jin, ckp sama dia imo berterima kasih juga sama dia sebab benarkan imo jaga korang."
"Ok imo.. Kalau mcm tu Jin balik dulu ya.. Esok Jin nak pi skola awal, ada assignment yg blum siap lagi."
"Arasso. Hati².."
"Nae.."ucap Jin lalu beredar dari situ.

S. K. I. P...

Di bilik Eunji..

"Pahal Mamat tu pi rumah aq.. Sengaja jk nak ambil hati imo aq.. Menyampah betul.."kata Eunji yg menahan marahnya.

'Neowa na jigeumbuteo jamsi 12345
Nuneul gamgo gamanhi seo 12345'

"Wae?"
"Aq lupa nak tanya kw.. Esok kw busy ka?"
"Ani.. Wae?"
"Kw nak tak ikut aq pi satu tempat?"
"Buat?"
"Adalah.. Nak ke tak?"
"Ok aq join..."
"Ok cun.. Jumpa esok.."
"Arasso.."ucap Eunji lalu mematikan telefonnya.

Eunji pun segera tidur kerana takut lambat bangun untuk ke sekolah.

S. K. I. P...

Pada pagi itu Suga pun menjemput Eunji. Jin yg melihat kejadian tersebut pun tersangat lah panas kerana Eunji begitu mesra dengan Suga. Jin hanya menahan kemarahannya sehinggalah dia berjumpa dengan Yerin di sekolah.

"You.. You kenapa ni? Ouhh.. I da tau da.. Ni mesti pasal Eunji lagikan.. Kan i da ckp kat you, tak payah la pikir pasal dia tu.. You tak sayang i ka?"
"Tak bukan mcm tu.. I sayang sama you.."
"Tapi setiap kali kita jumpa, you mesti ckp pasal Eunji.. Eunji, Eunji, Eunji. Bengang la.."bengang Yerin lalu meninggalkan Yerin.
"Kenapa dgn aq ni.. Napa aq nak fikir sangat pasal perempuan jahannam tu huh.. Bodoh btul.. Wae..? Wae... Aq memang bodoh la kalau masih cintakan perempuan murahan tu.."marah Jin pada dirinya lalu mengejar Yerin.

Beberapa minit kemudian, Suga pun sampai di sekolah bersama Eunji. Ramai yg jeles akan kerapatan mereka yg seperti telah bercouple. Dalam masa yg sama, terdapat juga seorang perempuan yg melihat dorang dari jauh.

"Cubalah aq yg jalan beriringan dengan Suga oppa. Mesti Best kan.."kata perempuan itu selepas melihat Suga dan Eunji lalu beredar dari situ.
"Ya.. Kw masuk kelas la dulu Suga.. Aq lupa nak ambil buku sejarahku di dlm loker. Nnti habis aq kena dendam nnti."
"Arasso.. Jangan lambat sangat.. Nnti sama jk bohong kw kena denda sbab masuk kelas lambat.."
"Arasso arasso.."kata Eunji lalu meninggalkan Suga.

Sampai sahaja Eunji di lokernya, dia pun membukanya.

"Haiihh.. Mcm manalah aq boleh lupa nak ambil buku ni. Si Suga punya pasal la ni.. Bawa aq bercerita sampai lupa yg lepas ni kelas Ji Hyo sam. Boleh mati aq kalau di suruh lari padang 10 round.. Baru padang tu bukannya kecil.."membebel Eunji sendirian lalu menutup lokernya.

Dia amatlah terkejut apabila seorang yeoja berdiri di sebelah lokernya.

"Kw pahal huh berdiri kat situ. Nasib aq tak sakit jantung.."
"Mian.. Jumpa aq kejap boleh?"
"Sekarang? Kw ni pun satu.. Tengah² aq nak cepat juga kw nak jumpa aq.. Lepas habis skola la.. Aq busy ni.."
"Ok.. Lepas habis skola aq tunggu kw kat subway.. Kalau kw tak dtg, aq kacau kw.."
"Kw fikir kw hantu ka huh nak kacau² aq.. Kalau aq ckp aq dtg, aq dtg la.."kata Eunji lalu berlari ke kelasnya.

Malangnya nasib Eunji apabila dia terlambat 5 minit.

"Napa lambat?"
"Sorry sam.. Buku saya tertinggal di loker.."
"Saya tak peduli la pasal buku kamu tertinggal ka apakah...! Yg penting saya nak kamu dtg awal sebelum saya dtg..! Pergi lari padang 10 round!!"
"Mati.. Kan aq da ckp tadi.."kata Eunji dlm hati lalu segera ke padang.

Eunji pun mengikuti arahan Ji Hyo sam dan berlari padang 10 round.
Nasib dia la ada stamina yg kuat kalau tak, mati la dia di situ 😂😂
("Aq tampar la author ni.. Cuba kunuk author yg lari 10 round apa author rasa.. Penat kan?"
"Yalah.. Sorry².. Pi la lari.. Author nak tengok jk 😝"
"Sana la author. Kacau jk la.."
"Yalah.. Back to the story..")

Eunji berlari dan terus berlari sehingga la dia capai 10 round itu. Dia pun bergerak ke kantin dan menyedari yg Suga duduk di sebelahnya.

"Napa...huhh..huhh..napa huuh.. Kw... Huhhh.. Huhhh.. Kat sini... Huhh... Huhhh.."kata Eunji sambil mengambil nafas kerana kepenatan.
"Nah.. Minum dulu..."kata Suga lalu memberikan sebotol air mineral.

Eunji pun meneguk air itu sehingga la habis. Sah sah la Eunji penat.

"Napa kw tak masuk kelas ni huh?"
"Woii.. Sekarang masa rehat la.."
"Serius ba kw..?? Waaa... Lama juga aq lari ya.."
"Napa kw dtg lmbt tadi?"
"Aq tadi ter.."terpotong kata² Eunji apabila dia teringat kan kata² perempuan tadi.

Flashback..

"Kw pahal huh berdiri kat situ. Nasib aq tak sakit jantung.."
"Mian.. Jumpa aq kejap boleh?"
"Sekarang? Kw ni pun satu.. Tengah² aq nak cepat juga kw nak jumpa aq.. Lepas habis skola la.. Aq busy ni.."
"Ok.. Lepas habis skola aq tunggu kw kat subway.. Kalau kw tak dtg, aq kacau kw.."
"Kw fikir kw hantu ka huh nak kacau² aq.. Kalau aq ckp aq dtg, aq dtg la.."kata Eunji lalu ingin beredar dari situ tapi sempat di tahan oleh perempuan tadi.
"Aq lupa nak kasih tau kw.. Jangan pernah kw bagitau org yg kita jumpa.. Kalau kw bagitau, kw takkan selamat tau.. Aq akan kacau life kw dan life org yg kw sayang.. Kw ingat tu.."
"Kw sapa nak ugut² aq.. Perlukah juga aq nak bagitau satu dunia yg aq jumpa kw..? Jangan mengarut la.. Da la.. Tak payahla tarik² aq.. Aq da lambat la.. Kalau aq kena denda siap kw ya.." kata Eunji dengan geram lalu berlari ke kelasnya.

End Flashback...

"Wuii.."panggil Suga sambil memetik jarinya.
"Huh?"
"Apa kw ni.. Ckp tu sampai habis la.."
"Sorry².. Tadi aq terjumpa Jungkook sam.. Jadi aq terpaksa la ikut jalan jauh.. Sudalah da bunyi loceng.. Kalau dia nmpk aq, mati la aq.. Bukan setakat dia suruh aq lari padang, disuruh lagi angkat kerusi di luar biliknya.. Makin matii la aq.."
"Patutla.. By the way, nnti balik jadi kan?"
"Jadi apa?"
"Ni yg aq tak suka ni.. Kan kw da stuju nak ikut aq."
"Aduiii... Baru aq ingat.. Da la aq da janji nak jumpa bdk permpuan tu.. Mcm mana ni.. Yg aq bodoh sangat ckp nak jumpa lepas balik ni apasal.."bisik hati Eunji.
"Ermm.. Suga.. Mian.. Aq kena jumpa dengan Ji Hyo sam nnti balik.. Mian.."
"Arasso.."
"Kw tak marah kan?"
"Aq tak marah kalau kw nak jumpa Ji Hyo sam.. Tapi aq marah bila kw jumpa Jin.."
"Wae?"
"Sbab... aq tak suka tengok kw nangis gara² lelaki tak guna tu."
"Cehhhh.. Terima kasih banyak² sbab care pasal aq ya Suga ssi.."perli Eunji.
"Tak habis² nak perli org la kw ni.."
"Mcm kw tak kenal aq.."kata Eunji lalu meninggalkan Suga selepas dia mendengari bunyi loceng da bunyi menandakan waktu rehat da tamat. "Sorry Eunji sbab aq tipu kw.. Aq tak suka kw jumpa Jin sbab... Aq da mula sayang kat kw.."kata Suga.






Best tak?
Sorry kalau tak Best atau membosankan..
Pada mulanya author tak banyak sangat idea akhir² baru author dapat idea.
Thanks sbab sudi baca crita author yg tak seberapa ni..
Jangan lupa vote ya.. Kalau rasa² nak commet, comment jer.. Author akan baca juga tu..
Ouh?! Author hampir lupa nak kenalkan watak baru kita.

Nama dier Bang Minah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nama dier Bang Minah.. Tapi author tukar jadi Jung Minah okay..?

Min Minah/Jung Minah (Minah)

-Seorang yg ceria tetapi menjadi pendiam dan always menyediri setelah mengenali Suga.
-Anak org kaya
-Mempunyai abiliti yg hampir sama dengan kakaknya.
-Adik tiri Suga dan adik kandung xxx 😁😁(Kalau nak tau baca la)
-Dibenci Suga kerana hal keluarga mereka.
-Ingin mengenali Eunji setelah berjumpa dengannya dan hidupnya berubah setelah mengenali Eunji.

Okaylah guys, kita jumpa di part seterusnya ya.. Annyeong! 😉👋

[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)Where stories live. Discover now