Suga pov...
Semasa aq baru bangun tidur, aq turun ke bawah untuk mencari makanan. Niatku terbatal apabila terjumpa dgn appa ku dan isterinya.
"Baru bangun..?"soal Mr.Min.
"......."
"Suga lapar..? Suga nak mkn apa? Biar omma masakan.."ucap Mrs. jung.Aq hanya mengambil sekotak susu 'GoodDay' di dalam peti ais dan berlalu pergi. Dlm perjalanan aq ke bilik ku, aq terdengar sesuatu di dalam bilik halmeoni.
"Ni halmeoni nak jumpa Minah ni sbab nak cerita sesuatu kat Minah."
"Cerita apa halmeoni?"soal Minah.
"Minah pernah tanya kan kat halmeoni pasal ability Minah ni.. Sebenarnya, ability Minah ni dtgnya dri omma Minah."terang halmeoni.
"Ability???"soalku.
Keluarga mereka pernah kena sumpah dan smpai skarang sumpah tu masih lagi ada dan terkena sama anak-anaknya dan generasi seterusnya tetapi dengan ability yg berbeza. Mcm Minah, Minah dpt ability boleh tengok org menipu begitu juga dengan unnie Minah, setahu halmeoni dia lebih up sikit dri Minah sbab dia lebih kakak berbanding Minah."
"Mwo?? Jadi selama ni dia boleh tau la kalau aq tipu dia?? Tak logiknya.. Kenapa selama ni dia tak pernah bagitau aq?? Ouhh yaa.. Aq layan dia jahat mcm mana dia nak bagitau aq.. Bodoh la kw ni Suga.."kataku dan sempat lagi menyalahkan diriku.
"Jadi maksud halmeoni, bukan Minah je la ada ability ni tapi Hyerim unnie pun ada."
"Hyerim?? Sapa Hyerim??"soalku yg perlahan² bingung dengan situasi ni.
"Iya.. Kan korang satu omma."
"Minah.... Ada kakak??"soal ku lagi.
"Ouhh.."
"Minah masih cari Hyerim?"
"Masih.. Tapi Minah blum jumpa lagi."
"Hyerim hilang ka??? Aq tak fhm.. Hyerim masih hidup lagi ka??"soalku lagi dan entah kenapa aq ingin tahu semua ni.
"Sabar la Minah.. Nnti Minah jumpa juga unnie Minah."
"Minah pun berharap.."
"Minah sama Suga oppa okay??"
"Knp nama ku tiba² muncul?" soalku yg Agak terkejut sedikit.
"Ani.. Suga oppa langsung tak nak jumpa atau layan Minah. Minah rasa dia tak suka kat Minah kut."
"Minah kena ingat, semua ni bukan salah Minah.. Minah hanya mangsa keadaan. Begitu juga dengan Hyerim. Semua ni akan baik semula. Minah kena sabar arasso.??"
"Nae.."
"Minah jangan risau, halmeoni akan ada selalu untuk Minah.." kata halmeoni yg cuba menenangkan Minah.Selepas mendengari perbualan antara Minah dan halmeoni, aq berasa hairan lalu memasuki bilikku dan menghempaskan badanku di atas katil..
"Aq tak faham.. Apa semua ni?? Kenapa aq je yg tak tau pasal semua ni?? Perlukah aq cari Hyerim juga?? Dia kan anak appa aq juga.. Ani.. Buat apa aq nak masuk campur hal org luar.. Haiihhhh... Molla molla.."kata Suga yg sedang berperang dengan hatinya.
Selepas perang punya perang akhirnya Suga tertidur diatas katilnya itu. Tiba-tiba seseorang mengetuk pintu Suga yg membuatkan dia tersedar dari tidurnya.
"Suga ya.."
"Wae..."
"Tak nak ikut appa jln ka??"
"Tak nak.."
"Kalau begitu tolong jagakan Minah ya.. Appa balik lmbt.."
"Dia da besar kan.. Pandai la dia jaga dirinya.."
"Suga ya.."
"Hishh.. Yalah yalah..."
"Appa pi dlu ya.."
"Urmm.."balas Suga dengan malas.Dia pun membuka telefonnya selepas appanya pergi.
Suga
Eunji.. Kw buat apa? Busy ka? √√Eunji
Tak la.. Aq nak pergi kedai.. Lapar.. Knp? Kw nak ikut ka? √√Suga
Aq teman kw la.. Aq pun blumm makan.. √√Eunji
Okay.. Cepat sikit.. Lmbt aq gerak sendiri..√√Suga
Iya iya... Aq gerak sekarang.. Dalam 15 minit aq sampai.. √√Eunji
Okay..Suga pun mematikan telefonnya lalu turun ke bawah. Pergerakannya terhenti apabila halmeoninya memanggilnya.
YOU ARE READING
[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)
FanfictionJin dan Eunji berkawan rapat sejak kecil lagi. Dorang berkawan sejak Eunji jadi budak baru kat tadika Haneul. Sejak Eunji masuk kat tadika tu, Jin tersuka kat Eunji (First love). Jin sanggup buat apa sahaja utk dapatkan Eunji sampai la dorang masuk...