Malam tu aku tido dengan nyenyak. Aku terbangun sebab rasa macam ada benda yang hempap aku. Bila aku bangun rupa-rupanya bantal kawan aku.
Aku tengoklah sebelah. Rupa-rupanya kawan aku ni belum tido. So dari jauh, aku tanya dia nak apa. Dia cakap dia nak minta teman pergi tandas. Aku okay je. Aku ni kawan yang baik. Takut dia terkencing atas katil susah jugak. Hahaha
Dalam perjalan nak ke tandas dia ajak aku duduk di tangga. Aku hairan sebab tadi bukan dia cakap dia nak pergi tandas ke? Dia cakap yang masa dia terbangun, dia tertengok ada benda lain tido bawah katil aku.
Aku pun terdiam. Aku dah tak tahu nak buat apa dah. So kami tunggu je. Manalah tahu kalau benda tu dah lari. Lepas tu aku dan geng aku masuk dalam bilik. Kawan aku memang tak berani nak tengok sebelah katil aku.
Dengan beraninya, aku suluh bawah katil aku. Tapi tak ada apa-apa. Mungkin benda tu dah lari kot. Bila aku pandang katil kawan aku. Rupa-rupanya dia ada di bawah katil kawan aku. Dah tukar positionlah pulak hantu tu. Dia pandang aku, dan aku pandang dia.
Nak tahu tak rupa dia macan mana? Mata dia merah, rambut dia panjang sampai ke kaki, kuku dia tajam, baju dia putih. Yang paling seram, dia tengah peluk batu nisan.
Terus aku selimutkan satu badan dan paksa diri aku untuk tido. Bila esok pagi, aku tanya kawan aku kenapa dia berani nak bangunkan aku malam tadi. Dia cakap hantu tu tak pandang sebelah dia. So dia beranilah sikit nak bangunkan aku.
Maksudnya, aku seorang jelah yang bertembung mata dengan hantu tu... Sejak peristiwa tu, aku selalu simpan kotak atau beg bawah katil sebab tak nak bawah katil aku kosong.
YOU ARE READING
#1 CreepyPastaVersiAku
HorrorDalam ni korang akan baca macam-macam kisah yang menyeramkan :'> *Warning : JANGAN BACA SEBELUM HENDAK TIDUR*