Part 8

1.5K 77 2
                                    

Waktu rehat..

Mina tak tau nk rehat ngan sape..time tuh Rose lalu dan berhenti di hadapan mina..
(PERBUALAN DIORANG BAHASA INGGERIS)

Rose:ehh,mina..kenapa x rehat?

Mina:xder teman..hehe..mina tak tau kat mana..

Rose:marilah ikut rose rehat..jom*pegang tangan mina*

Mina:okey,jom..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Pulang sekolah

Mina balik bersama rose..teman sampai pintu pagar je..pastu tumpang baek..hurm..

Mina dikelilingi pelajar lelaki..femes ahh mina..yelah mina kan cantik,gebu apatah lagi pandai mestilah org tertarik..

Baek sampai dengan memandu kereta BMW hitam miliknya sendiri dengan memakai cermin mata hitam..

Baek turun..dan menjemput mina dan eun..pelajar perempuan sempat lagi "menggediksssss"bila tengok baekhyun oppa..time tu dia buka cermin mata..matanya menawan membuatkan mina cair..

Ade yg tak tau malu pergi lambai..ishh

Pelajar 1:ehh,tu bukanke doktor yg terkenal?
Pelajar 2:haah,betullahh..
Pelajar3:diorang ade ape2 hubungan ke?
Pelajar 4:jeles nya i!!

Mereka bertiga masuk ke dalam kereta..mina bermusically manakala eun sedang selfie..

Caption??

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Di Rumah

Mina:dh balik*naik ke atas dan saling baju*..

Eun pun sama..lepastu diorang turun makan..lapar katanya..admin pun lapar jugak nim..

Baek berada di hadapan cermin

"Woahh..aku jelezz dengan mina..baru first sekolah dh ade peminat..peminat lelaki pulak tu.."

"Tapi,aku rasa aku paling femes"

"Whatever"

Baek turun ke bawah...nk study di perpustakaan lepas makan..

Tetiba time makan tuhh..ade orang call dy..haishh..kacau lahh..

^WAD KECEMASAN^
0********9

Baek mengangkat dan menjawab..dia pun sgera bersiap..dan pergi ke hospital..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Pukul 1 pagi..

Baek pulang..ade kes kecemasan tadii..kene buat pembedahan..lepaatu ade pulak yg kene bedah..sampai lah balik kul 1..semua dh selesai..

Dy pulang untuk berehat..jangan kacau!!..

Dia naik dan ke biliknya dan ternampak pintu bilik mina terbuka sedikit..dia masuk

Dan melihat mina lena dibuai mimpi..dy tersenyum lalu "SNAP" ambil gambar mina tengah tidur..lalu keluar takut nnti terjaga mina..

Dia masuk ke biliknya..dia menatap henfonnya..muka mina memenuhi ruang fikirannya..dia kemudian baring dan tertidur..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Seperti biasa baek pergi kerja, mina & eun ke sekolah..

Di sekolah..

Mina sedang study tetiba cikgu Yu masuk..dia menyuruh pelajarnya menukar pakaian untuk pendidikan jasmani..

Di padang..

Semua lelak yg duduk tepi tingkap semua pandang mina yg kat bawah nim..sampai tak fokus..kawan sekelasnya sama jugak..perhati je..

Mina dijaga oleh rose..sebab rose tahu mina tak selesa asyik diperhati..jadi dia nk jaga mina..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Rose:mina!!bolaaa!!

Mina time tu dia tengah pening..bola yg datang tepat ke arahnya ditepis oleh seorang lelaki..namanya John..

Mina tetiba pengsan..yg lain segera menghampiri mina..mina dibawa ke hospital segera..

P/s:bilik sakit diorang masih dalam pembinaan

Hospital Harmoni(tempat baek kerja)

Mina diletakkan atas katil dan nurse membantu mina..

Baek lalu disitu tetiba dia berhenti di kaunter..dan nurse yg membantu mina tadi memanggil baek..

"Doktor baek,ade seorang pelajar perempuan pengsan 5 minit lalu..di sekolah.."-NURSE

"Nama pesakit? Sekolah?"- DR.BAEK

"Kim Mi Na..Jeguk high School"-NURSE..

Baek berhenti sekejap sebab nurse tadi sebut macam nama yg selalu didengarinya..dia tak percaya..

"Umur?"-DR.BAEK

"Form 5"-NURSE

Mereka berdua menuju ke katil mina..baek melihat pesakit itu..dia terkejut kerana pesakit itu ialah mina..bakal isterinya..dia melihat cikgu Yoo (kawan appa baek)

Dia cuba memanggil mina tetapi mina masih tidak sedarkan diri..dia cemas..tapi nurse di sebelahnya menenangkannya..dia kemudiann membiarkan mina berehat..mina diberi ubat tidur ..esok baru dia bangun..

Mina diberi cuti..baek bekerja sepanjang malam..menjaga mina dan ade kes..dia terpaksa ot..

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

♡Bersambung..
♡Tunggu tau..
♡Vote and comment please..
!!NO NEGATIVE COMMENT!!






Rose:

Suamiku Doktor Cinta  [ ✔ ]Where stories live. Discover now