Dalam perjalanan mereka ke kereta Suga, mereka terserempak dengan Jin dan Yerin. Dengan selambanya Suga menarik tangan Eunji tetapi Jin sempat menahan tangan kanan Eunji dan pergerakan mereka terhenti..
"Ya..."panggil Jin.
"Mwo? Lepaslah.."ucap Eunji dengan menahan kemarahannya sambil menarik tangannya.
"Dia ckp lepaskan, lepas la.."kata Suga lalu menarik tangan Eunji yg dipegangi oleh Jin.
"Kaja Eunji.."sambung Suga lagi lalu mereka pun beredar dari situ.
"Da la Jin.. Tak payah layan perempuan mcm dia tu.. Kan I ada.. Lagi satu, I da ckp kan kat you yg dia memang curang dengan you. Semua lelaki dia nak. Dia anggap you mcm lelaki² yg pernah dia bercintalah.. You nmpk kan tadi.."kata Yerin yg sengaja memanaskan lagi hati Jin.
"I tau.. Da la.. Tak da guna juga kita ckp pasal dia tu.. Menyampah aq perempuan begitu.. Kaja.."balas Jin.
S. K. I. P...Sampai sahaja mereka berdua di depan kereta Suga, Suga mendapati Eunji seperti ingin menangis.
"Kw... Okay ka?"
"Aq okay.."
"Kalau tak okay, kita boleh pergi lain kali.. Aq tak kisah pun.."
"Tak payah... Nnti habis kw ungkit depan aq nanti.."
"Tau tak pa.."kata Suga lalu membuka pintu kereta sebelah tempat duduk driver.Setelah Eunji memasuki kereta tersebut, Suga pun memasuki keretanya.
"Jalan lah.."kata Eunji setelah hairan yg Suga tidak memandu.
"Mcm mana aq nak jln kalau kw tak pakai seat belt. Nak aq pakaikan?"balas Suga.
"Tak payah.. Terima kasih banyak².."kata Eunji.
"Sama-sama.."balas Suga yg sengaja ingin menyakat Eunji.Eunji hanya menggelengkan kepalanya dengan sikap Suga yg slalu menyakat dia. Suga pun mula memandu kerana takut terlambat sampai ke destinasi.
Dalam perjalanan meraka berdua ke xxx...
"Kalau kw ngantok tido je la.. Lama lagi ni sampai."
"Arasso.. Kalau da sampai bangun kan aq ya.."
"Mesti la.. Takkan aq nak tinggal kan kw sorang² kat dlm kereta aq. Nnti kw merengek lagi nak balik.."
"Ishh kw ni.. Tak sah kalau tak menyakat.."
"Aq tak sakat kw.. Kw tanya.. Aq jawablah.. Da pi tido.. Bisong la kw ni.."
"Yalah encik driver.."kata Eunji lalu membaringkan badannya di kerusi.
Tak sampai brapa minit, Eunji da tido dengan lena."Cepatnya dia tido.. Aq pun tak cepat mcm tu.. Haiihh.."kata Suga sambil menggelengkan kepalanya.
Suga pun meneruskan perjalanannya sehingga mereka smpai di xxx. Suga pun meletakkan keretanya di tempat parking lalu melihat kearah Eunji. Suga tersenyum apabila melihat Eunji yg sedang tido dengan lena. Suga pun memberanikan dirinya untuk membelai rambut Eunji tetapi dia baru menyedari kenapa dia berbuat demikian dan menarik tangannya semula.
"Eunji ya.. Ireona.. Kita da sampai.."kata Suga sambil menepuk lembut tangan Eunji.
"Kita da sampai ka?"soal Eunji.
"Iya.."balas Suga singkat.
"Kita kat mana ni?"soal Eunji lagi.
"Daegu.."ucap Suga.
"Napa kita pi jauh² ni.."kata Eunji.
"Kw ikut jer la aq..."kata Suga lalu keluar dari keretanya.Eunji pun mengikuti Suga dan berjalan bersebelahan dengan Suga. Eunji terberhenti dan membaca tulisan yg ada di tempat tersebut.
"Daegu Arboretum..? Apa si Suga ni nak buat kat sini ni..?"kata Eunji yg ingin tahu lalu mengikuti Suga dari belakang.
Sampai sahaja di sebuah taman, Suga pun berjalan ke arah sebuah pokok besar yg ada di situ. Eunji terperasan akan sesuatu lalu mendekati pokok itu.
"Park Jun Hwa.."
"Omma.. Lama da Yoong tak pi sini kan? Mianhae omma.. Selepas omma tak da, hidup Yoong tak mcm dulu da. Appa da busy dengan kerjanya sampai tak peduli pasal Yoong. Appa da berubah omma.. Appa da tak mcm appa yg dulu. Yoong minta maaf sbab tak boleh jaga Minah. Tapi Yoong akan cuba tunaikan permintaan omma. By the way omma ni kawan Yoong."
"Annyeonghaseyo eomonim. Saya Jung Eunji."kata Eunji lalu bow 90°.
"Omma.. Dia.. Cantik kan?"
"Ya.."panggil Eunji kerana dia Agak malu dengan kata² Suga itu.
"Tapi kan omma.. Garangnya minta ampun omma.. Pastu cerewet lagi."
"Ya...!"panggil Eunji sekali lagi kerana dia bengang dengan Suga.
"Hehehehe.."tersengih Suga apabila dia nmpk Eunji yg begang dengan dia.Setelah puas Suga berjumpa dgn ommanya mereka berdua pun duduk di sebuah bangku.
"Kw ada adik rupanya.."
"Urm.. Adik aq tu skola kat skola kita juga. Tapi aq larang dia tegur aq.."
"Wae?"
"Sbab aq tak suka dia.. Gara² appa aq kahwin lain, omma aq sakit tenat dan meninggal. Jadi aq takkan pernah suka dan takkan terima adik aq tu walaupun dia nak aq jadi abgnya."
"Tapikan omma dia yg kahwin ngan appa kw.. Dia tak salah la Suga."
"Tapi dia kan anaknya.. Sedangkan aq.. Tak sempat nak rasa kasih syg omma aq.. Kalau tak disebabkan appa aq paksa aq ikut dia ke US dulu, aq takkan la benci dia dan madu dia tu. Selagi omma aq ada, aq takkan pernah benci madu di la sbab aq ada omma aq.. Aq tak kisah la kalau appa aq nak pi sama madunya tu. Aq ada kan.. Aq boleh jaga omma aq. Tapi tak, appa aq beria² suruh aq pi US sbab nak pisahkan aq dengan omma aq.. Appa aq lagi syg madunya la dari omma aq.."kata Suga dan tiba² sahaja air mata Suga menitis.
"Ya.."panggil Eunji lalu memeluk Suga.
"Da la.. Tak payah da crita pasal ni.."kata Eunji sambil menepuk lembut belakang Suga.Air mata Suga pun semakin lama semakin deras. Seumur hidupnya tak pernah lagi dia dipeluk mcm tu. Setelah beberapa jam mereka di sana, mereka pun bertolak balik ke Seoul kerana telah lewat malam.
S. K. I. P...
Di depan rumah Eunji...
"Eunji ya.. Thanks sbab teman kan aq.. Thanks juga sbab sudi dengar cerita aq tadi.."
"Kalau kw berterima kasih sama aq... Belanja la aq.."
"Ambil kesempatan.."
"Hehehehe.. Okay la.. Aq masuk dulu.. Esokk jumpa kat skola.."
"Arasso.. Esok aq jemput kw ya.. Kw tak boleh tolak.."
"Arasso arasso.. Annyeong.."kata Eunji lalu melambaikan tangannya ke arah Suga.Suga pun membalas lambaian Eunji dan berlalu pergi. Eunji pun memasuki rumahnya dan mendapati susuk tubuh yg sangat dia kenali. Ya betul.. Org itu adalah Jin.
"Imo Eunji da balik.."kata Eunji.
"Eunji.. Meh duduk sini.."
"Tak pa la imo.. Eunji penat.. Eunji nak tido.."
"Okay la kalau gitu.. Tapi esok pi skola dengan Jin ya.."
"Sorry imo.. Eunji pi skola sama kawan Eunji nnti. Esok dia jemput Eunji. Okay la.. Eunji nak tido.."kata Eunji lalu menaiki tangga dan memasuki biliknya."Jin ah... Korang gaduh ka?"
"Mcm tu la.."
"Patutla.. Ni napa dtg sini?"
"Jin dtg sini sbab...."Done part ni..
Best tak?
Sorry ya kalau bosan atau tak best..
Author nak minta maaf juga sbab da lama da author tak update.. Sorry kalau buat korang tertunggu². Author harap korang tetap support author tu da buat author happy da.. Thanks juga pada pembaca setia author.. 😃😃Luv you all.. ❤❤
YOU ARE READING
[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)
FanficJin dan Eunji berkawan rapat sejak kecil lagi. Dorang berkawan sejak Eunji jadi budak baru kat tadika Haneul. Sejak Eunji masuk kat tadika tu, Jin tersuka kat Eunji (First love). Jin sanggup buat apa sahaja utk dapatkan Eunji sampai la dorang masuk...