Part 22 -Yeay!Dh boleh keluar-

1.2K 58 2
                                    

Harini Mina dh boleh keluar daripada Hospital dh..happy ade rasa sedih pun sebab nnti takleh lah nk jumpa doktor2 Hensem Dengan Wifi laju kat sini..Mina bangun awal harini..

Pukul 6:30 pagi

Mina pun bangun .. Dia menggeliat Dan berdiri melakukan senaman ringkas..Dia masih lagi pakai baju hospital..Dia pun keluar Dan pergi kat kaunter..Dia Tanya Pembantu Kaunter tu..

PK:pembantu kaunter

Mina:Doktor Baek ade?

PK tu pun cek buku yg ade senarai semua Doktor..Dia pun Cari nama yg di sebut oleh Mina..

PK:Dr.Byun Baekhyun?
Mina:haah,Dia ade ke?
PK:Dia tiada..maafkan saya
Mina:nae..

Mina pun berlalu pergi masuk ke dalam biliknya..Tibalah pukul 7:00 pagi..Ade Nurse dtg bawak makanan..Sarapan pagi untuk Mina..

Menu harini ialah nasi goreng Kimchi,strawberi & jus Oren..hospital bertaraf dunia..Tak lupa jugak bagi ubat penadol 2 biji kalau demam lah..Mina nmpk je ubat Dia terus mengetepikan ubat jauh daripada Makanannya..Dia bukak penghawa Dingin Dan mengambil Sudu..lalu makan..

Dia makan sambil dengar lagu Moster,lotto daripada EXO..K idol yg terhangat kini..(Admin EXO-L)Mina juga salah seorang peminat Setia EXO nombor satu..Dlm bilik dy penuh satu almari Dengan album EXO,pin EXO,buku note EXO,macam2 yg berkaitan Dengan EXO..

Lepas je selesai makan Dia meletakkan Bekas Makanannya Di atas meja yg disediakan Di luar pintu..Meja yg bertutup..X sopan lah..Dia pun menuju ke bilik Air untuk basuh rambutnya yg 2 hari tak basuh..Dia syampu rambut biar bau semerbak bilik dy..

Dia pun layan Ig Dia kejap..baca Mesej daripada kawan-kawannya Terutamanya Rose..Rose tgh rindu Mina ni.... Dia pun tengah bermesej Dengan yu li-Ae Dan Su min dlm satu grup..

Li-Ae:
Mina,Kau ingat tak Kim Tae Hyung Sunbae?

Mina:
Hurm,ingat kenapa??

Su min:
Dia  pindah kat Amerika ikut
Kakak Dia Belajar kat
Sana

Mina:
Ooo,Ala bila aku nk dtg Korea nnti reunion takleh aku jumpa diaaaa😭😭

Li-Ae:
Okey lah Mina
Aku nk off
Byeeeee🎀

Mina:
Okey🍂

Su min~off
Li-Ae~off

Mina meletakkan henfonnya Di atas rak Di tepi..Dia mengeluh Panjang..Dia pun bercadang nk keluar kejap..Tetiba Dia terserempak Dengan Dr.Sehun..Dr sehun mengajak Mina ke biliknya..

Bilik Dr

Mina duduk Di Tempat Meja Baekhyun..Tempat Pakciknya..Sehun memberikan air kepada Mina..Mina mengambilnya Dan Minum seteguk..

Sehun:Mina,tak jatuh cinta Dengan Dr Baekhyun ke?

Mina mendengar pertanyaan dr Sehun tersedak..Dia membulatkan matanya kearah Sehun..Sehun pula Asyik senyum2 je Dari tadi..

Mina:tak pun..
Sehun:Kalau Mina nk tahu..Baek tu dikenali sebagai Doktor Cinta..semua gadis suka kat dy..tapi Mina yg bertuah dpt Dia..
Mina:yeke😶,pakcik tu ramai peminat?

Sehun mengangkat kening nya terkejut Dengan kata2 Mina..

Sehun:Bagilah Baek peluang..baru Mina Akan rasa lebih kenal lagi Dengan Dr Baek tu..JNgan keras kepala sangat..btw,Dr.Baek masih muda Dan tak beruba lagi..kalau jadi k-idol pun masih diterima lagi..

Mina:erm..yelah..Mina nk pergi kat cafe jap..bye
Sehun:erm..bye hati2

Mina pun keluar Dia sedang memikir kan kata2 Dr Sehun tadi..ade jugak yg betul..mmg Dia keras kepala..Sejak Dia ditinggalkan oleh BF Nya dulu...Sejak haritu Dia TAKKAN percayakan lelaki..

Mina pun berjaya dlm hati..

"Mungkin aku Akan bagi Baekhyun tu
Satu peluang!"

Dia pun masuk ke biliknya..Dia ternampak yg Baekhyun Dengan Familynya berada Di dlam bilik Mina..Apabila mina membuka Pintu..serta merta semua org berpaling Dan Baekhyun org pertama pergi kat Mina..Dia memeluk Mina..

Baekhyun:Awak pergi mana?
Omma Mina:Mina,kamu pergi mana?

Mina terkaku Dengan tindakan Baek memeluknya..Dia memandang muka keluarganya..Dia Cuba tenang kan dirinnya..

Mina:er..Mina pergi dgn Dr.Sehun tadi..
Dr Baekhyun:buat ape?*tetiba muka series*
Mina:Dia ckp pasal Awak..

Omma Baekhyun:ape awak2? Oppa lah..
Mina tersipu-Sipu malu..

S

K

I

P

Di rumah..

Mina yg happy sangat balik..Dia pun masuk ke dalam rumah Baekhyun..Dia pun terus mencari Eun..Dia akhirnya jumpa Eun tengah baru keluar Dari bilik..

Mina menjerit Nama Eun Dengan Kuat sekali..Bergema satu rumah Dengan jeritan Nyaring Si Mina..

Baekhyun Hanya ketawa je..Mina jumpa Eun Dan memeluknya..Eun yg tak tau apa2 terkaku Di hadapan Pintu..

Eun:unnie?
Mina:rindu Eun💞

🎀BERSAMBUNG🎀
•Harap ff nim dpt sambutan 🎀
•Teruskan baca Jangan berhenti🎀
•Baca tu Jangan lupa Vote🎀

Suamiku Doktor Cinta  [ ✔ ]Where stories live. Discover now