Perries pov
Jag vaknade bredvid Jasmine i min säng. *Jaz vakna.* säger jag och kastar min kudde på henne. *varför?* mumlar hon och jag skrattar. För vi ska äta frukost och jag tror att El ska komma snart.* svarar jag och hon klär på sig och går till köket. Det knackar på dörren och jag springer och öppnar, det är Zayn. *hej Zayn* säger jag och kramar han. Vi går tillbaka till köket. *hej* säger Jaz tyst.
Jasmines pov
Jag tänker på de orden som Harry och jag sa till varandra igår. Han älskade mig också och det var han som sa till Sophia att komma. Alla verkar ljuga för mig, ingen gillar mig. ingen verkar vilja ha mig här. Liam var otrogen. Han verkar vilja ha Sophia och brydde sig inte om mig. Niall och Harry ljög för mig. Det var deras fel att jag och Liam gorde slut. Kanske jag ska förlåta honom... nej han var otrogen! Allt är så konstigt. Jag tittar på alla som sitter runt bordet. Perrie, Zayn, Louis och Eleanor. *visste ni att Niall hade ljugit för mig.* frågar jag och det blir tyst. *va?* frågar Zayn. *jag sa visste ni att Niall ljög för mig?* frågar jag igen högre och alla tittar på varandra. *ja vi alla visste det före dig.* säger El. *och det där med Harry visste jag också.* säger Louis. Dom är helt hopplösa. Alla verkar ha haft en hemlighet som inte jag visste. Jag ställer mig upp och går till Perries rum. ingen följer efter. Jag byter om till några andra kläder och går ner igen. *vart ska du?* frågar Perrie. *jag ska bara gå en promenad för att tänka på något annat* svarar jag och går ut. Precis när jag stänger dörren ser jag en kvinna längre bort som glor på mig. min styvmamma. *du dödade min man, nu är det min tur att göra samma sak med dig.* säger hon och en kille jag känner igen kommer. Jag tror han är en av dom som killarna jobbar med, jag har sett honom förut. *jag jobbade för din pappa genom att spionera på dig när du stack.* säger han. Det är därför han alltid glor på mig hela tiden. Jag går förbi och ignorerar dom. Men plötsligt så känner jag ett hårt slag i huvudet och jag faller till marken och allt blir svart.
Liams pov
Alla är hemma hos Niall, jag vet inte varför. Perrie och El har precis kommit. *Liam, det var inte bara Nialls fel att du och Jaz gjorde slut* säger Louis och Harry tittar på honom. *var det en till av er?* frågar jag och Harry reser sig upp. *jag messade typ Sophia när vi åkte till festen och sen kom hon och jag älskar också Jasmine.* säger han snabbt. *vart är hon nu?* frågar jag och alla tittar sig omkring. *hon gick ut för att ta en promenad för en timme sen* säger Perrie. *hon har inte kommit tillbaka än* säger El. tänkt om hon har gått vilse eller nåt? eller blivit kidnappad? *ska vi inte leta efter henne?* frågar jag och biter mig i läppen. *nej hon kommer väl säkert snart.* svarar El. Tiden går och vi leker och tittar på tv och äter mat. *oj det har går nästan tre timmar nu!* säger Perrie och tittar på klockan. *hon kanske gick hem till dig.* säger Zayn. *jag ringer henne!* säger Perrie, att vi inte tänkt på det förut. Hon ringer henne några gånger och plötsligt svart någon. *vad?* hör vi en otrevlig trött röst. *hej är Jasmine där?*frågar Perrie. Det är tyst ett tag. *jo men hon kan inte prata* *varför inte?* frågar jag. Det blir tyst igen. *för hon svimmade nyss och hejdå* säger kvinnan hon lägger på.
Jasmines pov
Jag hänger halvt medvetslös vid väggen i några handbojor. Jag är svag, hon har skadat mig. Jag hör fotsteg och försöker titta upp. Hon håller i en kniv. Jag blundar hårt och hon drar den över mitt ben och min ena arm. jag piper till och hon slår till mig på bröstet. Hon börjar sparka mig och ropar på killen som slog mig förut. Han kommer fram till mig och slår mig i ansiktet. *varför dödar ni mig bara inte nu?* frågar jag. *för då skulle vi inte sett dig lida lika mycket* svarar killen. Jag hänger på mina handleder i handbojorna. *när dina vänner kommer för att försöka rädda dig så tar vi dom också* Säger Sandy. "Dem har ingen chans mot oss."
Kapitel 15. nästan 800 läsare nu! Vad tycker ni än så länge?
Kommentera och rösta <3
VOCÊ ESTÁ LENDO
Misshandlad av sin egen pappa
FanficJasmine har ett sånt hemskt liv. Hennes pappa misshandlar henne och allt är bara kaos. En dag bestämmer sig Jasmine för att rymma, så långt bort som möjligt så hon dör. Hon försöker ta livet av sig, men i sista sekunden räddas hon av Liam som föränd...