Kapitel 14

1K 40 2
                                    

Harrys pov

Tjejerna har gått iväg för att shoppa eller nåt så nu är det bara vi killar kvar. Jag tittar på Niall. *det är dags att berätta för Liam nu* säger jag och Niall kollar på mig. *aldrig!* säger han. * jo du måste* säger Louis och Liam tittar på oss. *han kommer ändå att få reda på det* säger Niall. *varför har ni en hemlighet som ni inte vågar berätta för mig?* frågar Liam och vi tittar på varandra. *för puckot ska berätta den nu* säger Zayn. Niall suckar. *okej men bli inte arg med när du och Jaz var ihop så var jag avundsjuk och ville förstöra förhållandet mellan er och sen på festen såg jag Sophia och visade var du var så Jasmine skulle hata dig och gå till mig istället!* Säger Niall och Liam glor på honom. *så det var ditt fel att vi gjorde slut?* frågar Liam. *ja* svara Niall och Liams ansikte blir rött.

Nialls pov

*när Jasmine får höra det så kommer hon hata dig mer än vad hon hatar mig och du kan fan inte förstöra andras förhållande! Gud vad jag hatar dig!* Skriker Liam och slår väggen så det blir ett stort hål. Han går ut från huset och stänger dörren med en smäll. "Tror ni han kommer berätta för Jaz?" Frågar Louis och jag skakar på huvudet. *nej inte ön tror jag* svarar jag. Efter en timme sitter vi och spelar tv-spel. Dörren öppnas och in kommer Jasmine och sätter sig i soffan. *hej, hur var det med tjejerna?* frågar jag och hon tittar på mig. *Bra* säger hon. Jag lutar mig över Jasmine för att kyssa henne. Hon backar. *tror du jag tänker kyssa dig?* frågar hon och jag rodnar. *förlåt då men är det nåt fel?* frågar jag och killarna pausar spelet. *ja det är du som är fel.* svarar hon och ställer sig upp. *vad menar du?* frågar jag. *Jag träffade Liam och han berättade en sak för mig, det var roligt för det var om en kille som försökte förstöra hans bästa väns förhållande med killens flickvän.* säger hon. Jahapp Liam berättade visst. *du är fan inte klok! Du är helt dum i huvudet!* skriker hon och gör upp. *vad ska du göra?* frågar jag. *packa mina saker för du är helt knäpp.* svarar hon och kommer ber med sin väska. *snälla gå inte, jag älskar dig.* säger jag och försöker kyssa henne igen.

Jasmine's pov

Jag puttar bort honom från mig. Först är Liam otrogen och nu ljuger Niall för mig. Jag öppnar dörren och går ut. *Jasmine vänta!* är det sista jag hör innan jag stänger dörren. Jag går en liten bit och sätter mig vid ett träd. *varför gråter du?* hör jag en röst bakom mig, Harry. *du vet varför Harry.* säger jag och sätter sig ner bredvid mig. *Niall blev ledsen när du stack från honom.* säger Harry. Der kan jag förstå för att jag bara lämnade honom. *det var hans fel, han ljög för mig. Han kunde väl bara berättat det för mig istället för att förstöra mitt och Liams förhållande.* säger jag och suckar. *asså jag gillar dig lite också typ.* säger han tyst. Ett litet leende sprids på mina läppar. *Harry, jag har precis gjort slut med två killar.* säger jag och han nickar. *så du gillar inte mig?* frågar han. *jag vet inte, jag menar du är söt men typ inte riktigt min typ och jag vill inte bli ihop med någon just nu* säger jag och kollar på honom. *okej då* svarar han. *blev du arg nu?* frågar jag och han ställer sig upp. *Nej, men bara ett hjärta som precis krossades men vem bryr sig, du har nyss gjort slut med två personer* säger han irriterat och går till sin bil. *men Harry!* skriker jag och han vänder sig om. *oh vet du vad? Du tror att det var en slump att Sophia kom till festen men det var det inte, jag messade henne att hon skulle komma* säger han och jag kastar en sten på honom. *din jävla idiot!* skriker jag och han kommer fram till mig och kastar stenen tillbaka på mig. Jag spakar till honom på smalbenet. *varför gjorde du så för?* frågar han. Grattis Jasmine, nu gjorde jag honom arg. Han kommer säkert döda mig nu eller nåt. *jag råkade bara* svarar jag och han sparkar till mig i magen. *ojdå det var inte meningen att jag gjorde så.* säger han. Jag ställer mig upp och puttar iväg honom. *gå härifrån styles* säger jag och han ramlar. *du kan väl lika gärna gå härifrån och aldrig komma tillbaka, du har förstört Nialls och Liams vänskap ändå* säger han. *ja, jag tänkte precis det men du var tvungen och komma och störa mig.* säger jag och tar min väska och går.

Harrys pov

Jag väntar ett tag tills min ilskan borta. Vänta vad har jag gjort? herregud! Jag sparkade, skrek och slog henne! Hon bara stack! utan att säga något. Jag slår mig själv och går tillbaka till min bil för att leta efter henne. Jag ser henne lite längre bort, med någon annan. Jag tror det är Perrie. Hon går in hennes bil och dom åker iväg.

Kapitel 14. Vad tyckte ni?

Fortsätt kommentera och rösta <3

Misshandlad av sin egen pappaWhere stories live. Discover now