06

2.6K 384 49
                                    

jaehee

aku terdengar bunyi suara dan membuatkan aku terjaga.

aku confius sekarang ni aku membuka mata sedikit demi sedikit tapi kabur.

aku harap aku bangun sebagai yebin takmo jaehee dah la aku pengsan macam tu je kesian taebin.

dan masa tu aku tengah masak air.

jebal tolong jangan jaehee tolonglah aku nak aku kat bawah meja sekarang ni.

"jaehee kau okay tak ni? kau dah sedar?" tanya heesoo kawan baik aku.

meleset aku dah jadi jaehee sekarang ni.

aku segera bangun dengan tiba-tiba.

"yah jehee kau betul dah sedar ke ni? aku panggil doktor eh."

aku menarik tangan heesoo dari pergi.

lupa nak intro heesoo dia ni kawan baik aku since sch rendah aku dengan dia ni memang satu kepala apa yang kami buat semua sama.

benda, baju, makanan dan semua yang aku suka dia pun suka.

paling penting dia army dan bias dia taehyung.

heesoo peminat tegar taehyung sama macam aku.

kadang-kadang aku benci dia sebab suka sebok dengan taehyung pernah sekali aku tarik rambut, dia pastu aku smackdown dia.

sebab dia cakap taehyung tu dia punya sorang tapi sekarang tak dah kiteorang bermadu huk terpaksa katakan.

"aku kat mana ni ? jangan cakap hosp-"

heesoo memintas percakapanku "hospital beb, kau kena pukul kat kepala tengok kepala kau berbalut."

aku merasa pembalut di kepalaku dan aku masih memakai pakaian sekolah.

"dah berapa lama aku tak sedarkan diri?" aku melihat jam sekarang baru pukul 9.30 pagi.

heesoo menilik jam tangannya "hm lebih kurang 1jam kau pengsan"

"1 jam?" aku terkejut.

aku teringat taebin adu aku kena kembali jadi yebin sekarang ni. mesti taebin cemas gila sebab aku pengsan lagi.

dah la air tengah masak macam mana rumah terbakar? habislah aku.

aku mencabut wayar dipergelanganku dan cuba keluar dari sini.

"jaehee kau buat apa ni do." heesoo cemas dan cuba menghalang aku.

"aku kena keluar dari sini." aku sudah selesai mencabut wayar dan sedia untuk keluar dari sini.

heesoo tergamam dengan tindakan aku mencabut wayar dan banyak darah keluar dari tangan aku.

"jaehee kau tak sihat lagi lah kau tak boleh keluar." heesoo menghalang pintu supaya aku tak keluar.

"aku kena pergi!" aku cuba menolak heesoo ke tepi.

"kejap lagi omma dan abang kau datang lah!" jerit heesoo.

aku berjaya tolak heesoo ketepi dan keluar dari sini.

sekarang aku kena cari fairy chim chim supaya dia tamatkan semua ni.

aku tak tahan asyik kena hempuk je dan aku masih muda untuk jadi
seorang isteri dan seorang ibu.

aku tak tahu nak cari dia kat mana. selalunya dia akan muncul kalau aku fikirkan dia.

real | jimin.Where stories live. Discover now