Tiden går och jag kollar mig omkring i rummet men Oscar kommer aldrig. "Borde han inte vara här nu??" Tänker jag och ställer mig sakta upp. Jag skickar ut genom nyckelhålet men ser inget/ingen. "Vars är han?!" Tänker jag och drar sakta ner handtaget. Jag sticker ut huvudet och kollar åt olika håll sedan smyger jag sakta ut ur rummet och börjar gå mot trappan. När jag väl står där uppe hör jag några prata på nedervåningen.
- Sååå... Vars är hon? Säger en röst.
- Hon är i säkerhet! Hör jag en bekant röst säga...... OSCAR!
Jag smyger sakta ner för trappen och ser ryggen på en vältränad kille/man. Jag ser Oscar framför killen fastbunden om händerna och fötterna. Jag ser att han tittar upp och möter min blick. "Ohhh gaash! Jag bara smälter i hans ögon!!" Jag tar sats för att hoppa på mannen, " Ohkej... 1.... 2...... Vänta måste jag?! 3!!!!" Jag hoppar på mannen bakifrån och han faller framlänges. Oscar kollar på mig med en chockad min.
- SERIÖST?! Ropar jag.
- Ehm.... Ja juste!!! Svarar han och sliter loss repen.
Han springer snabbt iväg och jag blir ensam kvar med mannen som sprattlar. Mannen gör ett snabbt ryck och hamnar över mig.
- Me... Säger han innan Oscar slår till han i huvudet med en planka av nått slag.
- Kom nu! Säger han och hjälper mig upp.
Vi springer ut och fram till mopparna där det bara var hans moppe kvar.
- Vars är dom andra?? Frågar jag.
- Dom har redan åkt med Saga! Svarar Oscar.
Han ger mig en hhälm och jag sätter mig bakom han på moppen sedan kör han iväg i full fart. När vi kommer fram så tar jag av mig hjälmen och springer in ner till källaren och ser Saga.
- OMG!!! Skriker jag och springer fram och kramar hon.
- JAG VEEET!!! Svarar hon.
Vi kramas länge. Jag känner en rysning längs min rygg och kollar genast mot soffan. Mycket riktigt så satt Omar där.
- Vad gör han här? Frågar jag och försöker dölja min rädsla.
- Åhhhh gumman. Jag ska hjälpa er. Svarar han.
YOU ARE READING
Story of my life (swedish The Fooo fanfic)
FanfictionDenna berättelse/novell handlar om 14 åriga Ida. Hennes pappa dog när hon var tre och hennes mamma är ofta bortrest. När hennes mamma är bortrest så brukar hon bo hos hennes bästa vän Ogge. Hon spelar fotboll och innebandy men hon spelar också gitar...