Nästa morgon vaknar jag av att solens strålar söker sig genom mina ögonlock. Jag sätter mig upp ur sängen och går fram till garderoben. Jag tar på mig en svart bikini top, en vit stickad långärmad tröja, svarta bikini trosor och ett par svarta shorts. Jag sminkar mig med puder och mascara. Sedan går jag ner till dom andra som redan sitter och äter frukost. Omar sitter också där.
- Jävligt snygg kropp du har! Säger han och flinar mot mig när jag kommer ner.
- Hur? Frågar jag förvånat.
- Du hade dörren öppen. Svarade han kort och gjorde en min som bara han kan göra.
- FELIX!!! Ropar jag och springer efter han runt hela huset.
- Och du säger att du spelar fotboll. Säger han och flinar när vi kommit in i köket igen.
Jag räcker ut tungan och tar ett glas apelsinjuice. Jag tar med mig glaset och sätter mig på en barstol vid köksön.
- Jag ska på fotbolls träning ikväll bara så ni vet. Säger jag när jag har druckit upp glaset.
- *Host* töntsport. Säger Omar.
- Vad har du för problem?! Frågar jag irriterat.
Han sitter fortfarande lika uppslukad av sin mobil.
- Fotboll betyder allt för mig och du ska! Hinner jag bara säga innan Ogge drar ut mig till vardagsrummet.
- Vad var det där för? Frågar jag irriterat.
- Du ska passa dig när det gäller Omar. Säger han och går tillbaka in till köket.
Jag följer efter han och sätter mig på stolen igen.
- Vad ska vi göra idag? Frågar Oscar.
- Jag ska på fotboll som ni vet, men innan kan vi se på film och mysa! Säger jag exalterat.
- Visst! Svarar dom andra.
Vi går in till vardagsrummet, jag och Oscar sätter oss på golvet och letar bland alla filmer. Jag håller i två filmer när Oscar helt plötsligt börjar stapla ett berg med filmer i min famn. Jag ställer mig upp med alla filmer men jag klarar bara av att gå tre steg innan jag ramlar ner på golvet med alla filmer över mig. Alla börjar asgarva och lägger sig ner på golvet för att de skratta så mycket.
- Sluta! Skrattar jag fram.
Men alla fortsätter skratta.
- Allvarligt! Säger jag sedan.
Vi skrattar en liten stund till men sedan sätter vi oss i soffan och startar Hunger Games 1. Jag är ju så rädd som jag är så jag gömmer mig bakom Felix rygg.
- Tänker du ligga där hela tiden eller se på filmen. Frågar han och flinar.
- Det blir bra här tack. Svarar jag.
ESTÁS LEYENDO
Story of my life (swedish The Fooo fanfic)
FanficDenna berättelse/novell handlar om 14 åriga Ida. Hennes pappa dog när hon var tre och hennes mamma är ofta bortrest. När hennes mamma är bortrest så brukar hon bo hos hennes bästa vän Ogge. Hon spelar fotboll och innebandy men hon spelar också gitar...