Part 26 - Rancangan Kahwin(2)

1.3K 46 0
                                    

Di Mall (Jam 5:30 petang)

Mina dan Eun tidak berlengah masa terus menyerbu mall tu..dan segera naik ke tingkat 3..Katanya ade butik baru kat situ..

Dia bersama Eun tengok sana sinim..Akhinya jumpa gak kedai hujung sekali,Diorang berlari menuju kearah kedai tu..Sebelum masuk..Mina mengambil Henfonnya lalu bergambar depan kedai tu..

Selesai bergambar dengan bantuan pekerja kedai butik tu..Diorang pun terus masuk..Kat kedai tu ade macam2 pakaian.Contohnya blaus,Gaun dan banyak lagi(Idea pasal pakaian takde) Susunan Pakaian diorang diasingkan mengikut ketegori seperti (1 Gaun)..Dan seterusnya..

Mina pergi kearah (1 Gaun)..Dia sekarang dengan Eun tengah rambang mata .. tak tau nk pilih sebab kat situ semuanya cantik..Sedang asyik Mina memilih pakaiannya untuk malam Nim..Tetiba dia terasa bahunya ditepuk..Dia berpaling dan terkejut..rupa-Rupanya Rose dan John ade kat situ..Diorang dtg kat mall tu lalu depan butik nim dan nmpk Mina sedang memilih Gaun..Mereka berdua berpelukan..

Mina:kau buat ape kat sinim?
Rose:Shopping dengan Boyfriend aku lah..kau dtg sorang ehh?
Mina:Boyfriend? Tak lah aku dtg dengan Cousin aku(tipu)
John:Aku Boyfriend Rose..nama aku John😁
Mina:eh eh..Aku kenal k,Tapi bila?
John:Dua hari yg lepas aku lamar dia💑Asal jeless?
Mina:takde mase k,aku pun ade..💁Eun sini jap*panggil Eun dtg kemari*

Eun mendengar namanya dipanggil oleh Minaa..Terus menuju kearah mereka bertiga..

Eun:yerr?
Mina:kenalkan ni kawan sekelas Mina,namanya Rose dan ini John..
Eun:Annyeonghaseyo,Byun Eun ji Imnida..
John:hi,saya John
Rose:sya pulak Rose.."Nice to know you,pretty girl"

Eun tersengeh-sengeh bila org panggil dia "pretty"eww!perasan betul adik baekhyun nim..sama betul perangai..
Macam kerang busuk admin tengok si Eun nim..👅

Tiba2 Telefon Eun berbunyi..Dia meninggalkan mereka sekejap untuk jawab call..

Eun:hello?
??:nim oppa..kat mane sekarang?
Eun:Kat rumah..Oppa kat mana?
Baekhyun:Oppa tengah tengok kamu dan Mina shopping kat Butik baru tu kan..Ade lelaki dan perempuan kat situ kann?!!

Eun tersentak dengan Kata2 oppanya..Dia tahu kalau dia bohong pasti buruk padahnya..Dia pun mematikan Panggilan bersama oppanya dan melihat di luar butik tu sambil Menyorok belakang papan tanda kedai tu..Depan butik tu ade macam Kedai jual makanan ade kerusi ngan meja lah kat situ..

Dia melihat sekeliling tetiba dia nampak seorang namja berpakaian serba hitam dan memakai cermin mata hitam sedang merenung tajam kearah butik nim or lagi tepat merenung tajam kearah mereka..

Dia dh mulai takut..Dia pun membisikkan sesuatu kat telinga Mina..Memberitahunya Baekhyun oppa ade kat sinim..Mina pun mengakhiri Perbualan mereka dengan pelukan..Mina sengaja peluk John dan tersenyum..Dia nk bagi si baekhyun tu jelezz..

Lepas membayar menggunakan kad kredit.Mina dan Eun segera keluar dari Butik tu..Mina menyuruh Eun berlagak biasa je..macam takde apa2 berlaku..Diorang menuju ke "CoolBlog"
Diorang beli air "CoolBlog"..Dan cepat2 berjalan kearah kereta..dan terus pulang..

S

K

I

P

Sesampainya di rumah..Mina dan Eun terus masuk ke bilik masing2..Diorang bersiap..Untuk ke diner keluarga malam nim..Mina dan Eun masing2 pakai Makeup simple je.. Jangan bergaya sangat..

Di restaurent 5 Bintang..Appa Baekhyun dh tempah awal meja makan..Meja makan diorang di tepi tingkap tingkat 2..Mereka semua dihidangkan makanan yg lazat dan mahal..Restaurent nim mmg popular yg dulunya hanya restaurent biasa..lepas ade seorang Chef dtg kat Restaurent nim terus meningkat populariti menjadi restaurent 5 Bintang..

Suamiku Doktor Cinta  [ ✔ ]Where stories live. Discover now