CBMRH 28

4.2K 253 16
                                    

Korg ni mscam dah hilang suppoet je?hmm(kecuali yg selalu sangat vote thankd)takpelah...and sorry awal2 banyak typo

Latar putih menghiasi mata yg baru cubs untuk dibuka.matanys digosok sebelum melihat sekeliling.eh? Selimut aku sepatutnya warna biru asal warna merah?bilik aku takde ps2?bilik aku mana ada almari warna tu.aku tak bukak tv lsgi? Bilik sku manaada isyr-

"Dah bangun princess"sindir isyraf dengan baju yg baru disarung.

"AAHHH!!!"jeritan mya yg kuat membuatkan isyraf yg baru sahaja keluar dari bilik air menutup telinga.

"Dah knp?!"

"Eh,asal aku boleh ada dekat sini?!macam mana?!kenapa?!"

"Kau ni over eik? Bukanya aku cempak kau tengah laut pun..dalam bilik sku je.suami kau jugak,bukan org lain"

Jantungnya sekakan akan sedang beracing.lajunya ya allah..

"Masalahnya knp?!elok elok aku tidur semalam pas-"

Dahinys dikerutksn.peristiwa semalam berligar ligar dalam fikiranya.ya allah cepatnya kau lupa mya!perompak gila tu yg serang aku semalam..ok dah ingat!but still..

"Then apa kaitan aku dekat bilik kau?!"soal mya kembali bersuara.

"Kau ni tak reti bersyukur eik?dah lah mandi sana! Takde sape nak breakfast dengan org bsuk.nnt semua muntah!!"arahnya berbaur sindiran sebelum beredar.mya hanya menghentak hentak bantalnya.

***

Mya menuruni anak tangga dengan menggayakan tudung bawal bewarna biru laut yg dibelikan puan khalisya minggu lepas.

"Mya dah bangun? Meh makan sekali sini"panggil mummy sambil mncedokkan nasi dan menghidangkanya.

"Of courselah mya akan makan...mummy masak kompem sedap punya lah!rugi tak makan"puji mya yg sudah melabuhkan punggungnys di kerusi berhadapan puan mariam.puan mariam hanya tertawa kecil sambil mrnghulurkan sebuah pinggan berisi nasi goreng kampung yg dimasak oleh puan mariam sendiri.maklumlah..mummy memang jarang suruh org lsin mssak untuk anak dan menantu dia msksn.biarlag penat macam mana pun.

"pandai kau membodek mummy ei"perli isyraf menarik kerusi di sebelahnya.

"apa kamu cakap macamtu isyraf,tak baik tau cakap macamtu dengan mya .dia tu isteri kamu"tegur puan mariam menyebelahi mya.mya memandang isyraf dengan wjah sinis

"dengar tu.I.S.T.E.R.I"

"kira kau mmg terima hakikat yg aku ni suami kau lah ye,cik isteri?"

lidah mya kelu berkata kata.wjah isyraf yg penuh smirk jauh 5 cm darinya membuatkanys memebekukan bicara.

"knp tenung aku lama sangat?baru sedar aku hensem?"soal isyraf mengangkat kening sekaligus membuat mya kembali berpaling ke arah pinggan sambil berdehem.

"dah blushing ke?"

"ish kau diam boleh tak?! mummy! tengok isyraf ni!dari first aku jumpa kau sampai sekarang tak berubah langsung penyakit perasankau tu!"marah mya.

"eleh..tapi mamat perasan ni jugaklah yg jadi suami kau kay? yg kau syang sangat ni"

"speechless lah aku layan org macm kau ni"

"habistu ka-"

"isyraf,mya,dah dahlah tu..depan rezeki tak baik bertengkar.dah makan.nanti sejuk pulsk makanan tu,nak pergi sekolah lsgi"tegur puan mariam lantas membuatkan mereka berdua menurut perintah.

Cinta Buat MrHeadprefect ✔Where stories live. Discover now