17

1.9K 296 20
                                    

aku tarik taebin dan tak sengaja menyakitinya.

"omma kaki taebin sakit, omma heret taebin"

"ah? maaf maaf omma nak cepat" aku berhenti dan dukung taebin.

aku terkejut cik im jaehee, bukan choi yebin sebenar muncul depan aku.

aku tak sangka dia jadi cikgu tadika taebin.

kenapa aku tiba-tiba takut ni?

aku takut sebab jodoh taehyung dah muncul?

aku takkan benarkan hanya aku sorang sahaja isteri untuk taehyung

"ommaaa turunkan taebinn"

"erm kenapa?"

"taebin nak jalan taebin rasa lemas"

"ouh okay okay maafkan omma" aku menurunkan taebin dan bila sampai didepan kereta aku, erm aku tak tahu kenapa ttbe je aku reti bawak kereta, bukan kah itu sangat pelik?

aku budak sekolah lagi kot.

ingin aku masuk kereta aku ternampak seorang pengemis memanggil aku dan membuat tangan supaya aku datang ke arah dia disebabkan tu aku tak masuk kereta dan asyik melihat pengemis tu.

tiba-tiba taebin menarik tangan aku"omma taebin nak main kat taman boleh?"

"taman? aaa ya pergilah main nanti omma datang" taebin terus berlari ke arah sekumpulan kanak-kanak dan bermain.

aku masih muskil dengan pengemis tadi dia masih memanggil aku, aku kecilkan mata dan terus berjalan ke arah dia.

alangkah terkejutnya aku dia lelaki yang aku kenal.

"jimin!... apa yang jadi dekat kau ni?" aku sedikit terjerit dan jimin cepat-cepat menarik aku ke tempat yang tidak dilihat orang.

"jimin kenapa ni?" jimin masih menarik aku dan jimin dia..

dia nampak tak terurus macam yang aku cakap tadi macam pengemis. rambut dia berwarna blonde emas menjadi hitam kotor sedikit panjang berserabut dan baju fesyennya menjadi baju putih koyak-koyak dengan kesan kotoran hitam.

"shuuuu" jimin menyuruh aku senyap.

"apa yang berlaku jimin please tell me!" aku mengocangkan bahu jimin

"jaehee aku..." jimin menangis teresak-esak.

tangisan teresak-esak jimin membuat aku terkesima.

°°°

"jadi fake kau ambik tempat kau lagi?"

"ya aku buntu weh, aku kena tipu dengan dia"

aku mengosok belakang jimin, aku simpati tak bukan, aku rasa macam hati aku gugur tengok dia menangis tadi.

nasib baik aku dah suruh pengasuh ambik taebin tadi senang sikit kerja aku nak tahu apa benda jadi dekat sijimin ni.

"so yang kau dunia aku tu sifake kau lah?"

"ya aku terperangkap kat sini, aku macam pengemis aku tak boleh guna kuasa pari-pari, weh aku runsing lebih baik aku duduk dalam botol je at least botol tu tak buat aku rasa kebulur takda makanan"

patutlah jimin semalam ingore aku rupanya sifake tu but aku betul tak sangka sanggup dia rampas kehidupan jimin sebagai k-idol?

"jaehee tolong aku.."

"macam mana aku nak tolong kau jimin? aku yang dalam masalah yebin taehyung ni pun tak tahu nak selesaikan"

real | jimin.Where stories live. Discover now