01

5.8K 588 97
                                    

jaehee

"OMOOO V OPPA ! WAI YOU SO KIYUTT !"

"ARGHHHHH AKU BOLEH MATI MACAM NI KENAPA SEKSI SANGAT OPPA RINI?"

"YAHHHHH FIREEEEEEEEE EOEOEOE"

"HUWAAA OPPA DONT KRAIIII I BE THERE FOR YOU!"

aku menjerit seperti orang gila dan melihat skrin laptop yang terpampar muka v ataupun taehyung bakal suami aku ceh bakal suami.

aku memang suka jadi fangirl waktu macam ni.

ya aku burung hantu tabiat aku memang suka melalak di pagi hari sebab aku

FANGIRL NON STOP! YEHAAAAA.

PAK!

bunyi pintu dikuak dengan kuat secara tiba-tiba.

"WOI!" jerit jaebum.

aku terkezut dengan bunyi pintu bilikku di buka tanpa belas kasihan.

"KALAU TAK MEMEKAK PAGI-PAGI BUTA NI TAK BOLEH KE APA?!" jaebum menunjukkan riak wajahnya yang fade up.

haih memang tok sah kalau dia tak lawat bilik aku kul 2 pagi ni memang dah habit dia suka hempas pintu kuat-kuat saja nak wat aku terkesut masuk bawah meja.

"kau nak apa? hah im jaebon nak masuk ketok lah dulu ni main terjah je" kata aku yang masih duduk menghadap laptop.

aku memandang abangku iaitu im jaebum yang terlajak bodoh plus perasan bagus.

jap asal ada benjol dekat dahi dia ni?

jangan cakap..

"HAHAHAHAHAH" aku berdekah kuat.

"asal kau gelak? apa yang lawak" jaebum hairan melihat aku gelak seperti orang tak waras.

"tu tu benjol tu jangan cakap kau menari b-boy pastu terkejut dengar suara menjerit aku and- HAHAHAHHAH"

"kau. . . tunggu kau aku report kat omma yang kau selalu overnight layan siteh? sitauhu haih pape jelah nama apa sampai lewat pagi" jaebum cuba mengugut aku.

"OH YEKEW takut nyaaaa. bagi jelah tahu macam la aku ni bodoh sangat. aku bagi tahu omma kau sorok kertas exam, majalah 18+, CD prono k stop dekat-"

"YELA KAU MENANG HA AMBIK AMBIK!" jaebum menghempas pintu bilikku sekali lagi dan pergi.

ceh ugut sikit dah kecut, amarilah kita berfangirling balik.

"ada adik pun macam harem" kata jaebum dari luar bilik.

"hoi aku dengarlah kau kutuk aku."

peletuk!

aik bunyi apa tu? aku lekas bangun dari kerusi dan menuju ke tepi pintu.

rupanya botol yang aku kutip semalam pecah disebabkan jebon sundal tu hempas pintu. haih masalah jela ada abang macam ni.

nantilah aku kemas sebab sekarang masa berfangirling.

aku menghadap laptop kembali dan aku ternampak news

v and joy rumors dating

k malas nak tekan sebab aku memang benci benda alah ni suka wat aku sedih tanpa sebab v oppa aku punyaaa! huh.

mulai hari ni aku haters mana girls group yang rapat dengan BTS!

aku memang tak suka sundal-sundal yang suka mengshipkan v dengan betina-betina lain ha ambik kau betina.

kenapa aku rasa ada angin bertiup dekat pipi aku ni.

aku menyentuh lembut pipi aku dan mengusapnya.

dan aku merasa macam ada satu lembaga duduk di tepi aku.

aku menoleh perlahan dan ia betul ada lembaga berada di sebelah aku.

"ARGHHHHH HANTUUUU!" aku menjerit.

disebabkan terlalu terkejut aku terjatuh kebelakang dan terbaring.

"heiii kau okay?" kata lembaga berambut oren tu dan mendekati aku.

"kau siapa jangan apa-apa kan aku! aku nak hidup umur aku panjang lagi aku lum lagi jumpa v oppaaa tolong jangan apa-apa kan aku!" kata aku dan menutup mata.

serius aku takut gila sekarang dan sepatutnya aku tidur time ni, aishh hantu mana pulak yang kacau aku ni?!

dan aku tidak mendengar sebarang suara ataupun pergerakan, sepi tiada sebarang bunyi.

aku buka je mata lembaga tu betul-betul dekat dengan muka aku.

i mean tepi muka aku je weh!!

"arghhhh!!!!!!!!" aku menjerit sekali lagi dengan agak kuat.

"woi diamlah aku nak tidur!" jerit jaebum yang berada di biliknya.

"hei hei chill lah aku bukan hantu jangan takut sangat" kata lembaga itu dan menyuruh aku bertenang.

aku memberanikan diri untuk membuka mata. rupa dia takda la teruk sangat macam manusia biasa cuma

dia pendek dan kecil

"kau...s-siapa?" tanya aku takut dan terketar-ketar.

"aku pari-pari" sengihnya sehingga ternampak gigi.

💛

amacam best ke idok? vomment lah k muahh *campak jaebum*



aku malas nak edit jalan cerita so jalan cerita memang jilake banyak, harap tak mengelupur.

real | jimin.Where stories live. Discover now