Kapitell 10

1.2K 47 1
                                    

*Nialls pov

När vi hade åkt hem satt alla och pratade om Jessica, jag undrar hur hon såg precis ut som jag hade tänkt mig och hette Jessica. min mobil plingar till och det står att jag har fått ett meddelande av någon.

*hej Pojkvän* står det.

*du jag är inte din pojkvän irl, du behövde bara låstas att du var det framför killarna.* skriver jag tillbaka.

*va? så du gillar inte mig? :(* skriver hon och jag suckar.

*jo men vi är liksom inte ihop på riktigt, så vi kan bara göra slut och sen behöver jag inte låstas med att jag är ihop med någon* svarar jag. Det tar en stund innan jag får ett nytt meddelande av henne.

*vad schysst pv då, så du låstas att du har en flickvän och efter två dagar gör du slut med henne och glömmer henne som om hon inte är något särskilt* Skriver hon tillbaka.

*uhm ja*

*så du kommer göra slut med mig och sen inte bry dig, det känns bara elakt mot mig* svarar hon. jag skriver inte tillbaka, bara slänger iväg mobilen på bordet.

*Louis pov*

Jag ser hur Niall tittar på Jaz, det ser kärleksfullt ut typ eller att han gillar henne. Men det går inte, han kan ju inte vara kär i Jasmine! Han har redan en flickvän! Eller kan han vara kär i henne. Jag tror att Niall har någon plan. Jag tittar på honom ett tag.

Efter ett tag har vi gått till studion, Zayn skulle sjunga några solos, Liam gick runt med Jasmine och visade mer saker som han inte visat henne och Harry, ja jag vet inte var han är. Jag sitter i en soffa med Niall. *du är inte ihop med Jess på riktigt eller hur* säger jag och Niall tittar på mig. *ehh jo varför frågar du det?* frågar han. *jag trodde du gillar Jaz för jag har sett hur du tittar på henne.* svarar jag. *okej men säg ingent till de andra, men jag låstas att Jess är min flickvän så att Jasmine blir avundsjuk och gör slut med Liam och blir ihop med mig istället* Jag glor på honom. *så du försöker förstöra din bästa väns förhållande med hans tjej?* frågar jag och han ler. *ja precis* Jag har lust att slå till han nu. *vet du hur mycket Liam skulle hata dig om du tog Jasmine ifrån honom?* *nej det har jag inte tänkt på men jag vill ha Jasmine* säger han. Han kan inte bli ihop med henne! han kan ju bara inte förstöra deras förhållande! *asså Niall hur tänker du? Liam skulle hata dig mer än vad fansen hatar Jasmine! du kan inte förstöra deras förhållande! Dom älskar fan varandra!* Säger jag högt och flera personer tittar på mig. *ja men jag älskar Jasmine och snälla säg inget till någon!*

Jasmines pov

Liam hade gått iväg för att sjunga typ. Jag ser Niall och Louis i soffan och verkar prata med varandra. Louis ger Niall en ond blick. *hej killar* säger jag och dom tittar på mig. *hej Jaz* svarar Louis och tittar på Niall. Jag sätter mig bredvid dom och jag ser hur dom ger blickar till varandra. *var är det ni pratar om? Ni sitter och har en egen liten konversation* säger jag och Niall tittar på mig. *förlåt* svarar han och rodnar. *Jag måste gå på toa* säger Louis och går iväg. Vi sitter och tittar rakt fram och säger inget. *hur är det med Jess?* frågar jag plötsligt. *Hon är väl okej.* svarar han och jag rynkar på ögonbrynen och tittar på honom. *Det där låter som du inte bryr dig om hur hon är* säger jag. *ja men hon är söt och hon skickar ofta meddelande om hur jag mår.* svarar han. *Det är så gulligt att du har hittat en tjej!* Säger jag och kramar han.

Liams pov

Jag letar efter vart Jasmine har gått, plötsligt ser jag hon och Niall kramas. En stor avundsjuka bildas inom mig och jag går fram till dom. *ehm Jasmine?* frågar jag och dom släpper varandra. *hej Liam* säger hon och ler. *varför kramas ni?* frågar jag och känns som om jag vill dunka huvudet i väggen flera gånger för den var så dum fråga, lite desperat. *för att han äntligen skaffat flickvän och han har inte haft en på ett tag.* svarar hon.

Zayns pov

Jag står och sjunger i ett litet rum. Jag har haft ont i huvudet och yr hela dagen men jag har ändå viljat gå till jobbet. Jag känner mig jättedålig men jag bryr mig inte. Jag sjunger mina solos i better than words. *mår du bra?* frågar någon. *ja* svarar jag. *okej sjung lite på strong nu* säger killen utanför rummet. Rummet börjar snurra och jag får inte fram ett ljud från min mun. Min knän viker sig och allt blir svart.

Kort kapitel men orkar inte skriva jättelånga kapitel. om ni vill att nåt ska hända eller nåt sånt så kommentera! Jag har nästan 200 läsare på den här nu! Glömde precis bort vad jag tänkte säga :3. kommentera och rösta! <3

Misshandlad av sin egen pappaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant