jaehee
aku berlari ke arah taehyung yang berlumuran darah dan terbaring di lantai, taehyung langsung tak bergerak.
aku tak rasa ni real betul ke ni taehyung? air mata aku mengalir deras. lelaki yang aku sayang selama ni dah mati ke?
aku meletakkan taehyung di atas riba aku dan aku memegang tangan taehyung.
"op..pa kenapa ni ?" tanya aku sambil air mata aku deras keluar.
aku takut..taehyung jebal jangan macam ni.
"yebin ah saranghae.." kata taehyung separuh sedar.
aku harap sangat ni mimpi.
aku memandang sekeliling kosong tiada orang confirm orang yang tembak taehyung ni dah lari.
"tak...taehyung..tak awak tak boleh tinggalkan saya." aku menyentuh pipi taehyung dan mengenggam erat tangannya.
"aw-ak.. ta-hu har-i ni hari a-pa?" kata taehyung yang lemah.
aku memegang erat tangan taehyung dan hanya menangis.
"hari ni.. hari anniversary kita"
anniversary kita?
aku hanya memandang taehyung dengan wajah yang sungguh sayu. aku tak nak kehilangan dia.
"tolong jangan tinggalkan saya jebal. . saya sayangkan awak." aku menggengam erat tangan taehyung dan menudukkan kepala.
"suprise."
aku terkejut muka taehyung yang macam separuh mati bertukar menjadi ceria dan menunjukkan giginya.
kenapa dengan taehyung ni? suprise apa?
"sayang jugak awak dekat saya, alolo rosak makeup huu tak sangka awak menangis teruk macam ni." taehyung yang masih baring di riba aku mengelap air mata di pipi aku.
aku masih binggung dengan situasi sekarang.
"saya takkan tinggalkan awak lah, mana boleh nak tinggalkan isteri comel saya ni hahaha." taehyung mencubit pipi aku.
jangan cakap ni semua
prank...?
taehyung you got not jams.
taehyung bangun dari ribaku dan menatap wajahku yang mula kebingungan.
"ni sirap jela bukan darah saya" taehyung mencalitkan cecair berwarna merah di hidungku.
"awak kenapa buat saya macam ni!" suara aku menjadi marah dan menolak taehyung menjauhi aku.
siapa tak marah kalau orang buat prank macam ni?! aku macam nak separuh mati dah ni boleh plak buat gurauan macam ni? tak lawak kay dan tak sweet pun.
"awak marah ke? alaaa sorry lah saya cuma nak buat suprise dekat awak." taehyung bermain dengan tangan aku.
aku menolak tangan taehyung. tak kesahlah ni taehyung ke apa aku memang tak suka orang melibatkan soal mati ni.
aku bangun dari duduk di lantai, aku merajuk srs aku benci semua ni.
"tahu tak saya macam nak mati dah ni? boleh pula awak bermain-main dengan saya?! kalau jadi betul-betul macam mana?!" aku berdiri dan membelakangi taehyung dan air mata jernih aku mula keluar.
keadaan mula senyap. aku mengelap air mata aku dan memandang ke atas.
ntah ttbe air mata ni rajin nak keluar.
tiba-tiba taehyung memeluk pingang aku terkejut aku dibuatnya nasib tak melatah.
"sorry baby, chagi janji tak buat lagi." suara taehyung jelas ditelinga kanan aku.