Mardinde bir kış günüydü, hertarafı kar sarmıştı.
Kanan ailesi için zorluk demekti kış. Ahmed beyin karısı zehra, temizlik için Demirel konağına doğru yürümeye başlamıştı. Zehra hanım için kış zorluk demekti, daha kömür alınması gerekdi ve ocak ayı başlamadan para bitmişti. Allaha dua ederek soğuk yolda Demirel konağına yürüyerek devam ediyordu.
Zehra hanım ellerini arsa açarak dua etmeye başlamıştı
Allahım sen bize yardım et, Bu ayıda sapa salam atlatırız inşallah
Kendi duasına amin diyerek yürümeye devam etmişti, ellerini ısıtmak için ceketinin cebine koymuştu. Yolda yürüyerek bir kaç sokak aşağıda oturan zeycan komşusunu görerek bir baş selami vermişti.
Kız Zehra bu soğukta nereye gidersin böyle
Sorma komşu, Demirel konağında yemek verilecekmiş bugün, ben üç beş kuruş için yardıma gidiyorum
Amanı o yemek bu yemek olmasın?
Ne diyorsun sen zeycan, çabuk şöyle söyliyeceğini, daha yürüyecek çok yolum var.
Aman bilirsin işte, haşmet beyin oğlu alpaslan varya, ona ağalığı devridecekmiş diye duydum ben. Onun yemeğini veriyorlardır herhal.
Kafamı sallamamla Zeycana allahe selamet diye yoluma devam ettim, Demirel ailesini pek tanımasamda haşmet beyin oğlu Alpaslanın ismini çok duymuştum. Delikanlı bir yiğitmiş.
Zehra hanım için geçirmedi değil inşallah onun biricik kızınada kısmetli birisi çıkar. Zehra hanım hergün namazdan sonra biricik kızına dua ederdi hayırlı birisiyle evlenmesi için. Kızın yaşı gelmişti artık, görücüleride vardı ama ana yüreği değilmi aynı mahalledeki birisine vermek istemiyordu aynı sefaleti onunda çekmesini istemezdi. Hayırlısı demesiyle, Demirel konağına varmıştı, kapıda bir suru adamlar vardı ve Zehra hanım çekinerek temizlik için geldiğini söyleyerek içeri girmişti. Kafasından ezbere bildiği mutfağa büyük adımlarla ilerlemişti.
Selamün aleyküm hanımlar
Aleyküm selam zehra,
Çok iş varmı kadınlar?
Ne demezsin, daha tatlılar yapılacak, yemekden bahsetmek bile istemiyorum.
Zehra hanım yorucu bir gün daha geçireceğini bilerek ceketini bir köşeye bırakarak tatlıların hamurunu yoğurmaya başlamıştı.
Zehra, çekinerek söylüyorum ama bizim komşu halil beyin oğlu senin kızı oğluna istemek istiyordu, bende önce sana soruyum dedim. İyi bir ailedir oğlu buranın kahyasıdır elinde iyi kötü bir geliri var. Sende uygun görürsen senin kızı istemiye gelsinler.
Zehra hanım, bu soruları bu zamanlar çok duyar olmuştu. Kızı 21 yasına girmişti bir ay önce. Ve yanında bazen temizliğe götürüyordu kızını yardım etsin diye. Zehra hanım aklına kazırcasına bir daha kızını temizliğe götürmiyeceğini not ederek kafasını salladı önündeki kadına.
Benim kızım daha okuyor hanımlar, daha erkendir evlilik için. Hem benim kızımın ağzı var dili yok. El evinde geçinemez o.
Zehra hanım soylyeceğini söyliyemeden kapıdan güzel bir bayan içeri girdi, Konağın hanımı olması gerekdir diye geçirdi kafasından.
Hanımlar bu ne cenedir,biraz konuşacağınıza iş yapın. Olmaz böyle bu. Oğluma bugün yemek verilecekdir herşeyin dörtdörtlük olmasını istiyorum, bir eksik bile kabul etmem kovarım sizi, aklınızda bulundurun bunu.
Zehra hanımın yanakları kızarmıştı, hayatında hiç böyle aşağılanmamamıştı, kafasını yere eğerek hamuru yoğurmaya başlamıştı.
Konağına hanım ağası mutfakdan çıkar cıkmaz mutfaktaki kızlar konuşmaya devam etmişti, herkes zeliha hanımın katı olduğunu bildiği için hiç kimse bozulmamıştı.
Akşam olmasıyla bütün yemekler bitmişti, yemekleri tepsiye döşenmesiyle kadınlar yavaş yavaş toplanıyorlardı. Zehra hanım montunu giymesiyle, Konağın hanım ağası Zeliha girdi.
Yemekler hazırlandığına göre eve gidebilirsiniz.
Hatice sen bu zarfları dağıt herkese
Haticenin Zehra hanıma zarfı uzatmasıyla Zehra hanım zarfını alıp konağı terk etmişti. Allah varki Zehra hanım Demirel konağını sevmemişti, 5 saat mutfakta çalışmasıyla bile bunalmişti.
Akşam ev yolunda yürüyerek devam ederkene aklına zarf gelip, için açıp 50 tl görmesiyle hafif bir tebessüm yayıldı yüzüne.
Bu para 1 haftalık yeterdi zehra hanımın ailesine, yoldan geçerkene kömür almayı unutmaması için parayı elinde tutarak eve doğru yürümeye başlamıştı.
Zehra hanım içinden dua ederek bugündüde atlattık yarabbi diyerek devam etti yoluna.
Ve evinin önünde 10 15 tane siyah araba görmesiyle,hayırlara vesile ola diyerek hızlı adımlarla evine yürümeye balamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kuma
Teen FictionBen Duru Kanan, Annem zehra, babam Ahmed, ve kardeşim serhat. Serhatin ünlü Demirel ailesinin kızı Dicleyi kaçırmasıyla, bütün olaylar başlar. Berdel yapılacaktı, Duru Kanan, alpaslan Demirelle evlenecekti. 2 dakika geçmeden, Duru Kanan Alpaslanın e...