Chapter 6 : Rahsia?

37 5 0
                                    

Kringgg... Kringgg.. Kringgg..

Bunyi loceng pun berbunyi menandakan tamatlah waktu persekolahan. Semua murid pun keluar dari kelas dan balik ke rumah masing². Ada juga yg masih menunggu kereta mereka dan ada juga yg lepak dgn kawan². Memandangkan baru jam 4 petang, jadi memang ramai la pelajar yg lepak atau keluar belajar bersama kawan di library. Tapi tidak pada Suga, memandangkan dia dan Eunji tidak jadi jalan, jadi dia pun mcm biasalah.. Tidur di rumahnya. Seperti yg dijanjikan Eunji, dia pun berjalan menuju Subway untuk berjumpa dengan budak perempuan itu. Sampai sahaja Eunji di sana, dia mencari kelibat budak perempuan itu. Budak perempuan itu melambai tangannya setelah dia melihat kelibat Eunji. Eunji pun pergi ke arahnya dan duduk berhadapan dengan budak tersebut.

"Napa kw nak jumpa aq?"soal Eunji
"Saja.."balas Minah singkat.
"Saja? Saja kw ckp..? Bagus kw ckp btul² sebelum aq tampar kw.. Da la kw penyebab aq kena lari padang 10 round, sekarang kw jumpa aq sbab saja²..? Apa jenis perangai kw ni.."marah Eunji.
"Sorry.. Tapi.. Aq saja jk test kw.."
"Apa kw merepek ni huh.."
"Slalunya bila aq ajak org keluar, tak pernah lagi ada yg tepati janjinya. Semua buat alasan sbab da ada namchin. Tapi.. Kw tak.. Kw tetap dtg walaupun terpaksa.."
"Tak payah nak jiwang sangatla.. Kw tak da kwn ka huh?"soal Eunji.
"Takda.. Hehe.."balas Minah sambil tersengih-sengih.
"Apsal eh.. Kw kan cantik.. Takkan takde kut.. Menipu pun Agak² la.."
"Aq.. Memang takde kawan.."
"Wae?"
"Sbab.. Org takut sama aq.."
"Takut kenapa?"
"Aq... Boleh tengok seseorang tu menipu..."
"So.."
"Kw.. Tak takut ka sama aq..?"soal budak itu sambil melihat mata Eunji.
"Buat apa aq nak takut sama kw.. Kw pun manusia kan bukannya hantu.."kata Eunji dengan selamba.
"Dia... Dia tak tipu.."bisik suara hati budak itu.
"By the way sapa nama kw?"
"Aq Minah.. Min Minah.."
"Ouhh.. Minah.. Kw... Adik tiri Suga kan.."
"Ma.. Macam mana kw tau?"
"Aq kan kawan baik oppa kw.."
"Ouhh.. Iya.."
"Tapi kan kw tak rasa best ka ada ability mcm kw ni??"
"Best apa nya.. Ability ni mcm nasib malang buatku.. Sbab semua org bencikan aq termasuk oppa aq.."
"Aq tau.. Ada oppa kw bagitau aq.. Oppa kw salah fhm sama kw kan.. Tapi oppa kw tu tak salah juga sbab dia pun berdendam atas kematian ommanya.. Jadi kw fhm² la dia kenapa dia begitu. Nnti dia okay juga tu.."
"Arasso.. Thanks sbab teman aq.. Kalau ada masa kita.. Jumpa ya..?"
"Aq tak nak.."balas Eunji.
"Wae?"soal Minah.
"Sbab aq tak suka gaul sama perempuan.. Kalau kita terserempak lain cerita la.. Ok la bye.. Jangan cari aq.. Jangan kacau aq.."kata Eunji sambil warning Minah.
"Jap jap.. Sapa nama kw?"
"Aq.. Eunji.. Jung Eunji.. Okay la bye.."kata Eunji lalu beredar dari situ.
"Eunji.. Cantik namanya.. Walaupun Agak tomboy tapi dia baik.. Jap jap.. Aduii da jam 5.30 da ni.. Aq lupa yg halmeoni nak jumpa.. Mati la aq.."kata Minah lalu segera pulang ke rumahnya.

S. K. I. P...

Di rumah Suga...

"Saya da balik.."ucap Minah.
"Minah ya.. Halmeoni tunggu kat bilik.."kata Jung Miran selaku omma Minah.
"Nae.."ucap Minah lalu pergi ke bilik halmeoninya.

Sampai sahaja dia di sana, dia pun mengetuk pintu bilik halmeoninya dan masuk ke dalam bilik tersebut.

"Napa lambat Minah..?"
"Jeoseonghamnida halmeoni.. Tadi Minah jumpa kawan sekejap.."
"Kawan? Minah tak bagitau pun halmeoni yg minah ada kawan?"
"Minah baru jak kenal dia. Tapi lepas kami jumpa tu... Dia tak nak kawan dengan Minah atau jumpa Minah.."
"Wae? Sbab abiliti Minah tu?"
"Tak la halmeoni.. Dia tak suka berkawan sama yeoja.."
"Ouhh... Minah ambillah hati dia.. Pastu nnti bawa dia jumpa halmeoni.. Ouhh ya.. Esok ambil report kad kan.. Nnti halmeoni dtg dengan omma kamu.. Bawa dia jumpa halmeoni ya.."
"Nae.."
"Ni halmeoni nak jumpa Minah ni sbab nak cerita sesuatu kat Minah."
"Cerita apa halmeoni?"
"Minah pernah tanya kan kat halmeoni pasal ability Minah ni.. Sebenarnya, ability Minah ni dtgnya dri omma Minah. Keluarga mereka pernah kena sumpah dan smpai skarang sumpah tu masih lagi ada dan terkena sama anak-anaknya dan generasi seterusnya tetapi dengan ability yg berbeza. Mcm Minah, Minah dpt ability boleh tengok org menipu begitu juga dengan unnie Minah, setahu halmeoni dia lebih up sikit dri Minah sbab dia lebih kakak berbanding Minah."
"Jadi maksud halmeoni, bukan Minah je la ada ability ni tapi Hyerim unnie pun ada."
"Iya.. Kan korang satu omma."
"Ouhh.."
"Minah masih cari Hyerim?"
"Masih.. Tapi Minah blum jumpa lagi."
"Sabar la Minah.. Nnti Minah jumpa juga unnie Minah."
"Minah pun berharap.."
"Minah sama Suga oppa okay??"
"Ani.. Suga oppa langsung tak nak jumpa atau layan Minah. Minah rasa dia tak suka kat Minah kut."
"Minah kena ingat, semua ni bukan salah Minah.. Minah hanya mangsa keadaan. Begitu juga dengan Hyerim. Semua ni akan baik semula. Minah kena sabar arasso.??"
"Nae.."
"Minah jangan risau, halmeoni akan ada selalu untuk Minah.

Dalam pada masa yg sama, terdapat juga seseorang mendengari perbualan antara mereka berdua. Dia berasa hairan lalu memasuki biliknya dan menghempaskan badannya di atas katil..

Done part ni..
Best tak?
Sorry kalau tak Best atau membosankan..
Author da buat yg terbaik da untuk korang semua..
Author nk ucapkn terima kasih kepada yg sudi baca crita author..
Jangan lupa vote ya.. Kalau rasa² nak comment, comment jer.. Author akan baca secepat mungkin.

[Hiatus] Saranghae, Eunji ya... (Eunji x Jin x Suga)Where stories live. Discover now