Story of my life (swedish The Fooo fanfic)

2.6K 21 3
                                    

Jag springer det fortaste jag kan igenom skogen. Det är mörkt ute samtidigt som kvistar och grenar river mig i ansiktet.  Jag hör att den som förföljer mig fortfarande är kvar bakom mig. Jag springer fortare så att hen inte ska kunna få tag på mig. Helt plötsligt så kommer det fram ett stup, jag tvärstannar och stirrar rätt ner i stupet. Jag vänder mig om och ser en skugga komma fram ur skogen, mer hinner jag inte se för jag sätter mig hastigt upp i sängen, alldeles kallsvettig. Det var en mardröm. Jag har haft samma mardröm flera nätter i rad, men jag har aldrig kunnat se vem det var. Jag kliver upp ur sängen och går in till badrummet. Jag låser dörren och startar sedan vattnet, medans tar jag av mig kläderna och tvättar bort sminket. När vattnet har blivit varmt så kliver jag in i duschen och låter det varma vattnet sakta rinna ner över min nakna kropp. Jag tvättar håret med schampo och balsam sedan går jag ut och lindar in mig i en stor och mysig handduk. Jag går ut ur badrummet och sedan till min wic för att välja kläder. Först tar jag på mig rena underkläder, sedan tar jag på mig en stickad magtröja och ett par ljusblåa slitna jeans shorts. Jag går ner för trappan och in till köket där min bästa vän Ogge sitter och håller på med mobilen.

- Hej! Säger jag och han tittar upp.

- Hej! Ska vi gå da? Frågar han.

- Visst! Säger jag.

Jag tar ett äpple och går ut till hallen där Ogge står och väntar. Jag tar på mig mina converse, sedan tar jag min mobil, plånbok och hus nycklar.

- Så, hur känns det att få träffa dom andra killarna i "The Fooo"? Frågar Ogge när vi kommer ut ur huset.

- Haha! Super kul! Säger jag och slår honom löst på armen.

Resten av vägen går vi och pratar om allt mellan himmel och jord.

- Nu är vi framme. Säger Ogge och stannar utanför ett stort vitt hus.

- Är du seriös? Frågar jag.

- Haha! Jaa, kom! Säger han och vi går upp till huset.

Ogge knackar på och en kille med blont hår öppnar dörren.

- Tja Ogge! Säger han och dom gör en slags "brohug".

Sedan tittar han på mig.

- Är det här din kompis? Frågaf han Ogge.

- Se men inte röra. Säger Ogge på skoj och jag rodnar.

- Jag är Oscar. Säger killen och räcker fram handen.

- Ida. Säger jag och tar emot den.

Vi går in och tar av oss skorna. Jag kollar omkring, till vänster så är det ett stort vitt/svart vardagsrum, till höger är det ett vitt kök, om man går rakt fram och till vänster så är  det en trappa upp, men till höger så finns det en dörr och bakom dörren så går det en trappa ner till en till dörr. Jag hör att det är en kille som ropar där nere. Jag kollar på både Oscar och Ogge.

- Det där var Felix. Säger Oscar och gör en liten nickning mot dörren som leder ner.

Jag nickar. Jag följer med Oscar och Ogge till dörren och vi går ner. När vi kommer fram till den nedre dörren så hör jag att den där Felix ropar igen. Innan Oscar öppnar dörren så frågar jag.

- Vad gör han?

- Han spelar fifa. Svarar Oscar och öppnar dörren.

Där sitter en blond kille med snapback i en fotölj och spelar fifa.

- Felix! Din jävla fuskare! Säger Oscar, han går fram till den andra fotöljen och fortsätter spela mef Felix.

- Du borde kanske hälsa. Säger Ogge till Felix.

Han pausar apelet, reser sig upp och går fram till mig.

- Hej! Jag är Felix. Säger han och räcker fram handen.

Jag gör likadant för Felix som för Oscar. När vi har "skakat klart" så ser jag att det sitter en annan kille i soffan med mörkt hår. Ogge ser att jag kollar på han och säger.

- Omar! Du med! Säger han.

Killen som tydligen heter Omar kollar upp från sin mobil och ser på mig med en min som jag tror bara han kan göra. När han gör det så ryser det i hela min kropp. Hans blick var kall och läskig på nått sätt.

- Hej Ida, som du vet heter jag Omar. Säger han och kollar ner i sin mobil igen.

- Han är alltid sån. Viskar Ogge i mitt öra.

Felix och Oscar är helt uppslukade av fifa, nästan lika uppslukade som Omar är av sin mobil.

- Ida kan du hämta något att dricka? Frågar Oscar.

- Visst! Säger jag och går ut genom dörren och upp för trapporna,  in i köket och tar fram glas.

Jag häller upp dricka i fem glas och går sedan ner med glasen på en bricka. Jag stannar utanför den nedersra dörren när jag hör att dom skriker åt varandra fast den här gången handlar det inte om fifa.

Story of my life (swedish The Fooo fanfic)Where stories live. Discover now