Kapitel 22

908 37 10
                                    

Jasmine's pov, ett år senare

Killarna leker med Livvie, ja det blev en tjej. Jag har fortfarande inte berättat om cancern för nån än. Men jag måste göra det för hår har börjar försvinna från mig. Jag borstar igenom håret och får en stor klunga av hår på borsten. Jag klarar inte det här! Jag slänger iväg den och börjar gråta. Fotsteg kommer närmare dörren och den öppnas. *varför kommer du inte mer...varför gråter du?* säger han och sätter sig bredvid mig och torkar tårarna. *Jag mår inte bra Liam.* Säger jag. *ska jag be de andra gå hem?* frågar han. *nej inte sådär! jag har vart det i ett år nu.* Säger jag igen och han tittar på mig. *vad menar du?* Jag suckar och drar mina fingrar genom håret och får upp lite hår och visar för Liam. *tappar du hår?* Seriöst? Fattar han inte? *du vet förra året när vi kraschade din bil?* frågar jag och han nickar. *på sjukhuset fick jag reda på något hemskt som doktorn sa till mig.* säger jag och fler tårar rinner nerför mina kinder. *vad var det?* Jag tittar upp mot han. *doktorn sa att jag har cancer och han frågade om jag ville ha medicin och jag tog den. Han sa att mer går skulle falla av då när jag tog den.* Han ser likblek ut. *Varför har du inte sagt nåt?* frågar han och lägger armarna runt mig. *jag vågade inte förrens nu* Säger jag.

Liam's pov

Det är inte sant. hon har cancer. Hon har haft det i ett år nu inte vågat berätta för oss eller jag menar iallafall mig! Hon kommer snart dö! *Ska vi berätta för de andra killarna?* frågar hon. *ditt val.* svarar jag och hon tar en handduk och tvättar av sig. *vi gör det tillsammans.* Säger hon och jag ler. Vi går ner till de andra och Jasmine lyfter upp Livvie. *killar vi måste prata, det är viktigt.* säger jag och Jaz sätter sig på en stol och tittar ner. *Vad är det?* frågar Niall. *ska du sluta i bandet på grund av att du har en dotter nu?* frågar Harry och jag skrattar. *nej, det kommer jag aldrig göra.* Säger jag och börjar skratta. *Liam kom till saken* säger Jasmine. *har ni tänkt att gifta er.* frågar Harry. *kan ni hålla käften så vi kan berätta nån gång?* frågar Jasmine och killarna blir tysta. *jo det är så att Jasmine har en sjukdom.* Säger jag och killarna tittar på henne. *Jag borde nog gå då* Säger Niall och reser sig upp. *Det kan inte smittas för jag kommer fan dö när som helst!* Säger hon Niall sätter sig ner igen. *jag har cancer* Säger hon och tårar rinner nerför hennes kinder. *mamma du gråter (läs det där som om hon inte kan säga r än haha) Säger Livvie och tittar på henne.

Niall's pov

Hon släpper ner Livvie. Cancer? *men hur?* frågar jag. *Jag vet inte.* svarar hon och torkar sin tårar.

Veckor går och Jasmine tappar mer och mer hår på kroppen, hon är svag men pratar aldrig om det och verkar som om hon har mycket energi. Hon hade varit på sjukhus och doktorn sa att hon hade två år eller nåt kvar. Liam är helt förstörd och han är alltid ledsen. När vi ska åka någonstans så kommer antagligen Perrie eller El över och hjälper till, speciellt med att passa Livvie. Det är svårt för henne. Jag tror jag fortfarande inte kommit över henne. Jag gillar henne fortfarande. Harry verkar ha hittat en annan tjej som brukar komma över ibland och bra med tjejerna. Hon heter Alexa tror jag.

Jasmine's pov

Nu är det redan 2016 och jag känner mig sjukare varje dag som går. Jag har haft det här sen 2014. Jag har fått mer mer medicin av doktorn. Jag vill inte leva med det här längre, jag känner killarna så bra ju! Om inte mamma skulle ha dött skulle det här inte ha hänt. Jag skulle sagt att bilen skulle kommit och hon skulle vara lite försiktigare. Men inget går att ändra nu. Jag har tappat mycket vikt och väger ungefär nåt med 40 kilo. Mitt huvud är kalt och det är min kropp med. Jag är på sjukhuset idag för att ta blodprov. *hur känner du dig idag Jasmine?* frågar doktorn, han heter Fredrik och jag har haft honom som doktor i två år. *Sådär* Svarar jag och tittar på honom. *Vi har fått resultat på hur långt tid du har kvar i ditt liv.* Säger han och jag nickar. *ungefär två år eller nåt sånt* Jag nickar igen. Jag har den tvåårig dotter och hennes pappa är på turné typ 24/7 och hennes mamma kommer snart dö. Jag går hem och öppnar dörren och ser Livvie komma springandes. Jag lyfter upp henne och skrattar. Hon fick mig genast på bra humör och hon får mig alltid att må bättre.

Perrie's pov

Jag hör dörren öppnas och Livvie springer iväg från mig. Efter ett tag kommer Jasmine in till vardagsrummet. *hej vad sa han?* frågar jag och tittar på henne. *ungefär två år eller nåt sånt.* svarar hon och suckar. *Jag kan inte fatta att du kommer lämna oss snart* Säger jag och får en tår i ögat. *Samma här* Säger jag och kramar mig. *mamma lessen?* frågar Livvie. *Nej* säger Jaz och skrattar lite. *jag måste gå nu, ska träffa Zayn's familj* Säger jag och reser mig upp och kramar Livvie och Jaz innan jag går.

Jasmine's pov

Jag tittar på Livvie. Hon ler sitt supersöta leende och nu ser jag att hon har Liam's ögon, han har ju bruna och jag har blåa så konstigt att jag inte har märkt det på de två senaste åren. Hon har hans söta nästa också men min mun. Hon springer iväg och jag hör att hon håller på med några saker. *Vad gör du gumman?* frågar jag och hon kommer springandes med en bok. *pappa sa att du sjunger i den här!* Säger hon och jag tar den från henne. Det är min låtbok. Jag springer och hämtar min/Liams synt. *vill du att jag ska spela något för dig?* frågar jag och hon nickar ivrigt.

Vad tyckte ni om kapitlet mina små läsare. Skulle egentligen haft en låt där vi slutet när hon spelade meeen jag orkade inte. Typ 2000 läsare nu! Känns jätteoroligt! Snart kommer this fanfiction sluta, det är inte så många kapitel kvar. Och när jag sa att jag hade tänkt på något som skulle hända så var det att hon skulle få cancer hehe. Kan någon ge mig ett förslag på någon bra ff som jag kan läsa pleeease! :) whatever baii

Kommentera och rösta <3

Misshandlad av sin egen pappaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora