Fanfic okumaya ara verip on bes dakikanı ayırır mısın? Tabii varsa?
Merhaba!
Uzun zaman boyunca yazılara mizahi laflarla girdim. "Öhöm!" sıkça kullandığım bir ünlemdi. Bunlar kötü şeyler değil; kesinlikle yanlış anlaşılmak istemiyorum. Sadece yazıya giriş yaparken fark ettim ki artık "öhöm" ile girecek wnerjim ve moralim yok. Önce şunu bilin: Bu yazı bir özeleştiri olacak kendime. Belki de hepimize?
2014'te buraya kaydolduğum ben ile 2017'deki ben arasında dağlar kadar fark var. Tabii ki bu durum sizler için de geçerli. 14 yaşındaki ben oldukça çocuktu diyemem ama "toydu" derim. Hepinize şu cümleyi hocalarınız kurdu veya yakında kuracak: "Üniversiteye geçince hayata bakış açınız çok değişiyor. Daha bilinçli oluyorsunuz. Artık nasıl biri olacağınıza karar verip hayatınızı yönlendirmeye başlıyorsunuz." işte bu ve bunun türevi sözler... Belki üniversiteye geçmedim ama lisenin bitimine son dört beş ay kala bunları söyleme hakkını elde ettiğimi düşünüyorum. Çoğunuz(Sujugiller kitabı için yazdım aslında bu yüzden böyle dedim.) özellikle geçen sene SuJu için yoğun bir fanlık yaptığımı bilir. Çünkü SJ benim hayallerimde bolca vakit ayırmak istediğim bir hobim ;ama artık elimde telefon,kafamda kurmaca bir dünya ile yaşamak istemiyorum.(Fanlığı bırakmıyorum.) En azından şimdilik... Çünkü içinde yaşadığımız şu ortama bakıyorum da... Düzelmesini sağlayacak olan benim,sizlersiniz. Nasıl bozduysa bizden öncekiler, şimdkiler de öyle toplamalı. Bir haftada 75 şehit! Bombalar,savaşlar,agıtlar,göz yaşları,korku, stres... Bunları önleyebilecek tek şey, başımızın içindeki bir gün kullanılmak üzere bekleyen beyin! Kopun, sıyrılın siyasetten! Atatürk'ün büstünün sökülmesine tepki vermek için iki üç chp'li milletvekilinden biri olmamıza gerek yok. "Atatürk'ü sevmiyorum." ise saçmalık ötesi. Bana gösterip "Bak x yazarı bunu yazmış." dediğin yalaka yazarın ezbercisi olan bu milyonlarca asalağın gereksiz nefretini haklı bulmamı beklemeyin. İslamı zorba bir din haline getiren sizlere bakınca (özellikle) Atatürk'ün dine zarar verdiğini göremiyorum. Ayrıca dine zarar vermek... Medeni kanunun buna yeteceğini sanmıyorum veya soyadı kanununun veya takım elbisenin veya kadınlara seçme seçilme hakkının veya uçak fabrikasının veya Yunanların kovulmasının... Bu ülkede alkol alanla almayan iletişimi kesince dine zarar verildi. Küçük bir örnek... Farkında değil misiniz, sağcı solcu ne kadar belirgin artık? İnsanlar siyasi görüşü uymayan kişiyle selam sabah kurmuyor. Din,güven, ahlak; hepsi siyasileştirildi. Şimdi siz dersiniz ki "E sen Atatürk dedin, alttan da laf vurdun. Siyaset yaptın?" Atatürk Chp'nin malı değil, Türkiye'ye ait. Atatürk deyince aklına siyaset gelen insan vatanın da masaya yatırıldığını kabul etmiş olur çünkü zıtlığin ve fikir ayrılığının olduğu yerde siyaset olur.
"Oku!" Okuyun. Her bilmek istediğiniz cevap için beş kitap okuyun. Doğruların bir yerde toplandığı tek kaynak Kur'an çünkü. Gerisi yalan. Doğru bilgi için savaşın. Kur'an demişken; kitabı anlayın. En çok bunu anlayın. Ne kadar yanlış ve gereksiz, fazla zorlayıcı bilgilerle üzerimizde baskı kurulduğunu araştırdikça göreceksiniz siz. Daha önce cemaat dersanesinde ögrendiklerinizi de bir kenera koyun bence. Ben öyle yaptım en azından. Sil baştan başlamak gerek bazen. Felsefe bilin,ısırmaz; ailenizi sevin; saygı duymayı öğrenin; özgüven edinin; ortama uyum sağlayın,eğreti durmayın; edebiyatın tadını alın, Peyami Safa okuyun. "Dünyanın hiçbir Nüzhet'i yalan söylememeli." Yalan söylemeyin,insan olun.
İnsanları kategorileştirdiğimiz için bu kadar tecavüz var. "DİN" diye hem göze sokup hem ayak altına alabildiğimiz bu değeri doğru kullanmadığımız için kız tekme yiyor.
İlerde yuva kuracağınızın, çocuğunuzun olacağının, hiç degilse birinin hayatına yön verebiliceğinizin farkında değil misiniz? 500 yıllık Osmanlı, 1000 yıllık bizans yıkıldı ama siz hala bir adama fanatiklik peşinde, hiç farkında olmadan ülkeyi parçalıyorsunuz. Gelip geçici şeyler için siyasi obje olmaktan vaz geçin. İnsan olursanız biraz huzura erişebiliriz ama eğer olamazsanız üzgünüm ki daha fenalarıyla boğuşacağız. Uzun vadede bilinçli olabilirsek ilerde Türkiye'de bomba patlamaz. Kimseyi ilahlaştırmayın. Geçmişe takılı kalan bugünü kaçırır. Osmanlı bir daha canlanıp "dirilmeyecek". Bu kimilerini üzecek ama şşt, korkarım Türkiye'desin.
Bunları yazdım çünkü burada çok fazla küçük arkadaşlarım var artık ve maalesef görüyorum ki farkındalık oluşmadan yetişiyor insanlar. Wattpad,facebook,twitter,tumblr,youtube... Tamam, siz de olan şeylere üzülüyorsunuz ama zaten demek istediğim şey üzülmenin bizi daha çok batıracağı. Eğer yeni bir Türk nesli olmak istemiyorsanız siz bilirsiniz diyebilsem keşke. Ben bir batışa şahit olmak istemiyorum. Farkında değilsiniz belki ama tarihi bir devirdeyiz şu an. O yüzden şimdi kendinizi sonra çocuğunuzu adam gibi yetiştirin. Yoksa ben Türkiye'de Osmanlı'nın yıkılış devrindeki 7 farkı bulmaktan çok sıkılacağım daha... Hayranlık bir yere kadar. Ben Aleyna Tilki gibi dünyayı değiştiremeyecek kadar küçük olduğumu düşünmüyorum çünkü ben zaten bomba patlayınca kaçıp Amerika'ya gitmem. Burda yaşıyorum. Öyle de olacak.
Evet sistem kötü biliyorum ama ders de çalışın. Önceliğiniz eğitim olsun. İyi okullarda kültür seviyenizi ne kadar yükseltebileceğinizi ben biliyorum. Bu çok önemli. Ha sınavlar kötü olsun ama sen öğren. Ama sen bil. Ama sen ufkunu genişlet. Ülkede sanki sadece üstün başarı gösteren kişiler yürüyüp gidiyor gibi algı var 13-20 yaş arasında. Ne alakası var? Kitap okumak için teog veya ygs puanı sorulmuyor bence.
Tekrar söylüyorum: Uyan, Türkiye'desin.
#wattpadedebiyatikirletiyor
#peyamisafa
#sabahattinali
#ufkunugenislet
#aylak
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Korecan Sözlüğü
Non-Fiction《Korecanların özlü sözlerini konu alan ilk kitaptır ve tüm hakları saklıdır. 》 Bu kitabı okuyan insanlara saygı duymanızı ve herhangi bir ego şovu yapmamanızı önemle rica ediyorum. Bunu şu an korecan diye adlandırılan gruba çok uzak biri olarak söyl...