Chapter 4 : Gaduh??

202 18 3
                                    

"Jom ikut aq.."kata Suga lalu menarik tangan Eunji ke sesuatu tempat.

Sampai sahaja di sana, Suga melepaskan tangan Eunji. Eunji duduk di sebuah kerusi yg kosong manakala Suga mengikuti pergerakan Eunji.

"Napa kw bawa aq kat rooftop?"
"Sbab kw marah.."
"Napa plak? Aq tak marah la.. Aq bengang jak.."
"Bukan sama ka tu?"
"Tak sama.. Lain ejanya lain bunyinya.."
"😒"
"Haiihh.. Napa aq bengang ni... Dorang just kawan kan.. Ya.. Kw ckp ngan aq yg dorang hanya kawan.."
"Urmm.. Dorang kawan.. Mcm kw ngan aq.. Kw jangan risau la.. Kalau dia curang sama kw, biar aq yg tumbuk dia.. Percayala... Kalau dia curang sama kw, dia memang lelaki tak guna.."

Tiba tiba sahaja, air mata Eunji mengalir.. Makin lama makin deras..

"Kw.. Ok tak ni?"soal Suga kerana risau.
"Kalau tak..."kata Suga lalu memeluk Eunji.
"Aq ada... Aq tau kw cemburu.. Aq tau hati kw sakit.. Tapi kw tak boleh lupa satu benda yg aq... Slalu ada buat kw.."kata Suga.

Eunji pun membalas pelukan Suga lalu menangis sepuas puasnya.

Tiba tiba sahaja.. Entah dari mana dtgnya budak sorang ni pun menarik tangan Suga dan menumbuknya.

"Pahal kw ni huh?!"
"Kw yg pahal! Napa kw peluk yeochin aq! Dia yeochin aq! Milik aq!"jerit Jin lalu menarik tangan Eunji pergi dari situ. Jin menghempas badan Eunji di dinding lalu berkata..

"Ya.. Awak ni kenapa huh? Pahal kw peluk lelaki tu.."
"Ouuhh.. Tahu plak kw marah.. Time kw makan, jalan beriringan sama Yerin ada kw kisah pasal aq? Takkan!"

Jin menampar pipi Eunji dengan kuat dan automatik kepala Eunji padang ke kanan..

"Aq benci kw Jin!!!"jerit Eunji lalu beredar dari situ.

Jin hanya memandang tangannya. Dia pun tak sangka yg dia akan tampar pipi Eunji.

"Apa aq buat ni? Pahal dengan kw ni Jin! Napa kw tampar dia... Kw sakitkan hati dia la.."

Di sudut yg lain..

"Hehe.. Padan muka kw... Suda la sombong.. Memang patut pun kw kena tampar dengan NAMCHIN kw.."kata org itu dan sengaja menekan perkataan 'namchin'tu kerana geram.

Eunji pov...

Jin menarik tangan ku sampaila kami sampai di luar kelas yg sunyi dam Jin menghampas badanku dengan kuat. Sakit tau... Dia pikir badanku ni patung ka apa? Bikin bengang jak aq sama dia ni.. Tiba tiba dia marah aq...

"Ya.. Awak ni kenapa huh? Pahal kw peluk lelaki tu!!"

Bengangnya aq dibuatnya.. Sudah la dia yg buat salah, aq lagi yg dimarahkan. Skarang ni sapa bengang dgn sapa ni? Aq pun marahla juga dia..

"Ouuhh.. Tahu plak kw marah.. Time kw makan, jalan beriringan sama Yerin ada kw kisah pasal aq? Takkan!"

Tiba tiba sahaja aq rasa pipiku kebas dan aq merasakan seperti ada yg mengalir di tepi bibirku. Aq pun terus memegang benda tu dan mendapati ianya.. Darah? OH MAI GAD... Dan yg buatkan aq lebih terkejut adalah org tu tampar aq... Jin tampar aq tau tak..? Tak pernah pernah dia marah aq, tapi skarang.... dia tampar aq.. Waa! Aq pun bengang la..

"Aq benci kw jin!!"

Selepas aq marah dia.. Aq lari dari tempt tu utk cari ketenangan.. Ouh?! Aq baru teringat yg Suga masih kat rooftop.. Aq pun berlari ke arah tempat tu dan betul tekaan ku yg dia masih lagi tak gerak dari tempat tu.. Dengan beraninya aq sapa dia.. Dia pun melihat kearahku.. Ouhh ya.. Aq lupa nak bagitau... Sebelum aq pi rooftop, aq sempat bli 2 tin air. Da habis da..

"End Eunji pov..."kata Eunji dengan happynya sambil tepuk tangan..
"Tepuk la tangan.." 😡😡
"Ya.. Ya.. Author tepukkan k? 😓😓😓"

Back to the story..

"Ya.."
"Ouh Eunji ya.. Napa kw kat sini?"
"Saja.. Tak boleh eh?"

Suga pun senyum lalu pandang bawah..

"Nah.."kata Eunji sambil bagi cola kat Suga.
"Utk aq?"
"Tak la.. Utk hantu sebelah kw tu..."
"Aq ketuk la juga kepala kw ni.."
"Hehehee...😁😁"

Suga membuka tin tersebut lalu memandang kat muka Eunji. Dia terkejut apabila ternampak bibir Eunji berdarah dan lebam..

"Ya.. Napa bibir kw?"
"Ouhh ni... Kw tak payah tahu la.. Aq tengah bengang ni.."
"Arasso.. Kw... Okay tak ni?"
"Okay.... Kut.."
"Kw... Nak tak teman aq nnti balik?"soal Suga.
"Pergi?"soal Eunji semula.
"Adalah.. Boleh tak? Aq nak sangat pergi tempat tu.."
"Arasso.. Aq ikut.. Tapi.."
"Tapi?"soal Suga pada pertanyaan Eunji tadi.
"Jangan pergi tempat yg pelik pelik tau.."
"Kw ni bikin terperanjat tau.. Iya.. Tak pelik pun tempat tu.."
"Yelah.. Okay la bye... Aq nak masuk kelas.."
"Okay... Nnti balik jumpa kat sini tau.."
"Napa plak?"
"Sbab aq malas nak masuk kelas.. Aq nak tidur.. Ngantok.."
"Kw ni tido tido tido... Haihh.. Malas la aq nak layan.. Bukan aq juga yg ngantok kan? Okay la bye.."
"Hehh... Da kenapa budak tu?"kata Suga lalu membaringkan dirinya di sebuah kerusi panjang dan tido.

S K I P....

Kringg... Kringg.. Kringg...

Bunyi loceng pun berbunyi menandakan waktu persekolahan telah tamat. Eunji pun segera ke rooftop dan ternampak yg Suga si Swag tu masih tido lagi..

"Ish ish ish.. Dia ni.. Dimana mana jak boleh tido dengan lena.. Tak panas ka dia ni? Matahari betul betul di atasnya pun masih nyenyak dia tido.."bebel Eunji lalu duduk di sebelah Suga.

"Hensem juga kw ni kan? Bertuah org dapat kw... Sudah sweet, baik walaupun sombong la.. Walaupun kw kuat tido tapi org akan ckp kw ada aura aura lelaki setia."
"Baru kw tahu?"
"Ka.. Kau da ba.. Bangau.. Ehh.. Apa aq cakap ni.. Bangun...?"
"Da lama da... Sejak kw duduk sebelah aq lagi.."
"Ouhh... Patutla.."
"Apa yg patutla?"
"Patutla kw tak berdengkur..."
"Haishh... Aq tak berdengkur la!"
"Tapi aq slalu dengar kat kelas... Pelajar kat kelas kita pun cakap mcm tu.."
"Mana ada la!"
"Yalah Encik Swag.. Jom la.."
"Pi?"soal Suga.
"Haiihh... Ni yg aq tak suka ni.. Dia yg nak pergi aq yg kena ingatkan.." sentap Eunji.
"Ouhh ya.. Sorry aq lupa.. Jangan la sentap... Jom.."lalu menarik tangan Eunji ke kereta nya.

Dalam perjalanan mereka ke kereta Suga, mereka terserempak dengan Jin dan Yerin. Dengan selambanya Suga menarik tangan Eunji tetapi Jin sempat menahan tangan kanan Eunji dan pergerakan mereka terhenti..

"Ya..."




Jjang... Best tak?
Sorry kalau tak Best atau banyak merapu..
Apa yg akan berlaku?
Adakah pergaduhan akan berlaku? Atau perselisihan faham akan berlaku?
Kalau nak tau... Baca sampai habis tau..
Author nak minta maaf sbab lama da tak update.. Author akan terus update crita ni walaupun sibuk dengan persiapan PT3..
By the way.. Happy chinese day!

[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)Where stories live. Discover now